Kindle

8 způsobů, jak propagovat nový e-book

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tvorba e-booku je relativně dlouhá a pracná činnost, což by se možná na první pohled nemuselo až tolik zdát. Proto je promyšlení jeho propagace nezbytná činnost, kterou před jeho vypuštěním do světa musíte udělat.

Protože s tvorbou e-booků už nějaké zkušenosti mám, rád bych se s vámi podělil o ty nejlepší taktiky, které při jeho promování používáme. Hlavním cílem celé strategie by měl být co největší počet stažení, a to pokud možno co nejvíce od relevantní cílové skupiny. Než ale začneme rozebírat jednotlivé body jeho propagace, měli bychom si ujasnit, co to e-book je a proč ho vůbec vytvářet.

Co to je e-book a proč ho vytvářet?

E-book je elektronický dokument, který v sobě nese množství dat. Je to soubor, jehož účelem je vypadat a působit jako elektronická publikace. Většinou, stejně jako klasická knížka, obsahuje podrobně rozepsané téma. Rozdíl mezi klasickou knihou a e-bookem ale je, že e-book je mnohem mobilnější, snadněji a rychleji se šíří a lze do něj jednoduše přidávat sociální prvky pro sdílení a výzvy k akci.

Z hlediska obsahového marketingu se e-book řadí do obsahu pro „pokročilé“. Konzumují ho především ti, kteří už o tématu mají nějaké povědomí a chtějí získat další hodnotné informace. Z tohoto můžeme odvodit následující tvrzení:

  • E-book může a často slouží k posílení vaší autority v oboru.
  • Uživatelé, kteří si e-book od vás stáhli, jsou mnohem hlouběji v marketingovém „trychtýři“ než ti, co pouze čtou vaše články.
  • Díky e-booku získáte na tento typ návštěvníků kontakt – e-mailovou adresu, kterou můžete dále použít pro následnou propagaci nebo e-mail marketing.

Především díky těmto třem důvodům se firmám tvorba e-booků vyplácí a v posledních několika letech se z nich stal fenomén a hlavní prvek obsahového marketingu. I když vím, že samotná tvorba a příprava elektronické publikace vám zabere nemalé množství času, rád bych zdůraznil, že následná jeho propagace je minimálně stejně tak důležitá, ne-li podstatnější, součást kompletní strategie. Pojďme si společně připomenout možnosti, jež vám pomohou e-book rozšířit mezi vaši cílovou skupinu (ať už se schovává kdekoli).

1. Najděte oborové autority a oslovte je

Pokud se nacházíte v situaci, kdy už je e-book skoro hotový, máte ideální příležitost oslovit vlivné oborové autority. Dejte jim možnost váš e-book zhodnotit a poproste je o zpětnou vazbu. Nejen že tím získáte cenné informace, ale reference od oborové autority podpoří i vaši vlastní důvěryhodnost. Až budete e-book propagovat, můžete tyto reference ve zkrácené formě využít. Čím více zapojíte do tvorby vlivné autority z oboru a dáte jim možnost se k e-booku vyjádřit nebo ho dokonce upravovat, tím větší máte šance, že se o vámi připravované knížce zmíní na svém webu a sociálních sítích. Pěkný postup, jak v případě podobného postupu efektivně postupovat, popsal Josef Kadlec v guest postu na webu podnikanivusa.com.

Podnikani v USA Jak ziskat reference od vyznamnych lidi v oboru

2. Vytvořte promo video

Dalším dobrým tipem, jak e-book propagovat, je tvorba promo-videa. Jednak máte šanci oslovit další lidi skrze YouTube.com, ale je to i skvělý způsob, jak v krátkosti posluchačům vysvětlit, o čem vaše nová knížka bude. Můžete promo video umístit na landing page s výzvou ke stažení samotného notebooku. Uvidíte, že konverze budou lepší, než kdybyste žádné video nevytvořili.

3. Podpořte propagaci e-booku guest posty

Nezapomeňte, že vaším cílem je oslovit co nejvíce lidí z vaší cílové skupiny. A ti se nenachází pouze na vašem webu. Zkuste se pořádně zamyslet, kdy by se mohla agregovat vaše ideální cílová skupina, a podle toho oslovte množství vhodných webů. Nabídněte jim, že o tématu, kterého se týká váš e-book, jim napíšete guest post a z něj na váš e-book nenápadně odkažte nebo se o něm zmiňte. Jedině tak, že se o vás budou zmiňovat další oborové weby, máte šanci získat velké množství nových emailů.

