Bee2

15 šablon obsahových kalendářů zdarma ke stažení

Co to je obsahový kalendář, v čem ho můžete vytvářet a jak ho spravovat, to byste už měli vědět. Že nevíte? Jestli jste na tento článek narazili náhodou, tak by vám mohl pomoci se zorientovat v tématu náš poslední „shrnující“ příspěvek červnových článků o obsahovém marketingu. Nebo si alespoň přečtěte obecné pojednání o obsahové strategii. Bez její znalosti vám doporučuji obsahový kalendář raději nevytvářet. Nevyužili byste jeho plný potenciál. A to by byla samozřejmě škoda.

Dnes bych vám rád obsahový kalendář představil jinak – konkrétně. Při psaní článku jsem prohledal různé internetové zdroje a přináším vám sbírku těch nejzajímavějších obsahových kalendářů, které jsem našel. Můžou být pro vás dobrou inspirací pro tvorbu vašeho vlastního obsahového kalendáře nebo si díky nim rozšíříte své obzory.

Obsahový kalendář je důležitou složkou obsahové strategie. Můžete díky němu snadno organizovat obsah, mít přehled o deadlinech, brainstormovat nápady a řídit ostatní spolupracovníky týmu. Nicméně stále je hodně firem, které obrovský potenciál obsahového marketingu nevyužívají, a pokud nějaký obsah produkují, tak pouze sporadicky a bez konkrétních cílů.

Tímto příspěvkem bych rád upozornil na nesporné výhody, které užití obsahového kalendáře přináší, a představil vám zdroje, které by se vám pro jeho tvorbu mohli hodit. Univerzálně použitelný obsahový kalendáře neexistuje. Vždy záleží na připravené obsahové strategii, ze které vychází. My pracujeme s excelovskou verzí obsahového kalendáře od Vertical Measures, ale možností je mnohem víc. Stačí si vybrat z 15 kalendářů níže.

Šablony pro online obsahové kalendáře

Následující šablony si můžete zdarma stáhnout a upravit pro vlastní účely.

1. Google dokumenty – Šablona obsahového kalendáře od Crackerjack Marketing

Google dokumenty - Šablona obsahového kalendáře od Crackerjack Marketing

Vyzkoušejte nejvíce stahovanou šablonu, kterou CrackerJack marketing vytvořili. Šablona je pěkná, jednoduchá a přehledná. Můžete díky ní produkci obsahu výrazně zorganizovat a tím i celkově vylepšit váš obsahový marketing. Výhodou této šablony je její univerzalita. V Google dokumentech ji můžete snadno sdílet s ostatními členy týmu.

2. Šablona pro Excel – Roční a měsíční obsahový kalendář od Vertical Measures

Šablona pro Excel - Roční a měsíční obsahový kalendář od Vertical Measures

Pro příznivce Excelu si Vertical Measures připravili parádní šablonu. Můžete navíc do ní zaznamenávat události, čtvrtletní cíle, roční cíle. Kromě základních políček máte přednastavené sloupce pro cílovou skupinu, distribuční kanály a mnohé další. Pro všechny, kteří preferují Excel, je rozhodně dobrou volbou. My ji využíváme nejčastěji.

3. Duhová šablona od ScrapsOfMyGeekLife – pro milovníky Excelu

Duhová šablona od ScrapsOfMyGeekLife - pro milovníky Excelu

Nejen příznivcům hnutí hippies se bude tato šablona hodit. Je to aktualizovaná verze několika jiných skvělých šablon obsahových kalendářů pro rok 2013. Je jednoduchá, ale není problém ji vylepšit dle vašich potřeb. Můžete si do ní přidat vlastní sloupce, které jste se rozhodli v obsahovém kalendáři mít na základně vytvořené obsahové strategie.

4. Hubspot připravil pořádnou šablonu pro profesionály

Hubspot připravil pořádnou šablonu pro profesionály

Koncem roku 2012 Hubspot přišel s novou šablonou obsahového kalendáře. Je vidět, že HubSpot si s ní dal opravdu záležet. Šablona je určená spíše pro profíky a obsahové marketéry, kteří to s obsahovým marketingem myslí vážně. Stáhnout si ji můžete přímo zde.

5. Pro milovníky sociálních strategií šablona od Marketing Savant

Pro milovníky sociálních strategií šablona od Marketing Savant

Tato šablona je určená spíše pro tvorbu sociálních strategií, ale můžete ji s klidem a po drobných úpravách použít i pro obsahový kalendář.

6. Content marketing institute vytvořil jednoduchou a extrémně použitelnou šablonu obsahového kalendáře

Content marketing institute vytvořil jednoduchou a extrémně použitelnou šablonu obsahového kalendáře

Už několik let je legendární excelovská šablona od CMI jednou z nejpoužívanějších na světě. Skvěle se vám může hodit pro organizování rozsáhlého obsahového portfolia. Dobře se s touto šablonou pracuje ve větších obsahových týmech – je na to přímo dělaná. Tato šablona je mým favoritem. Stáhnout si ji můžete přímo zde.

