Honda Dream

Případová studie – obsahová strategie společnosti Honda

V tomto příspěvku si představíme zajímavou případovou studii obsahového marketingu světově známé společnosti Honda. Společnost Honda patří mezi celosvětovou špičku automobilového průmyslu. S rozšiřováním obsahového marketingu do online prostředí museli i oni změnit svůj přístup k online marketingu. V posledních pěti letech se z internetu stalo živoucí prostředí. Existují desítky různých kanálů, na kterých máte ideální příležitost obsah propagovat. Novou výzvou pro společnost Honda bylo tyto kanály obsadit.

Jaké cíle měla pomoci dosáhnout obsahová strategie společnosti Honda

Marketéři, kteří pro společnost Honda připravovali obsahovou strategii, zvolili následující cíle, kterých bylo nutné ve firmě dosáhnout:

  • Zvýšit loajalitu stálých a důvěru nových zákazníků ke značce Honda.
  • Přivést za pomoci nových marketingových kanálů různé typy produktů do povědomí lidí na internetu.
  • Upevnit firemní tón komunikace a zvýšit na internetu přirozený zájem o značku Honda.

Společně s reklamní agenturou ze skupiny River se firma pokusila těchto cílů v obsahovém marketingu dosáhnout. Co pro to agentura musela udělat?

Činnosti agentury pro společnost Honda

Aby agentura River pomohla společnosti Honda dosáhnout cílů, které si pro obsahový marketing zvolila, bylo nutné provést následující kroky:

  • Kontrola. Kompletní obsahový audit webu včetně kontroly současných výsledků a strategie.
  • Průzkum. Podrobný zákaznický průzkum před vytvořením obsahové strategie byl součástí příprav všech nových obsahových činností.
  • Tvorba. Agentura River vytvořila kompletní obsahovou strategii, která měla za cíl oslovit potenciální zákazníky a příznivce značky skrze různé kanály.

Vedoucí obsahové části společnosti Honda okomentoval spolupráci s agenturou takto: „Agentura River pracovala jako pravá součást naší společnosti. Snažili se plně pochopit naši strategii a dlouhodobé obchodní cíle. Podařilo se jim pochopit, nakolik je kvalitní obsah pro naši firmu důležitý.“

Výsledky nové obsahové strategie

Nová strategie byla zpracována pro kompletní podporu nové obsahové části společnosti tzv. „Honda Dream“. Web Honda Dream se podařilo etablovat jako vlastní silnou značku, která má za cíl vzít na svá bedra všechny příběhy a obsah sdílený samotným zákazníky. „Snové příběhy“ jsou sdílené přes různé kanály. Každému typu příběhu vyhovuje jiný typ sdílení, a to se podařilo webem Dream zabezpečit. Výsledky obsahové kampaně v číslech jsou následující:

  • 30% průměrná míra otevření e-mailů a 30% proklikovost.
  • 50 % čtenářů odpovědělo, že díky webu Dream smýšlejí o značce Honda pozitivněji.
  • Díky magazínu Dream se zvýšili prodeje aut o 1,2 %. Což znamená zvýšení obratu o 25 milionů liber.

Závěr

Tato případová studie ilustruje použití obsahového marketingu v „rukách“ velké, nadnárodní společnosti. Internet se stále mění a staré praktiky online marketingu přestávají fungovat. Proto i takto velcí hráči na trhu musí změnit svůj způsob marketingu na ten obsahově zaměřený, pokud chtějí být na trhu i nadále vidět.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close