skip to Main Content

4 příklady úspěšně použitých obsahových strategií

V minulých článcích jsme začali rozebírat obsahový marketing. Není to tak dlouho, co jsem vám představil jeho výhody a díky několika posledním příspěvkům určitě víte, proč je obsahový marketing stále populárnější. O výhodách dlouhodobých obsahových strategií a kvalitním obsahu nemusíte pochybovat. O jejich nutnosti napsal v bodech článek Jan Ambrož, jeden z předních českých odborníků na obsahový marketing. Nemá smysl, abych vám zde psal články, ve kterých představuji obsahový marketing, aniž bych vše dokázal na příkladech úspěšně vedených obsahových strategií.

Dnes bych vás tedy rád přesvědčil o kvalitách content marketingu na čtyřech konkrétních ukázkách. V předchozích vstupech jsem psal, že obsahový marketing skvěle vedou například Red Bull, Coca Cola, Nike nebo L´Oreal. Je mi ale jasné, že si teď říkáte. „No jo, ale s jejich rozpočtem bych content marketing dělal skvěle taky. Jinak to přeci ani nejde.“ Pojďme se tedy dnes společně podívat na malé firmy, které slaví úspěch i s minimálními rozpočty.

1. Good Greens – jak müsli tyčinky dobyly svět

Firma Good Greens je skvělým příkladem jedné ze základních technik obsahového marketingu – aktivní spolupráce s influencery. Jak to všechno začalo? Keith Pabley založil firmu v roce 2011, ale neměl velký budget pro počáteční propagaci. Soustředil se v počátcích hlavně na kvalitní produkt. Vytvořil naprosto zdravé a chutné müsli tyčinky, které obsahovaly 40 antioxidantů a spoustu zdravých probiotických bakterií. Aktivně začal spolupracovat s místními blogery. Oslovil je, navázal s nimi vztah a během několika měsíců vydělával 50 000 $ měsíčně.Příklad úspěšné obsahové strategie od Včeliště.cz

2. Když do obsahového marketingu zapojíte virální prvek

Můžete získat 12 000 zákazníků za dva dny. Stejně jako se to podařilo unikátnímu projektu DollarShaveClub. Virální video, které natočili, zhlédlo přes 9 miliónů lidí a přineslo jeho tvůrcům 23 000 followerů na Twitteru a 76 000 fanoušků na Facebooku.  Cílem projektu je dodávat zákazníkům na pravidelné bázi levné žiletky, které jsou zabalené v pěkném obalu. Díky videu získali 12 000 nových zákazníků za 2 dny a dnes jejich tým čítá 20+ zaměstnanců.

3. Bez sociálních sítí by content marketing nefungoval

Pěkným příkladem úspěšně použité strategie na sociálních sítích je sláva projektu Foiled Cupcakes. Mari Luangrath, majitelka firmy, vždy používala ke své propagaci pouze sociální sítě. Svůj business budovala čistě na osobních vztazích. Zná takřka každého svého fanouška či followera jménem. Před tím, než ji někdo osloví, s ním často diskutuje na Twitteru nebo Facebooku.  Součástí její strategie je pravidelné blogování. A proto během prvních šesti týdnů po spuštění webu vybudovala neuvěřitelně rychle fanouškovskou základnu, na které její podnikání stojí.

Foiled Cup Cakes - úspěšný příklad sociální strategie

4. Jak může magazín pomoc ven z krize

V roce 2008 – 2009 byla velká, celosvětová finanční krize. Kinleigh Folkard and Hayward je realitní kancelář, která i přes tuto finanční krizi prosperovala. V roce 2008 spustili blog nebo magazín „The Completely London“ a postupně sami sebe začali ustanovovat do rolí autorit v oboru. V magazínu mimo jiné radili svým návštěvníkům, jak vybrat dům/byt nebo na co si dát při výběru pozor. Postupem času si u nich návštěvníci vybudovali důvěru, a stali se tak novými klienty. Dnes jsou jedničkou na poli realit v Londýně a minulý rok byli jmenováni mezi desítku nejlepších značek ve Velké Británii.

Realitní kancelář Kingleigh je příkladem skvělého obsahového marketingu

Závěr

V článku jsme vám představili čtyři příklady zajímavých firem, které díky různým taktikám obsahového marketingu prosperují. První GoodGreens využili síly influencerů. Ve druhém případě jsem vám představil DollarShaveClub, který díky virálnímu videu získal za dva dny 12 000 followerů. Třetí příklad, Foiled CupCakes je vzorem geniální strategie na sociálních sítích. Na závěr jste se mohli podívat na blog londýnské realitní kanceláře, která se i přes krizi prosadila a dnes je leaderem realitního trhu ve Velké Británii.

Znáte nějaké další pěkné příklady? Rád si je přečtu v komentářích. Díky za přečtení.

Sdílejte:

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

3 komentářů k zobrazení

  1. Když se v českém textu používají slova jako budget, content nebo influencer, má to sloužit k tomu, aby text vypadal víc „kůl“ nebo aby se z řad čtenářů předem eliminovali ti tupani, co neumí anglicky? Pro mne je přesně toto typ textu, který mě od dalších článků autora odradí.

      1. Děkuji, jakožto člověk živící se angličtinou rozumím všemu velmi dobře. Jen nerozumím tomu, proč někdo dělá z textu dvojjazyčný paskvil. Samozřejmě se zažilo mnoho anglických slov, která v češtině nemají adekvátní či výstižný překlad, ale tady je text zbytečně prošpikovaný tolika slovy v originále, že působí hrozně kostrbatě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top