7. Šablona obsahového kalendáře od Blog More Often

Šablona obsahového kalendáře od Blog More Often

Jaká je její výhoda? Snadno si můžete určit, jaké dny do ní zařadíte. Pokud tedy píšete příspěvky pouze ve středu, tak u ostatních dní nebudete mít prázdná místa. Stáhnout si šablonu můžete přímo tady.

8. Jednoduchá šablona pro nenáročné od Andyho Wibbelse

Jednoduchá šablona pro nenáročné od Andyho Wibbelse

Pokud si vystačíte s jednoduchou,  přehlednou šablonou obsahového kalendáře, je tato šablona přímo pro vás. Klade důraz na klíčová slova, název tématu, titulek a den publikace. Je rozdělena na dny a týdny, takže snadno díky ní zjistíte, kdy vás co čeká připravit. Můžete si ji stáhnout buď v OpenOffice formátu, a nebo v Excelu.

9. Google dokumenty – další vychytaná šablona pro obsahovou nebo sociální strategii

Google dokumenty - další vychytaná šablona pro obsahovou nebo sociální strategii

Pro snadné sdílení a práci v týmu je nejvýhodnější použití Google dokumentů ve spojení s Google kalendářem. A právě pro tuto funkci se skvěle hodí tato šablona. Jednoduše si ji zkopírujte a začněte ji používat. Nejste-li si jistí, jak na to, podívejte se na toto krátké video.

10. Šablona od BrightPod čeká jenom na vás

Šablona od BrightPod čeká jenom na vás

Další excelovskou šablonu vytvořili BrightPod. Najdete v ní v základu začleněné hlavní kategorie, jako jsou titulek, status publikace obsahu, klíčová slova atd. Tuto šablonu si můžete stáhnout přímo zde.

11. Pam Moore vydala svoji novou ultimátní šablonu pro obsahový kalendář

Pam Moore vydala svoji novou ultimátní šablonu pro obsahový kalendář

Velice kvalitní počin je nová šablona od Pam Moore a její marketingové agentury. Je velice podrobná a pěkně graficky rozčleněná. Vyšla nedávno, takže reflektuje nejaktuálnější trendy v obsahovém marketingu. Stáhnout si ji můžete zdarma (když se zaregistrujete).

 

Šablony obsahových kalendářů pro tisk

Milovníci starých postupů určitě ocení šablony obsahových kalendářů, které slouží pro tisk. Většina z nich je v pdf verzi.

12. 2013 Blogging planner free printable – Mama Jenn

2013 Blogging planner free printable - Mama Jenn

Pěkný měsíční kalendář, který si můžete snadno vytisknout.  Je zaměřený na propagaci vašich příspěvků na sociálních sítích. Můžete mít díky němu přehled, které příspěvky jste už na sociálních sítích publikovali a jaké zatím nikoliv. Pro poznámky či názvy jednotlivých příspěvků máte dost místa. Dokážu si tento kalendář velice dobře představit v distribuci společně s Mimibazar ebookem například. 🙂

13. CreateLikeCrazy.com – Free editorial content calendar

CreateLikeCrazy.com - Free editorial content calendar

Stáhněte si naprosto zdarma obsahový kalendář od designové partičky CreateLikeCrazy. Ve svém příspěvku navíc popisují, jak si ho upravit a využít tak, abyste z něj právě Vy dostali maximum užitku. Kromě profi obsahového kalendáře naleznete na jejich webu i další publikace a zdroje k využití zdarma.

14. Blog Topic – Free printable – Bridget Edwards

Blog Topic - Free printable - Bridget Edwards

Díky této šabloně můžete snadno plánovat každý příspěvek na vašem blogu. Do prázdných políček jdou lehce zaznamenat klíčová slova, budoucí URL adresy, vhodně zvolená call to action. Stejně tak dobře si můžete díky šabloně zaznamenat, na kterých sociálních sítích už vaše příspěvky jsou a kde je ještě musíte publikovat.

15. Blogging calendar od BlogEnergizer pro rok 2013

Blogging calendar od BlogEnergizer pro rok 2013

Pěknou šablonu obsahového kalendáře nabízí BlogEnergizer. Její stažení je zdarma. Pokud uvažujete o obsahovém kalendáři, mohla by vás tato šablona potěšit. Je jednoduchá a ve formátu PDF. Každý týden je věnován jedné stránce, takže máte dostatek místa pro vaše poznámky. Navíc jsou v ní oddělené pole pro guest posty, emaily a další možnosti, které se vám při plánování obsahu mohou hodit.

Závěr

Používáte nějaké jiné obsahové kalendáře nebo zdroje, které se k článku hodí? Budu rád, když mi dáte na ně své tipy v komentářích pod článkem. Stejně tak uvítám jakýkoliv ohlas retweet nebo lajk. Díky za moc přečtení.

Šablona obsahového kalendáře

Stáhněte si šablonu, která vám ulehčí práci s obsahovým marketingem!

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close