E-mail-marketing-jako-soucast-nakupniho-cyklu-zakaznika

Jak na webu nabídnout e-book ke stažení výměnou za e-mail? Srovnání těch nejlepších nástrojů

Stále více webů používá e-book jako lákadlo, které nabízí čtenářům ke stažení zdarma. Teda skoro zdarma, platí se e-mailem. Jedná se o oblíbenou taktiku budování databáze e-mailových adres. Možná byste taky rádi na svém webu něco podobného vyzkoušeli, ale nevíte, jak na to. Pokud to tak skutečně je, určitě se vám bude hodit následující článek. Dozvíte se v něm, jak tento problém technicky vyřešit a jaké nástroje k tomu použít.

Hlavním cílem lead magnetu je sběr e-mailových adres. Lead magnet, tedy lákadlo, nemusí být jenom e-book. Může se jednat vlastně o cokoliv, co je pro návštěvníka webu natolik zajímavé, aby byl ochotný nechat na sebe e-mail. V e-shopu to může být nabídka slevy nebo poštovného zdarma, na webu výživového poradce nabídka konzultace zdarma nebo přístup do VIP sekce s recepty.

Kdy použít e-book zdarma jako lead magnet?

Tato taktika skvěle funguje na tematicky úzce zaměřených webech. U těch obecnějších je pravděpodobné, že váš konkrétněji zaměřený e-book nemusí nutně zajímat všechny vaše čtenáře. Určitou část publika tak může vyskakovací okno s nabídkou nerelevantního obsahu obtěžovat. Jak vyřešit tento problém?

Řešením je content upgrade – bonusový obsah

Místo e-booku ke stažení můžete vyzkoušet ještě jednu taktiku získávání e-mailových adres. Jedná se o tzv. content upgrade, česky vylepšení obsahu.

Doplňte svůj obsah o zajímavý bonus. Píšete například návod, jak zpracovat podnikatelský plán? Doplňte jej o šablonu podnikatelského plánu v excelu ke stažení. Samozřejmě výměnou za e-mail. Na našem Včelištím blogu tuto taktiku používáme poměrně často, ostatně tzv. bonusový obsah je součástí i tohoto článku.

Hlavní výhodou je, že content upgrade je pro čtenáře konkrétního článku vždycky relevantní ‑ na rozdíl od e-booku, který nabízíte napříč celým webem.

Jak řešit doručení obsahu výměnou za e-mail na vašem webu?

Možností je hned několik. A jelikož prý každý 4. web na světě běží na WordPressu, zaměříme se primárně na tento redakční systém.

Udělátek pro sběr e-mailových kontaktů v nejrůznějších formulářích, vyskakovacích oknech, lištách a kdoví čem ještě, existuje ohromné množství. Pokud se poohlížíte po řešení zdarma, smiřte se s tím, že sice ušetříte, ale dost možná přijdete o některé zajímavé funkce, které by se vám postupem času mohly hodit.

Jak vkládáme bonusový obsah na web my

Stáhněte si návod, který vám pomůže s vkládáním bonusového obsahu na web.

Free list machine – když za to nechcete platit

Plugin, který toho v kategorii free, tedy zadarmo, zvládá asi nejvíc (včetně vlastního vzhledu formulářů a content locker funkce – tedy odemčení prémiové části článku e-mailem), je Free List Machine.

Co to umí:

  • Vyskakoavcí okna
  • Zámek obsahu (content locker)
  • Formulář v článku
  • Postranní widget
  • Široké možnosti triggerů (kliknutí, scrollování, akcí na stránce, …)
  • Určení kategorií, ve kterých se má nabídka zobrazovat
  • Napojení na MailChimp, GetResponse

Hlavní výhody:

  • Možnost A/B testování
  • Je zdarma
  • Je to jednoduché
  • Vypadá to hezky

Hlavní nevýhody:

  • Omezené možnosti vzhledu
  • Nemožnost propojit s méně známými e-mailing nástroji
  • Nenapasujete to na web, který neběží na WordPressu

ThriveLeads – obdobné funkce v luxusnějším balení

Tentokrát se ovšem jedná o placený plugin. Pokud to s budováním e-mailové databáze myslíte vážně, těch pár dolarů, které za licenci zaplatíte, se vám brzy vrátí.

