Kasa Krokodyl

Inbound marketing: udělejte ze svého webu stroj na peníze

Zapomeňte na billboardy u silnice, drahé reklamní kampaně nebo kupování e-mailových databází. Zkostnatělé „outbound“ marketingové taktiky jsou příliš drahé a neefektivní. Pokud toužíte ze svého byznysu udělat stroj na peníze, pak se budete muset začít starat.

Inbound marketing je o skutečném vztahu se zákazníkem, jde o to nabídnout mu přidanou hodnotu v podobě obsahu, pobavit ho, zajímat se o něj. Když děláte marketing dobře, nepotřebujete se modlit za každý lead, zákazníci přijdou sami. A rádi! Zvěsti o vaší odbornosti, vstřícnosti a ochotě se budou šířit mezi lidmi jako nákaza. Pojďme si představit inbound marketing, jak ho děláme my.

Inbound marketing není v online marketingovém světě žádnou převratnou novinkou, jedná se vlastně o dlouho osvědčený model získávání zákazníků. Proslýchá se o něm, že je tou nejúčinnější metodou internetového marketingu. Jak je to možné? Na rozdíl od klasických metod propagace (TV reklama, letáky, billboardy…) je pozornost upřena nikoliv na značku nebo produkt, nýbrž na zákazníka a řešení jeho potřeb. Základem inbound marketingu je komunikace se zákazníkem, ovšem obousměrná. Není tedy o pouhém vysílání sdělení, ale nově je vyžadována i zákazníkova reakce.

Inbound marketing dělá z cizince zákazníka a ze zákazníka spokojeného zákazníka. To všechno díky dobře navrženému, bravurně vytvořenému a ve vhodnou chvíli a na vhodném místě naservírovanému obsahu, který budí pozornost. Obsahový marketing je tedy nedílnou součástí celého inbound marketingového procesu.

Jak na inbound marketing?inbound marketing

Proces Inbound marketingu má 4 základní fáze:

  • Zaujmout: Na začátku cyklu lovíme v davech neznámých lidí a snažíme se je zaujmout. V této fázi hraje velkou roli obsah, hlavní roli mají blogy a magazíny, optimalizované webysociální sítě. Občas si marketéři mohou pomoci PPC kampaní nebo jiným druhem placené reklamy, ovšem obsah je stále král.
  • Konvertovat: Na návnadu v podobě zajímavého obsahu se chytila rybička. Z neznámého člověka se stává návštěvník webu. Toho je potřeba posunout dál v tzv. životním (nebo chcete-li nákupním) cyklu zákazníka a konvertovat. Konverzí je v tomto případě myšlena jakákoliv akce zákazníka – zanechání kontaktu. Například stažení e-booku výměnou za e-mailový kontakt.
  • Komunikovat: Z návštěvníka webu se stává kontakt v naší databázilead. Otevírají se nám další možnosti, jak jej doprovodit ke konverzi. Hlavní je komunikace, v této fázi se spolehněte na e-mail marketing, CRM (Customer relationship marketing) a sociální sítě.
  • Pečovat: Z leadu se stal zákazník, který dokončil nákup. Jeden z hlavních cílů našeho snažení je splněn, nyní je na čase o něj láskyplně pečovat tak, aby byl spokojený a po čase se zase vrátil a nakoupil. Ideální stav nastává v momentě, kdy zákazník je tolik nadšený, že sám dál šíří váš obsah, vaše hodnoty a své vlastní zkušenosti. Stává se pak promotérem a pomáhá přilákat další neznámé potenciální zákazníky na začátek celého procesu.

