Wika Instrument Corporation Headquarters

Případová studie – WIKA Instrument Corporation, LP

V této případové studii si představíme společnost WIKA Instrument Corporation, LP, která díky obsahovému marketingu v letech 2011 až 2012 získala množství výrazných úspěchů. Prozradím vám například, že celkový meziroční nárůst návštěvníků se zvýšil díky promyšlené obsahové strategii o celých 32 %.

Stručné představení firmy

WIKA Instrument, LP je celosvětovým lídrem v oblasti tlakových a tepelných nástrojů. Společnost vznikla už v roce 1946 a do dnešního dne zaměstnává po celém světě více jak 7 000 zaměstnanců. V roce 2011 začalo marketingové oddělení WIKA spolupracovat se skupinou En Veritas Group (EVG) na nové obsahové strategii a celkové optimalizaci pro vyhledávače.

En Veritas Group (EVG)

Hlavní problémy

Stejně jako většina firem v B2B sektoru WIKA bojovala s nedostatkem obsahu, který by byl snadno „stravitelný” pro návštěvníky jejich webu. V posledních několika letech se tvorba obsahu „zvrhla” v pouhou tvorbu produktových katalogů a zejména technických tabulek. Důsledkem bylo, že klienty poté nezajímalo nic jiného než cena a výrobky. Ve WIKA s nimi nedokázali navázat dlouhodobý vztah založený na kvalitních oborových informacích, natož skrz obsah získávat klienty nové.

Cítili proto potřebu se prezentovat nejen pouze jako továrna na skvělé výrobky, ale i jako leader na trhu. Proto bylo nutné vytvořit obsahovou strategii, která měla za cíl prezentovat nejnovější oborové trendy a výsledky. S vytvořením obsahové strategie souviselo vytvoření nového oddělení společnosti. To nabízelo bezpečnostní a technické audity včetně školení zaměstnanců, po kterém byla poptávka zejména u firem, které se do jejich oboru pustily v posledních několika letech.

Obsah, který před novou strategií na webu byl, postrádal unikátní „tone of voice“. Nikdo ho nesdílel a byl těžko k nalezení ve výsledcích vyhledávání.

Řešení

Marketingové oddělení WIKA spolupracovalo s agenturou EVG na vytvoření unikátní obsahové strategie, která měla za cíl i vylepšení pozic jednotlivých podstránek webu ve výsledcích vyhledávání (zejména u zvolených nejdůležitějších klíčových slov).

V první fázi spolupráce agentura EVG udělala kompletní obsahový audit webu a analýzu konkurence. Cílem těchto analýz bylo zjistit mezery jak na webu samotném, tak na celkovém trhu, které bude nejjednodušší zaplnit. Posléze EVG ve spolupráci s marketingovým oddělením WIKA vytvořili vhodnou obsahovou strategii, která obsahovala:

  • Články zaměřené na budoucí zákazníky.
  • Blog zaměřený na oborové trendy, kampaně a výsledky.
  • Přepsání/úprava starých stránek a úprava on-page SEO faktorů.
  • Vytvoření nových vhodných podstránek webu (jak z hlediska SEO, tak kvalitního obsahu).
  • Začal monitoring zmínek na sociálních sítích a jejich cílená správa.

Výsledky

Výsledky celé kampaně byly jasně viditelné už po prvním roce spolupráce. Ve WIKA si dali za cíl zvýšit počet návštěvníků na webu a především zvýšit počet finálních poptávek. V prvním roce vzrostly konverze nebrandových klíčových slov skoro o neuvěřitelných 2 000 %. Tvorba prozákaznicky zaměřeného obsahu vyvolala v odvětví o něj ještě větší zájem.

Obsahová strategie vytvořená pro WIKA měla i sekundární cíle, jako bylo například zlepšení komunikace s klienty při prodejním procesu, prokázání odbornosti na konkrétních příkladech z článků apod.

Jasná čísla však mluví za vše:

  • Konverze nebrandových klíčových slov 2012 oproti 2011 se zvýšily o 1 962 %.
  • Celkový počet návštěvníků vzrostl v roce 2012 oproti 2011 o 32 %.
  • Konverzní poměr vzrostl o 46 % v roce 2012 oproti roku 2011.
  • Počet návštěvníků v roce 2013 oproti roku 2012 je už teď o 48 % vyšší.
  • Engagement (míra zaujetí) na sociálních sítích je v roce 2013 o 230 % vyšší než v roce 2012.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close