skip to Main Content
superman

Obsahový marketing můžete zvládnout v jednom. Jak na to?

Obsahový marketing je specifický jistou složitostí a strukturou, ale zároveň také svou trvalou hodnotou. Jakmile obsah vytvoříte, může vám sloužit dlouho, například dokud se nezmění trendy ve vašem oboru. Díky kvalitnímu obsahu se můžete stát autoritou, na kterou se budou lidé s důvěrou obracet. Jak to ale udělat, abyste obsah zvládali vytvořit sami, v jednom člověku, když je na něj obvykle potřeba lidí více?

Využívejte nástroje a outsourcujte!

Jeden člověk nemůže být zároveň nadaný copywriter, grafik, programátor a cokoli, na co si v souvislosti s obsahovým marketingem ještě vzpomenete. A co čas? Nemůže přece strávit dva dny návrhem infografiky nebo několik hodin sepsáním textu, o jehož korekturu by se ještě vlastně sám měl postarat.

Proto doporučujeme dva postupy, které zásadně změní pohled na tvorbu obsahového marketingu a přesvědčí vás, že i ona se dá zvládnout bez celého týmu osob. Každý z postupů se specializuje na něco jiného. V jednom z nich jde o využívání nástrojů, které vám zjednoduší práci, ve druhém pak o převelení práce na jiné – outsourcing.

wordpress

10 věcí, které vám dovolí obsahový marketing v jednom zvládnout

Předně je třeba si uvědomit, že obsah nejsou jen kratší či delší texty. Jde o celou plejádu forem, kterými můžete oslovit své stávající i potenciální klienty a předat jim ty informace, o nichž se domníváte, že by jim neměly chybět. Které formy to jsou?

1. Texty

Samozřejmě, bez textů by to nešlo. Je to to první, co se člověku vybaví, když se o obsahu začne hovořit, a jde o nejefektivnější formu obsahu. Ovšem to, že jste na střední škole psali dobré slohy, z vás ještě bohužel nedělá skvělého copywritera.

Nevnímejte to jako znevažování vašich schopností. Zanedlouho byste se o tom přesvědčili sami – a bolelo by vás to nejen na duši, ale především finančně.

Texty obvykle tvoří copywriter, kterého firma zaměstnává interně a který patří jen jí, nebo si najímá externisty. Obojí má svá pro a proti. Copywriter si vyžádá relevantní podklady nebo si je sám vyhledá, promyslí, koho chce textem oslovit, co je jeho cílem a koneckonců se zaměří i na to, aby dal textu takovou formu, díky které si ho všichni oslovení přečtou až do konce a budou mít chuť udělat to ještě jednou, i když půjde o obyčejný dopis určený klientovi od jeho banky. Nebudeme si nic nalhávat – rozhodně ne všichni takový text stvořit dokážou.

Skvělým způsobem, jak získat texty, po kterých budou klienti společnosti prahnout, je najmout si odborníky. Poptáte text, dodáte materiály, z nichž chcete, aby copywriteři vycházeli, oni vám text sepíší. U nás se navíc o správnost textů postará profesionální korektor se  a během několika dnů v závislosti na domluvené délce textu máte výsledek „na stole“. V případě, že budete mít k textu výhrady, nabízí se 3 kola úprav, kterých můžete směle využít. Není ani třeba bát se faktické (ne)správnosti – naši copywriteři mají široký záběr a v případě, že budete požadovat text na složitější odborné téma, pouze si od vás vyžádá více podkladů.

Dalším způsobem, jak vytvořit hodnotné texty, je jejich sepsání na vlastní pěst. Pokud máte aspoň trošku toho nadání, zbytek se můžete doučit. Stačí si pročíst chytré publikace věnující se copywritingu. Jednou z těch, které by vám mohly skutečně pomoci, je Ultimátní příručka copywritingu, kterou si můžete bez obav zdarma stáhnout a získat vědomosti, které vám dosud chyběly.

2. Infografiky

Vynikajícím způsobem, jak hravou formou předat zákazníkům důležité informace, je využití infografik. Informace jsou v nich podávány lehce a zajímavě, díky přitažlivé grafice udrží pozornost nejeden obvykle nesoustředěný čtenář.

Infografiky zpravidla zpracovává copywriter s korektorem a grafikem. Vy to ale můžete zvládnout sami, například díky nástroji Piktochart nebo jiným pomocníkům. Více tipů, jak vytvořit pěknou infografiku, najdete třeba v e-booku Jak na vlastní infografiku.