Hlavní témata inbound marketingu

kolotoč hračka

  • Životní cyklus zákazníka – celý proces inbound marketingu je založený na životním cyklu zákazníka. Ten musíte nejprve poznat, abyste věděli, jakým způsobem v danou chvíli se zákazníkem komunikovat. Pokud jej nalákáte na zajímavý obsah a místo něj mu začnete posílat nabídky produktů, patrně jej odradíte. Bohužel se však také může stát, že jej budete tak dlouho zásobovat kvalitním obsahem, až se rozhodne nakoupit jinde.
  • Personalizace – Nabízejte relevantní obsah. Co to znamená? Že zákazníkovi podstrčíte takový obsah, o který má zájem, ve správnou chvíli a na správném místě. Personalizace hraje v inbound marketingu zásadní roli, jde o způsob, jak se zásadně odlišit od neosobních outbound marketingových kampaní.
  • Multi-kanálový marketing – V inbound marketingu se nespoléháme pouze na jeden nebo dva komunikační kanály (např. televize a telemarketing), ale právě to, že se snažíme pokrýt všechny kanály, kterými chtějí naši potenciální zákazníci nakupovat, výrazně zvyšuje šance, že se s námi spojí. Zkrátka ho odchytíte na místě, kde se rád pohybuje a oslovíte ho formou, kterou rád komunikuje.
  • Integrace a automatizace – V dnešní době existuje nespočet možností, jak všechny dílčí činnosti integrovat do jednoho silného marketingového nástroje. Na trhu je mnoho řešení, mezi neznámější z nich patří například HubSpot, Act-on, Marketo, Eloqua a další. Přestože je inbound marketing založený na osobním přístupu a péči, většina procesů se dá za použití chytrých nástrojů plně automatizovat.
  • E-mail marketing – Neexistuje lepší způsob, jak zůstat se zákazníkem (i jen tím potenciálním) v kontaktu, než skrz e-mail. Zapomeňte na telemarketing, pro většinu lidí je tato metoda příliš agresivní. E-mail dává člověku možnost volby. Když nemá zákazník o sdělení zájem, e-mail smaže nebo se odhlásí z odběru. E-mailing se prolíná všemi fázemi inbound marketingového cyklu, plynule se přelévá do dalších dílčích úkonů, je pevně spjatý s obsahovým marketingem i s marketingem na sociálních sítích.
  • Marketing na sociálních sítích – Jenom na Facebooku je každý měsíc aktivní více než 1 miliarda uživatelů, sociální sítě obecně využívá každý čtvrtý člověk na planetě. Lidé se skrz ně propojují, navazují milostná, přátelská i obchodní partnerství, baví se. Pokud chcete uspět, sociální sítě by rozhodně měly být součástí vaší strategie inbound marketingu.
  • Obsahový marketing – Obsahový marketing se prolíná všemi fázemi inbound marketingového cyklu. Pokud chcete dělat inbound, počítejte s tím, že bude potřeba tvořit obsah. A to hodně dobrý obsah.

Jaký je vztah obsahového marketingu a inbound marketingu?

Otázka stejně ošemetná jako ta se slepicí a vejcem. Odborníci se dělí na několik táborů, z nichž každý vidí vzájemné postavení těchto dvou marketingových přístupů trochu jinak. Na blogu HubSpotu uveřejnili před rokem výsledky studie, která zkoumala názory marketingových specialistů na vztah content marketingu a inbound marketingu. Výzkumu se zúčastnilo tři a půl tisíce odborníků, přičemž 60 % z nich je stejného názoru jako my – obsahový marketing je nedílnou součástí inbound marketingu.

obsah_marketing

Závěr

Inbound marketing je sofistikovaný způsob, jak získávat nové zákazníky pomocí hodnotného obsahu a pečovat o ně tak, aby měli důvod se vrátit a nakoupit znovu. Pomocí nejrůznějších online nástrojů se dá celý proces automatizovat. Vám tak zbývá více času na samotný obsah, který hraje v procesu inbound marketingu hlavní roli. Předáte-li tvorbu obsahu spolehlivému partnerovi, budete se moci naplno soustředit na své zákazníky, o které vám jde především.

Pokud si nejste jistí, jestli celý proces zvládnete sami, obraťte se na nás. Ve Včelišti jsme specialisté na obsahový a inbound marketing. Můžeme za vás pravidelně realizovat všechny dílčí procesy inbound marketingu, nebo vás a váš tým můžeme naučit všechno, co umíme. Nezahoďte šanci předběhnout konkurenci. S námi se vám to podaří.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close