Co to umí:

  • Široká nabídka nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna, lišty…
  • Možnost přidat content upgrade na jakoukoliv stránku vašeho webu s neuvěřitelně přesným cílením
  • Drag & drop editor pro úpravu šablony – tu si můžete nastylovat kompletně podle sebe
  • Posílá soubor v .pdf nebo jiném formátu rovnou na e-mail – nemusíte obsah nahrávat k sobě na web a z e-mailu odkazovat na stránku se souborem ke stažení
  • Díky tomu, že používá pro doručení spolehlivé aplikace (Mandrill) má vysoké procento doručených e-mailů
  • Hodně vymakané možnosti A/B testování

Hlavní výhody:

  • Cenová politika – jednorázový poplatek za nákup pluginu
  • Automatické nasazení vítěze A/B testu
  • Ultra jednoduché ovládání
  • Vizuálně zajímavé šablony a široké možnosti úprav vzhledu

Hlavní nevýhody:

  • Méně náročným uživatelům budou dostačovat řešení zdarma – takže cena
  • Dá se použít jen na webech běžících na WordPressu

E-mail @ symbol

LeadPages – když se nechcete omezovat jenom na WordPress

LeadPages byl dlouho jediným nástrojem, který uměl zařídit stažení bonusového obsahu oproti e-mailu. Dnes už má mnoho konkurentů, stále však patří mezi špičku ve svém oboru.

LeadPages se těší velké oblibě hlavně proto, že jejich použití není podmíněno redakčním systémem WordPress. Přesto si jako správci webů, které běží na tomto redakčním systému, nemusíte zoufat, LeadPages nabízí jednoduchý a funkční plugin.

Hlavní devízou LeadPages, jak už název napovídá, jsou landing pages. Neuvěřitelná jednoduchost tohoto nástroje umožňuje i méně zkušeným uživatelům vytváření prodejních stránek nebo třeba velmi snadné uspořádání vlastního webináře. I díky své univerzálnosti jsou LeadPages naším oblíbeným nástrojem.

Co to umí:

  • Vyskakovací okna s formulářem pro sběr e-mailů
  • Vytváření děkovných stránek, prodejních stránek, stránek pro pořádání webinářů
  • Jednoduché propojení s MailChimp, GetResponse a dalšími e-mailingovými nástroji
  • Segmentace získaných kontaktů díky pokročilým nastavením
  • Přímé doručení souboru e-mailem přes Mandrill apikaci – vysoká míra doučených e-mailů
  • Hostování stránek na subdoméně LeadPages nebo přímo na vlastní doméně
  • Jednoduchá integrace i do webů, které neběží na WordPressu – řádek kódu a už to fičí
  • A/B testování

Hlavní výhody:

  • Hodně možností využití – více funkcí
  • Jednoduchost obsluhy, široké možnosti propojení, skvělá funkčnost
  • Přednastavené šablony – nezdržujete se tolik vzhledem

Hlavní nevýhody:

  • Skvělé pro prodej služeb, nehodí se ale příliš pro prodejce produktů (e-shopy)
  • Omezené možnosti úprav vzhledu a textů – musíte se vejít do předpřipravené šablony

Jak vkládáme bonusový obsah na web my

Stáhněte si návod, který vám pomůže s vkládáním bonusového obsahu na web.

OptinMonster – skvělý nástroj, za který si ale připlatíte

OptinMonster začínal jako plugin do WordPressu, dneska se ale jedná o plnohodnotnou cloudovou aplikaci. Stejně jako LeadPages, i tento nástroj využijete i na webech, které neběží na WordPressu, plugin ale i tak v nabídce zůstal.

Hlavní výhodou tohoto řešení je, že toho umí mnohem víc, než jenom sbírat e-maily. Jedná se hlavně o tzv. lead generation nástroj – tedy takový, který, pomáhá webům konvertovat návštěvníky pomocí chytře nastavitelných, cílených a personalizovaných prvků, jako jsou různé druhy vyskakovacích oken. Na rozdíl od LeadPages je díky širokým možnostem nastavení cílení a personalizace OptinMonster vhodný i pro e-shopy.

