Zillidy

Jak obsahový marketing pomohl nastartovat kanadský startup Zillidy

V roce 2012 byl založen kanadský startup Zillidy. V čem je unikátní? Zillidy přináší doslova „čerstvý vítr do kanadských stojatých vod“ krátkodobých půjček pro jednotlivce i firmy.

Hlavní konkurenční výhoda Zillidy je, že oproti bankám přijímá jako zástavu umění nebo šperky. Krátkodobé půjčky od Zillidy nejsou postavené na směnkách a nijak nezasahují do finanční bonity klientů. Jdou zcela mimo bankovní sektor. V Kanadě se tak z nich stala relativně výhodná varianta k bankovním půjčkám či kreditním kartám.

Jaké výzvě museli Zillidy čelit

V době nástupu na trh byla značka Zillidy pro kanadský trh zcela neznámá a jejím cílem bylo rozvířit stojaté vody nezajímavých bankovních půjček a kreditních karet. Vzhledem k tomu, že se v marketingu začínalo od nuly, mezi základní úspěchy, kterých v Zillidy chtěli dosáhnout, patří tyto body:

  • Vybudovat autoritu a informovat o novém přístupu k bankovním půjčkám.
  • Přitáhnout pozornost tisku a pokusit se získat další formy sociální důvěryhodnosti, které podpoří důvěru v nový koncept.
  • Vybudovat aktivní komunitu na sociálních sítích, podpořit konverzaci a šíření informací o Zillidy.
  • Publikovat autoritativní obsah, který podpoří změnu myšlení v klasickém přístupu k půjčkám.
  • Získávat cílenou návštěvnost a konvertovat návštěvníky pomocí online formulářů na webu.
  • Být pružný v kanálech, které fungují. Zjistit, kde je největší návratnost, a do těch kanálů také investovat.

Řešení

Hlavním marketingovým kanálem, jehož cílem bylo plnit úkoly výše, se stal obsahový marketing. Aby web Zillidy působil atraktivně, bylo nutné vytvořit i atraktivní obsah a zajímavé obsahové formy, jako jsou například:

  • Video
  • Reference od uživatelů
  • Zmínky v tisku
  • Kvalitní články
  • …a další formy obsahu

Kromě tvorby kvalitního obsahu bylo nutné navrhnout dobrou celkovou strukturu webu, aby vhodně směrovala návštěvníky webu do dalších podsekcí a zejména k formulářům se žádostí o půjčku. Důležitou součástí strategie bylo každodenní publikování hodnotného obsahu na vlastním blogu. Nicméně kromě vlastního blogu patřilo do obsahového mixu i publikování vysoce autoritativních článků na místech, jako je Huffington Post a New York Times.

Výsledky

Obsahový marketing přivedl Zillidy dobré výsledky a kvalitní návratnost, z čehož je patrné, že obsahový marketing je jednou z nejlepší dlouhodobých, organických strategií pro začínající startupy. Během prvních devíti měsíců trvání obsahové strategie získali Zillidy následující výsledky.

  • Sociální sítě vzrostly z nuly na přibližně 1 000 fanoušků.
  • Hledající dotazy na brandové jméno vzrostly o 1 350 % (dle Google Webmaster Tools).
  • Od ledna do října byl vytvořený obsah na blogu sdílený více jak 2 500 krát.
  • Nejdůležitějším faktorem úspěchu ale je, že každý měsíc je více a více poptávek po půjčkách.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close