Screaming Frog Hlavns Strana

Jak optimalizovat titulky a nadpisy – využití Screaming Frog

Screaming frog je jeden z chytrých nástrojů pro odhalování on-page nedostatků na vaší stránce. Díky jeho pomoci můžete nalezené problémy vcelku jednoduše upravit. Pokud nás sledujete pravidelně, víte, že jsme už o něm psali. Naučili jsme vás s jeho pomocí odhalit špatně optimalizovaná meta description. V dnešním článku půjdeme opět o kousek dál, protože správná optimalizace pro vyhledávače nestojí pouze na perfektních popiscích – i když i ty jsou samozřejmě důležité.

Úprava titulků a nadpisů je díky Screaming frog podobná hračka jako úprava popisků (a dalších věcí, které program umí prozkoumat). Nejprve si ve zkratce ujasníme, proč se vůbec titulky a nadpisy nějak výrazněji zabývat.

Titulky podstránek vašeho webu jsou jedním z nejvýznamnějších on-page faktorů SEO. Kromě toho, že by se v nich měla objevit důležitá klíčová slova, kterými na konkrétní podstránku webu cílíte, neměli byste zapomenout, že titulek podstránky je velice viditelný ve výsledcích vyhledávání.

Díky správně zvolenému titulku stránky máte jedinečnou možnost uživatele přesvědčit, že právě vaše podstránky jsou z těch několika, které se mu zobrazí, právě ta nejlepší. Proto vždy klientům doporučujeme, pokud je to alespoň trochu možné, se rozhodně správnými titulky zabývat. Efekt dobrých titulků je v následné optimalizaci pro vyhledávače velice dobře viditelný na množství organických návštěv, které vám na web z vyhledávačů poplynou. Jak by měl správný titulek vypadat, jsme docela podrobně popsali v minulém článku o titulcích. Rozhodně vám doporučuji si ho přečíst.

Kromě titulků jsou ale důležité i nadpisy

Nicméně kromě titulků jsou v SEO důležité i nadpisy. A opět se budu opakovat – nejen v SEO. Z hlediska vyhledávačů je dobré, aby nadpisy na podstránkách byly v různých úrovních. Pokud nadpisy budou obsahovat přiměřené/přirozené množství vhodných klíčových slov, je to z hlediska optimalizace samozřejmě plus. Vyhledávačům tak sdělujete, že zvolené fráze jsou pro podstránku důležité. Platí zde ale pravidlo, že méně je někdy více. A proto s množstvím klíčových slov raději šetřete, než abyste se dostali s vyhledávači do sporu. Postihy v tomto případě nejsou příjemné a jejich náprava trvá velmi dlouho…

Kromě toho jsou nadpisy důležité i pro návštěvníky (možná ještě více než pro vyhledávače). Máte díky nim možnost návštěvníky textem vést a přesvědčit je k dalšímu kroku. Mnoho lidí na internetu texty nečte. Anebo čte pouze jejich část, kterou si vybere na základě vhodně zvoleného nadpisy. Proto vždy doporučujeme psát nadpisy atraktivní, přesvědčivé a zejména pro lidi. Jedině tak docílíte toho, že texty na webu (nebo jejich části) bude někdo ochotný číst. Jak nadpisy psát, jsme už také popsali. Podrobný článek o nadpisech najdete zde. Opět doporučuji ho celý přečíst, než s jejich úpravou začnete.

Screaming frog aneb chytrý žabí SEO pomocník

Screaming frog hlavní strana

Pokud už máte váš web vytvořený a právě jste zjistili, že nadpisy a titulky nestojí za nic, nezoufejte. Jsou to ty faktory, které můžete upravit, aniž by se na vás vyhledávače nebo uživatelé zlobili. Naopak. Jejich úpravou můžete získat cennou konkurenční výhodu. Nebude to úprava snadná. Tak jako vše v SEO, i zde platí, že nemá smysl se snažit něco rychle udělat, aby to bylo hotové. Princip optimalizace pro vyhledávače je jinde. Malými, pomalými krůčky k velkému cíli.

Abyste tohoto cíle dosáhli, doporučujeme vám pro zjištění, zda máte dobré nebo špatné titulky a nadpisy, zmiňovaný program Screaming frog. Jeho použití je velice jednoduché. Celý proces zvládnete během několika kroků:

1. Nainstalujete si program. Program stáhnete zde.

2. Vložte URL adresu webu, který budete kontrolovat, a stiskněte tlačítko „Start“.

Nyní začne Screaming Frog pracovat za vás a začne stránku po stránce web kontrolovat. Výsledkem bude výstup/seznam podstránek, u kterých budete jasně vidět, jaké jsou jejich titulky a nadpisy. Ve verzi zdarma máte možnost prozkoumat web do velikosti 500 podstránek.

3. Titulky prozkoumaných podstránek webu najdete v záložce „Page Titles“. Nadpisy jsou umístěné v záložkách H1 a H2 v závislosti na typu nadpisu.

Jak naložit s výsledky

„Žabák“ vám právě prozkoumal web. Co ale s výsledky? Jak je použít? První a největší předností Screaming Frogu je možnost filtrace. Jednoduše tak můžete zjistit:

  • Na jakých podstránkách nadpisy/titulky zcela chybí.
  • Kde jsou titulky/nadpisy duplicitní.
  • Pokud máte někde nadpisy či  titulky krátké nebo příliš dlouhé.

Kromě těchto základních možností filtrace nabízí program i další vychytávky. Stačí pouze, když ho vyzkoušíte. Rozhodně velkou předností je fakt, že výsledky (nebo jejich vyfiltrovanou část) můžete snadno uložit do souboru typu csv.

Líbí se vám Screaming Frog? Pokud ano, nečekejte a vyzkoušejte ho na svém webu. Možná budete překvapeni, kolik nedostatků odhalí.

Pokud se vám líbil tento článek, podpořte nás na sociálních sítích. Budeme za to moc rádi. Díky.

Periodická tabulka SEO faktorů

Stáhněte si přehlednou infografiku SEO faktorů a nastavte si na své stránce vše k naprosté dokonalosti!

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close