Pokud se vám ani toto nezdá jako ideální řešení právě pro vás, můžete svou práci převelet na Včeliště, které se o všechno postará.

grafik

3. Video

Informace můžete lehkou a stravitelnou formou předávat také skrze video. Díky nejrůznějším nástrojům můžete perfektní video vytvořit sami. Použít k tomu můžete třeba Animoto, zaujmout můžete i se slideshow stvořenou pomocí Picasa od Google. Pro nahrávání instruktážních videí je ideálním parťákem Telestream a Techsmith.

Video můžete jednoduše připravit i pomocí mobilní aplikace Videolicious. Jak funguje, zjistíte v tomto videu.

4. E-mailing

E-mailing je nezbytnou součástí internetového marketingu, proto není radno ho podceňovat. Stejně jako s jinými texty, i s těmi e-mailovými vám můžeme pomoci. Vy můžete vytvořit osnovu, copywriteři ji promění ve čtivý a vyšperkovaný text.

Existují také nástroje, díky nimž můžete svůj e-mailing sami ovládat a kontrolovat. Jsou jimi například GetResponse nebo SmartEmailing.

V začátcích si můžete nechat pomoci od Včeliště, alespoň do té doby, než získáte potřebné znalosti. Doporučit můžeme třeba e-book Jak uspět při e-mail marketingu.

5. Sociální sítě

Kdo na nich není, jednoduše není příliš vidět. Texty si na ně můžete vytvářet sami, případně můžete o pomoc požádat nás. Pro jednodušší plánování příspěvků a celou správu stránek na sociálních sítích využijte takových pomocníků, jako je Hootsuite nebo Buffer.

6. E-booky a případové studie

Že je tvorba e-booků složitá a případové studie jsou nudné? Vůbec ne! Vaši zákazníci pravděpodobně touží po obojím. Pokud nemáte kapacitu na jejich tvorbu, zaměstnejte svou prací nás, aťž půjde o samotné texty, nebo o tolik potřebnou grafickou úpravu.

7. Propagace

Vytvořený obsah musíte chtě nechtě propagovat, jinak by vám příliš neposloužil. Spoustu užitečných informací o propagaci najdete v první české tištěné publikaci věnované obsahovému marketingu nebo na tréninzích, kde se naučíte pravidla SEO a linkbuildingu, který vám pomůže při propagaci. Takové tréninky najdete například na Akademii Včeliště.

8. Organizace

Abyste neodbíhali od jednoho úkolu k druhému a nakonec se v nich úplně neztratili, naučte se používat nástroje pro organizaci práce. Velmi osvědčený je třeba Basecamp nebo Trello.

Pracujete-li s publikačním plánem – a my doporučujeme, abyste tak činili – můžete ho snadno vytvořit a aktualizovat v Google Docs.

organizace

9. Vyhodnocení

Když už tvoříte obsah a dáváte si práci s propagací, měli byste umět vyhodnocovat výsledky svého snažení. K tomu vám pomůže chytrý nástroj Google Analytics. Je však třeba proniknout do jeho tajů – to můžete zvládnout například díky Medio Akademii.

Jak vyhodnotit úspěšnost, výnosnost a návratnost celé kampaně, se zase můžete naučit díky tréninkuořádanému na webu e-MarketingovýKompas.cz.

10. Tvorba strategie

Abyste v džungli internetu se svým obsahem uspěli, nesmí vám chybět promyšlená strategie, díky které se budete ubírat tím správným směrem. Vědomosti můžete získat z publikace Obsahový marketing, v níž zakladatel Včeliště.cz Josef Řezníček popisuje oustu možností, jak obsah propagovat.

Chcete-li se o začátcích s internetovým marketingem, kterými si procházíte, dozvědět více, není nic jednoduššího, než se začíst do e-booku Jak začít s obsahovým marketingem. Pokud ani to nepomůže tak, jak byste potřebovali, vždy se můžete s žádostí o pomoc obrátit na odborníky.

Nebojte se sólo práce!

Obsahový marketing je strukturovaný a má svá specifika. Obsah obvykle vytváří celý tým lidí. Vy to ale můžete zvládnout sami, máte-li na to dostatek času. Vyzkoušejte nabízené možnosti, jak si usnadnit práci. Investice do znalostí, nových informací a nástrojů se vám zaručeně vyplatí.

Sdílejte:

Copywriterka a správkyně sociálních sítí Včeliště.cz, absolventka dvou oborů Technické univerzity v Liberci, básnířka. Vášnivá lyžařka, milovnice psů a času stráveného za volantem i za klávesnicí.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top