Co to umí:

  • Drag & drop editor pro tvorbu formulářů, které vypadají přesně tak, jak chcete
  • Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů
  • Možnost vkládání formulářů přímo do článku (in-line formuláře)
  • Cílení a nastavení chování podle chování na stránce, lokality, na základě akce na webu apod.
  • A/B testování
  • Přehledné statistiky a napojení na Google Analytics
  • Monster Links – ty nechají vyskočit okno s nabídkou content upgrade po kliknutí na odkaz. Ten je možné schovat i do obrázku, takže můžete vytvářet neodolatelné výzvy k akci
  • Pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení
  • Předpřipravené profi šablony formulářů pro snadné použití
  • Možnost nastavit různé prvky pro konkrétní podstránky webu – na základě URL adresy – např. speciální nabídka pro všechny, kteří čtou článek z určité kategorie blogu nebo pro všechny, kteří v e-shopu prohlíží určitý druh zboží. A to je boží!
  • Detekce zdroje návštěvnosti – můžete nastavit různé zprávy pro návštěvy ze sociálních sítí, z odkazu na určitém webu apod.
  • Samozřejmostí je integrace se všemi nejpoužívanějšími e-mailingovými nástroji (včetně GetResponse a MailChimp)

Hlavní výhody:

  • Téměř neomezené funkce, všechno, co potřebujete v jednom balíčku
  • Vhodný pro použití i v e-shopech

Hlavní nevýhody:

  • Cena

Tip: Zajímá vás OptinMonster ve srovnání s další alternativou čistě pro použití ve WordPressu? Tomáš Cirkl tento nástroj postavil proti pluginu Bloom, přečtěte si v tomto článku, který z nástrojů pomyslný souboj vyhrál.

Smartemailing – když chcete, aby to umělo česky

Smartemailing je u nás hodně rozšířený nástroj pro rozesílání e-mailů. Pochází z dílny Davida Kirše a je součástí portfolia jeho chytrých marketingových nástrojů. Kromě rozesílání e-mailů toho ale umí mnohem víc. Mimo jiné, právě i nabídnout bonusový obsah výměnou za e-mail a doručit jej.

Co to umí:

  • Vytvářet pop-up okna a formuláře pro sběr e-mailů
  • Nastavit vzhled

Hlavní výhody:

  • Jednoduché řešení s českým prostředím a českou podporou
  • Umí přesně to, co potřebujete (sbírat kontakty, nabídnout lead magnet). Nic víc, nic míň
  • Integrované řešení přímo v nástroji pro rozesílání e-mailů – nepotřebujete další pluginy, neplatíte další peníze
  • Použitelné na jakémkoliv webu, ne jen na WordPressu
  • Dá se dobře napojit na e-mailing a využít i další funkci nástroje – například segmentace kontaktů

Hlavní nevýhody:

  • Chybí pokročilejší funkce – jedná se o jednoduché řešení, které plní účel, ale nic moc navíc nepřináší

Jaký nástroj tedy vybrat?

Pokud jednoduše potřebujete technicky vyřešit stažení e-booku nebo jiného obsahu oproti e-mailu a nějaké další funkce a možnosti konfigurace jsou vám ukradené, sáhněte po možnostech svého e-mailového nástroje – například po Smartemailingu. Jestli používáte WordPress, krok vedle neuděláte ani s pluginem FreeListMachine.

Jestli vás zajímá také vizuální stránka věci (potažmo jste zatížení na branding) a hledáte jednoduché a hezké řešení, které zprovozníte na WordPressu, zkuste ThriveLeads.

Jestli nejste příznivci redakčního systému WordPress, pak se zaměřte na LeadPages a OptinMonster.

LeadPages oceníte, podnikáte-li se službami nebo s infoprodukty. Kromě skvělého nástroje, kdy vyskakovací okno vytvoříte a zprovozníte na jakémkoliv webu na pár kliknutí, získáte i ultimátní nástroj pro tvorbu a hostování prodejních stránek nebo webinářů.

Pokud provozujete e-shop a hledáte komplexní řešení pro svůj web, lepší než OptinMonster asi na trhu nenajdete. Tento komplexní nástroj vám dovolí jednoduše připravit a otestovat, co si jenom usmyslíte.

Jaké nástroje využíváte vy? Máte nějaké zkušenosti s těmi, které jsem v článku zmínila? Napište mi do komentářů, ráda článek upravím nebo doplním. Třeba o odkaz na váš vlastní zajímavý článek.

Jak vkládáme bonusový obsah na web my

Stáhněte si návod, který vám pomůže s vkládáním bonusového obsahu na web.

Tento článek má 0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close