Kam směřuje e-mail marketing v roce 2014

V minulých měsících jsme pro vás na blogu Včeliště psali e-mail marketingový seriál pro začátečníky, jehož výsledkem byl tento e-book. Od tohoto měsíce budeme (nejen) v e-mail marketingu pokračovat, ale úroveň článků bude o trochu vyšší. Většinu začátečnických témat jsme probrali už loni a nyní nastal čas pro pokročilejší články. Věřím, že se na ně těšíte stejně jako já.


Tímto prvním článkem startujeme novou sérii. Dnes se ve zkratce dozvíte, jak to vypadá s e-mail marketingem v současnosti a na co se vám vyplatí soustředit do budoucna. Předmětem článku budou trendy v e-mail marketingu v roce 2014, ale některé z nich určitě zasáhnou i do roku 2015.

Pojďme na to.

Několik slov úvodem

E-mail marketing je jednou z nejefektivnějších online marketingových taktik. Můžete díky němu v krátké době oslovit obrovské množství lidí. Jak moc obrovské, to už záleží jen na vás. Když budete postupně budovat vysoce relevantní seznam odběratelů, máte velkou pravděpodobnost následných mailingových úspěchů. Lidé se na vaše e-maily budou těšit, budou je otevírat a i klikat na články a na produkty obsažené uvnitř. Začne komunikace a na vás je, aby nenudila.

Tip: Cílem moderního e-mail marketingu je budovat s databází vztah a vyhnout se rozesílání obtěžujících či spamových zpráv.

Video e-maily

Video e-maily jsou a budou velice snadno stravitelnou formou obsahu. Lidé na internetu jsou stále línější a video obsah je způsob, jak jim usnadnit jeho konzumaci. Servery pro sdílení videí, jako je Youtube.com nebo Vimeo, zažívají v posledních letech konstantní růst, a tak není divu, že se tento trend promítá i do video marketingu včetně toho e-mailového. Myslíme si, že v roce 2014 a 2015 bude video obsah v e-mailech postupně dominovat a minimálně jako doplněk fungovat stále častěji.

Responzivní design

S rostoucí popularitou mobilních zařízení roste i počet příjemců e-mailů, kteří je v nich otevírají a čtou. Aby vaši odběratelé e-maily pohodlně četli a otevírali je, je nutné je tvořit responzivní. Responzivní e-mail se přizpůsobí jakékoliv velikosti okna a všechny důležité prvky (obrázky, texty, výzvy k akci) zůstanou dobře viditelné a přístupné kdekoliv. Díky responzivním e-mailům nemusíte přímo skrze ně nutně prodávat více, ale zvýšíte pravděpodobnost úspěšného doručení vaší informace příjemcům. Následný prodej může být ovlivněný právě tímto „mobilním“ přečtením.

Kvalitní obsah

Synonymem moderního e-mail marketingu je kvalitní obsah. Pokud byste vaší databázi nepřinášeli žádný užitek, časem nebude vaše e-maily nikdo číst. Kromě prodejního účelu má moderní e-mail marketing i budovat důvěru mezi vámi a odběrateli vašich e-mailů. Dobrým způsobem je propojit e-mail marketing s obsahovým, a ty nejhodnotnější kousky obsahu zákazníkům rozesílat v e-mailu. Tím si u nich budete postupně budovat důvěru.

Segmentace

Webová analytika je stále důležitější součástí online marketingu.  Pro e-mail marketing to samozřejmě platí také. Vaším cílem v roce 2014 není mít databáze, které obsahují stovky tisíc e-mailových adres. Mnohem lepší je mít databáze plné kvalitních kontaktů, které vaše zprávy čtou. Ještě lepší účinnost bude mít e-mail marketing v případě, když na základě jednotlivých rozesílek budete databáze dále segmentovat. Budoucnost mailingu je v přesném cílení. Brzy budete tvořit speciální e-maily pro ženy, muže nebo třeba ty, kteří pravidelně otevírají a klikají na vaše zprávy. Uvidíte, že výsledný efekt a práce bude stát za to. 

Infografika na závěr

Na závěr článku přikládám zajímavou tematickou infografiku, která význam e-mail marketingu dnes i v budoucnosti krásně dokresluje.

infografiky-emailZdroj: uberflip.com

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

  1. Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda má cenu kombinovat obsahový email s prodejním nebo je posílat zvlášť a případně v jakém poměru – např. 2 obsahové a 1 prodejní email.

    Rovněž by mě zajímal názor na četnost rozesílek. Na našem eshopu děláme 1x týdně, ale jsou eshopy, které mě bomabardují každý den a jedná se o velké eshopy. Z toho by se dalo usuzovat, že jim tato strategie funguje. Dle mého je to již ale velmi obtěžující. Je tedy nějaká rozumná hranice?

    Děkuji

    1. Zdravím Tomáši,
      Záleží hodně na celkové strategii e-mail komunikace, charakteru projektu a návštěvníků stránek, v jaké fázi nákupního cyklu se lidé nachází, jaká další komunikace probíhá s tou e-mailovou a další věci. Pokud bychom vzali ale jako příklad vaše stránky amoresa.cz, myslím že můžete obsahové a prodejní e-maily spojit. Vždy je ale zaměřte na co nejméně věcí, ať neposíláte příliš mnoho informací.
      Četnost: Mnoho majitelů eshopů se rozhoduje podle toho, co funguje a jak se to líbí zákazníkům. Takže je dobré otestovat různé frekvence. Znám projekty, kde časté e-mailování obtěžuje. Ale jinde mi nevadí třeba 2-3 e-maily za týden. také záleží, co je cílem těch emailů.
      Snad jsem vám trochu pomohl i když je hodně proměnných, které hrají roli a které zvažujeme při vytváření e-mailové strategie. Jako základ pro více informací může posloužit například náš e-book o e-mail marketingu, který si lze stáhnout zdarma v sekci publikujeme.

  2. Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda má cenu kombinovat obsahový email s prodejním nebo je posílat zvlášť a případně v jakém poměru – např. 2 obsahové a 1 prodejní email.

    Rovněž by mě zajímal názor na četnost rozesílek. Na našem eshopu děláme 1x týdně, ale jsou eshopy, které mě bomabardují každý den a jedná se o velké eshopy. Z toho by se dalo usuzovat, že jim tato strategie funguje. Dle mého je to již ale velmi obtěžující. Je tedy nějaká rozumná hranice?

    Děkuji

    1. Zdravím Tomáši,
      Záleží hodně na celkové strategii e-mail komunikace, charakteru projektu a návštěvníků stránek, v jaké fázi nákupního cyklu se lidé nachází, jaká další komunikace probíhá s tou e-mailovou a další věci. Pokud bychom vzali ale jako příklad vaše stránky amoresa.cz, myslím že můžete obsahové a prodejní e-maily spojit. Vždy je ale zaměřte na co nejméně věcí, ať neposíláte příliš mnoho informací.
      Četnost: Mnoho majitelů eshopů se rozhoduje podle toho, co funguje a jak se to líbí zákazníkům. Takže je dobré otestovat různé frekvence. Znám projekty, kde časté e-mailování obtěžuje. Ale jinde mi nevadí třeba 2-3 e-maily za týden. také záleží, co je cílem těch emailů.
      Snad jsem vám trochu pomohl i když je hodně proměnných, které hrají roli a které zvažujeme při vytváření e-mailové strategie. Jako základ pro více informací může posloužit například náš e-book o e-mail marketingu, který si lze stáhnout zdarma v sekci publikujeme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close