Komunikace

Jednotlivé druhy tónu komunikace

Tón komunikace jsme si zde na blogu už představili, ale možná ne úplně dostatečně. Věnovali jsme se mu zatím pouze v několika článcích, a proto vás dnes čeká další díl z našeho seriálu na toto téma. V prvním článku jsme psali o tom, jakým způsobem tón komunikace zvolit. Uvažujete o tom, že si ho přečtete? Uvnitř textu na vás čekají tyto okruhy:

  • Co to přesně tón komunikace je?
  • Jak správně určit tón komunikace?
  • Může se tón komunikace v průběhu času v různých situacích obměňovat?
  • Kde všude používat správný tón komunikace?
  • Co je první krok, který byste měli udělat?

Dalším ze článků o tónu komunikace byl příspěvek, ve kterém jsme popisovali význam emocí, které vhodně zvolený tón komunikace má vyvolávat.  Opět bych vám rád usnadnil proklik na článek a uveřejňuji zde seznam okruhů, které v něm naleznete:

  • Kdy tón komunikace začít řešit?
  • Tón komunikace v reálném světě.
  • Působení tónu komunikace na lidské emoce.

V každém z výše zmíněných článků jsme nakousli, že tón komunikace se může výrazněji lišit. Nyní bychom vám rádi jednotlivé styly představili podrobněji.

Hlavní druhy vhodných tónů komunikace

Mezi hlavní druhy vhodných tónů komunikace se většinou řadí:

  • Inovativní
  • Elegantní s důrazem na luxus
  • Energický
  • Neuctivý (zaměřený na teenagery a mládež)
  • Spolehlivý (seriózní)

Pojďme se teď na jednotlivé druhy společně podívat.

Inovativní tón komunikace

Inovativní tón komunikace bude vhodný pro všechny společnosti, které něco vytvářejí a snaží se zákazníkům usnadnit život.  Mezi takové společnosti patří například softwarové společnosti, různé agentury nebo firmy zabývající se vývojem mobilních aplikací. V komunikaci byste měli být struční – věty je lepší volit krátké a jasné. Dobré je používat běžný jazyk, kterým ve firmě komunikujete, a vyhnout se složitým tvarům slov či příliš odborným výrazům. Nechte za sebe mluvit zákazníky a za výsledky vaší práce reference apod.

Elegantní tón s důrazem na luxus

Tento tón komunikace se bude hodit firmám, které prodávají či nabízejí dražší služby (nebo tak chtějí působit). Vhodný bude pro různé salóny krásy, masážní salóny, butiky nebo například pro e-shopy, které mají jako cílovou skupinu movité ženy. V tomto druhu komunikace je vhodné používat delší, zvučné věty s důrazem na jejich plynulost. Vhodné je používat hodně přídavných jmen a zároveň omezit použití akčních sloves. Ženy si chtějí při nákupu představovat a nechtějí být rušeny či manipulovány do nákupu. V textech se snažte vyvarovat popisům, jak zboží funguje. To v tomto případě na ženy z této cílové skupiny příliš neplatí.

Energický tón komunikace

Energický tón komunikace využijí různá fitness centra a stránky zaměřené na cvičení. Kromě toho je vhodný pro weby zaměřené na mládež a zejména na mladé slečny. Dále se bude hodit pro všechny stránky, které se zabývají zábavou či případně sociálními aplikacemi apod. Používejte krátké věty, akčně orientované odrážky. Používejte rychlý a vtipný jazyk. Podobný například jazyku, který se využívá v komiksech.

Neuctivý tón komunikace

Zapomeňte na lingvistická pravidla – puberťáci se o ně nezajímají. Pokud prodáváte skateboardy nebo vytváříte hry pro náctileté, komunikujte jazykem, jakým komunikují oni sami. Jedině tak máte šanci je oslovit.

Spolehlivý tón komunikace

Pojišťovny, různé kurzy, školy nebo třeba hostingové společnosti. U všech těchto subjektů je třeba vysoká spolehlivost a mělo by to být cítit i z tónu komunikace. Používejte slova, která vaše čtenáře zahřejí, ubezpečí a utvrdí v tom, že se s vámi budou cítit skvěle. Vyvarujte se příliš výrazným, emotivní výrazům. Ty na potřebných vlastnostech textu naopak ubírají.

Závěr

V článku jsme vám představili nejčastější druhy tónu komunikace. Existuje jich samozřejmě nekonečné množství druhů, ale pro představu by vám těchto pět mělo stačit. Teď už záleží na vás, jak s informacemi naložíte. Znáte dobře svoji cílovou skupinu? Pokud ano, zkuste vymyslet vhodný tón komunikace přímo pro ni. Podívejte se, jakým způsobem na internetu vaše cílovka komunikuje, a snažte se přizpůsobit. Vaše texty poté budou mnohem přesvědčivější.

Líbil se vám článek? Pokud ano, sdílejte ho, prosím. Díky za pozornost.

Jak na tón komunikace

Stáhněte si praktická cvičení tónu komunikace a získejte si své klienty.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close