4. Nezapomeňte na sílu e-mail marketingu

Máte-li nějakou možnost, jak e-book propagovat mailem, udělejte to. Zkuste oslovit vaše stávající odběratele nebo vlivně nakloněného oborového influencera. Jestliže se rozhodnete oslovit vaši stávající databázi odběratelů, určitě chybu také neuděláte. Jednak vám můžou pomoci elektronickou publikaci propagovat (doporučí ji známým), ale hlavně můžete v jejich očích zapůsobit jako větší autorita v oboru – a jsme opět u tolik kýžené důvěry.

5. Sociální sítě, váš blog

Bez promo akce na sociálních sítích si dnes už nelze představit propagaci skoro žádného internetového obsahu. Váš e-book by proto neměl být výjimkou. Využijte všechny možnosti, které máte. Pravidelně publikujte příspěvky na všech sociálních sítích a nezapomeňte se o vašem e-booku zmínit i na hlavním blogu.

6. Oslovte weby, které nabízejí e-booky zdarma ke stažení

Pokud budete propagovat e-book v češtině, mohl by se vám hodit seznam následujících webů, kam ho můžete zdarma nahrát nebo weby oslovit a o jeho přidání požádat. Tyto weby publikují e-booky zdarma a kromě cenného zpětného odkazu můžete skrze ně šířit váš e-book dál. Seznam webů, které dávají možnost nahrát e-book v České republice, je níže. Znáte nějaký další? Rád se o něm dozvím v komentáři:

XBook.cz

  1. XBook.cz
  2. Root.cz
  3. Eknizky.sk
  4. Freebook.cz (momentálně nedostupné)
  5. MyEbook.cz
  6. EbookEater.cz
  7. KnihykeStazeni.cz
  8. Mladypodnikatel.cz

7. Zorganizujte webinář nebo jakoukoliv „živou“ událost

Organizací podobného setkání můžete výborně využít obsah e-booku. V jednom z minulých článků jsem se zmínil o tzv. recyklaci obsahu a pravě uspořádání webináře je další skvělou příležitostí, jak obsah z e-book znovu využít. Kromě webinářů se můžete knížku pokusit prezentovat na oborových konferencích.

8. PR – stará dobrá klasika

V době SEO se často zapomíná na staré a osvědčené způsoby propagace, jakým je například klasické PR. Nebojte se PR! Napsali jste e-book o nějaké novince? Neváhejte oslovit tiskovou zprávou přední česká média. I kdyby se vám podařilo zaujmout jen zlomek z nich, máte skvělou příležitost, jak vaši publikace lépe zviditelnit.

Závěr

V článku jsem vám představil 8 různých způsobů propagace e-booku, které používám. Jestliže vás napadnou nějaké další možnosti, budu moc rád, když se o ně podělíte v komentářích pod článkem. Díky.

5 nekonvenčních marketingových tipů

Stáhněte si 5 tipů, jak dělat marketing netradičním způsobem, a odlište se tak od konkurence.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

  1. Díky za seznam webů s knihami zdarma, zrovna se mi to hodí. Můj freebok se věnuje chybám webových stránek a snaží se oslovit spíše začínající uživatele a majitele webů. Ke stažení za e-mail. 🙂

    http://www.zlatywordpress.cz

    Je to otvírák k online kurzu, který zájemce naučí publikovat ve WordPressu.

  2. Každý počin, který může prospět druhým je třeba kladně hodnotit, i když pochopitelně sleduje i své cíle. Jsem v jiné situaci, skupině pisatelů. Ne odborně, nýbrž beltrii. Ne zdarma, nýbrž s úmyslem prodat. Stojím před stejným problémem, jak ebook propagovat, aby byl vidět. (třeba na Google Play). Něco z vašeho článku zkusím využít. Takže děkuji.

  3. Děkuji moc. Právě jsem dopsala a několikrát korigovala svůj e-book a hledám, jak ho vlastně využít. Moc jste mi pomohl, budu se snažit využít Vašich rad, jak jen budu schopná. Je mi přes 60 let a tak už mi to nejde tak rychle, ale snad tím víc mne to baví. Alena

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close