skip to Main Content

Jak využít RSS agregátory při obsahovém marketingu

Dobrým nástrojem, který vám pomůže oslovit nové návštěvníky s vaším zajímavým obsahem, jsou RSS agregátory. Jde o speciální weby, které nevytvářejí vlastní obsah, ale pouze nabízí obsah publikovaný jinde svým návštěvníkům.

Mnoho lidí RSS agregátory používá, protože jim usnadňují čtení zpráv z jejich oboru. Všechno mají připravené na jednom místě, roztříděné do kategorií, takže stačí pouze číst, což je pohodlné. Pojďme se podívat na to, jak takovýchto stránek využít při obsahovém marketingu a jak díky nim získat více čtenářů.

Pokud má váš web RSS výstup článků (dnes již běžná funkcionalita redakčních systémů), můžete tento výstup (takzvaný RSS feed) navrhnout k posouzení majitelům agregátorů. Jestliže se jim váš obsah bude líbit, vloží vás jako nový zdroj na své stránky. Až publikujete nový obsah, váš RSS zdroj se automaticky aktualizuje a agregátor zobrazí váš nový příspěvek pro všechny čtenáře. Obvykle agregátor zobrazuje pouze titulky nebo ještě krátký popisek ke každému příspěvku a po kliknutí na titulek či tlačítko je návštěvník přesměrován na váš web. Vy tak získáte nového čtenáře, kterého byste možná jinak svým obsahem neoslovili.

3 tipy před vložením vašeho zdroje do agregátorů

Než nabídnete agregátorům váš web ke schválení, zkuste si projít následující 3 tipy, kterými předejdete odmítnutí a technickým problémům.

  1. Vaše stránky by měly mít za sebou již nějakou historii a měl by na nich přibývat pravidelně nový obsah. Většina agregátorů si zdroje vybírá, a pokud zažádáte o přidání úplně nového webu s několika málo články, pravděpodobně neuspějete.
  2. Ujistěte se, že váš RSS zdroj se správně aktualizuje a že jsou do něho zahrnuté všechny články, které v něm mají být.  O pomoc s kontrolou můžete požádat vašeho správce webových stránek.
  3. Pokud na svých stránkách přispíváte články na různá témata, zauvažujte o vytvoření několika separátních RSS zdrojů a každý zkuste přidat zvlášť. Většina RSS agregátorů po vás při vkládání nového zdroje totiž chce zařadit ho rovnou do jedné kategorie. Problém by mohl nastat, jestliže píšete o několika různých tématech. To by pak obsah nespadal do žádné z nich a administrátoři by ho mohli kvůli tomu vyřadit.

Kam vložit svůj RSS zdroj?

Popularita různých RSS agregátorů se neustále mění. Navíc každý rok vznikají a zanikají stále nové weby, takže je poměrně složité udržet aktuální soupis RSS webů, které stále ještě přijímají nové stránky. Jestliže narazíte na nějaký nový agregátor, napište nám o něm prosím do komentáře. Zde je aktuální seznam k datu sepsání článku:

KeCteni

Na všech těchto webech je možnost zaslat nový zdroj ke schválení nebo alespoň kontakt na majitele stránek, kterého můžete s vaší prosbou oslovit.

Co očekávat od RSS agregátorů?

Ve většině případů nepůjde o zdroj návštěvnosti, který bude přivádět stovky, či dokonce tisíce návštěvníků denně. Ale i několik desítek nových lidí na vašem webu je dobrý výsledek, který si zaslouží investovat jednorázově krátký čas do vložení zdrojů do RSS agregátorů.

Navíc často RSS agregátory používají lidé, kterým tento způsob konzumace obsahu vyhovuje více než například fulltextové vyhledávání. I kdybyste tak byli na prvních pozicích ve výsledcích vyhledávání, tyto návštěvníky byste nemuseli získat, protože vyhledávače nepoužívají.

5 nekonvenčních marketingových tipů

Stáhněte si 5 tipů, jak dělat marketing netradičním způsobem, a odlište se tak od konkurence.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

5 komentářů k zobrazení

  1. Ďakujem za článok, a zároveň by som sa chcel spýtať, že 1.ak pridám nejakú stránku k sebe do počítača medzi obľúbené položky či to google algoritmus zohladňuje?
    2. Ak si pridám stránku cez rss kanál do svojej čítačky či to Google algoritmus zohľadňuje?
    Ďakujem za odpoveď

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top