skip to Main Content

Jednoduchý trik, díky kterému bude váš web přesvědčivější

Snem každého online marketéra je tvořit co nejpřesvědčivější webové stránky. K tomu, abyste takové stránky tvořili, potřebujete mít znalosti. Naším cílem je vám podobné znalosti zprostředkovávat. Chceme vás přesvědčit, že online marketing nejsou žádná kouzla a že úspěch je v případě správných znalostí dostupný pro všechny. I váš web může být vysoko ve vyhledávačích s aktivní komunitou v zádech. Potřebujete pouze vědět, jak na to. Nemám pravdu?

V dnešním článku se naučíte jednoduchý trik, který použije každý majitel webových stránek. V posledních několika týdnech jsme se zabývali zejména tónem komunikace, personami a psychologií v copywritingu. Už jste tyto články četli? Pokud ne, přečtěte si je. Získáte lepší základ k tomu, abyste plně pochopili dnešní trik a a hlavně ho potom správně aplikovali do praxe.

Pojďme na to.

Trik tkví v dobrém popisu person

Prvním krokem k přesvědčivému webu je vytvoření správných person. Jací jsou vaši ideální zákazníci? Jaké jsou jejich problémy? Poradíte jim, jak je vyřešit? To jsou zásadní otázky, na které byste měli znát odpověď, než vůbec začnete persony tvořit. Možná jste už o personách někdy slyšeli, ale pokládali jste je za další „marketingovou“ ptákovinu, která nemůže přinést užitek.

Chyba lávky. Efektivita webu, který je navržený a spravovaný s vědomím jednotlivých person, je mnohonásobně větší. Prokázala to například tato studie. Díky změně přístupu a pomocí nových person web zvýšil své konverzní schopnosti skoro čtyřikrát oproti minulému stavu. Stále váhající by měla přesvědčit tato studie.

Persony studie

Jak správně vytvořit personu

Přesvědčil jsem vás o významu person a výhodách jejich použití? Skvělé, teď tedy už jenom zbývá persony vytvořit. Není to chvilková záležitost. Nějaký čas vám to zabere, ale myslete na to, že se vám to vyplatí. Jak takové persony tvořit, jsme pro vás už v minulosti psali. Dokonce jste se nedávno naučili, jak s jejich pomocí vytvoříte vhodný tón komunikace. Ten je neméně důležitý. Pokud jste se do jejich tvorby ještě nepustili, přečtete si určitě článek: „6 chyb, kterých byste se rozhodně při tvorbě person měli vyvarovat„.

Jak do webu zakomponovat znalosti o personách

Persony máte připravené? V tom případě vám nic nebrání v jejich použití. Pokud teprve s webovou stránkou začínáte, můžete je využít k mnoha účelům. Dobře s jejich pomocí vytvoříte třeba perfektní analýzu klíčových slov. Nebo je použijete k tomu, aby váš web měl odlišný a unikátní tón komunikace. Persony obecně mají využití skoro ve všech formách internetového marketingu. Jejich největší vliv uplatníte u návrhu samotného webu a při copywritingu. Schválně si přečtěte 6 tipů, jak psát pomocí person lepší texty.

Jak vypadá vaše úvodní stránka

Jak jsme již zmínili, persony použijete i při návrhu samotného webu a jeho struktury. Úvodní stránka webu je jednou z jeho nejdůležitějších. Plyne na ni největší množství různorodé návštěvnosti. Abyste uspokojili potřeby jednotlivých druhů návštěvníků, měli byste při návrhu úvodní strany webu mít v mysli vaše persony. Každá persona by ihned měla vědět, kde najdete řešení svého problému. S pomocí copywritera a UX designéra proto úvodní stránku navrhněte, aby odpovídala problémům/potřebám všech person.

Poznejte, co vaše persony trápí, a prokažte na webu, že jim rozumíte

Jestli jste persony vytvořili dobře, víte, co je trápí. Vaším úkolem je jim prokázat, že jim rozumíte. A hlavně že znáte velice dobré řešení jejich problému. Prokažte jim všechny výhody vašeho řešení a v krátkosti (s pomocí dobrého copywritera a vizuálu) je o tom přesvědčte. Když se vám tento krok podaří, část úspěchu máte za sebou. Další výzvou je navázat s nimi dlouhodobý vztah a budovat důvěru. Jak na to?

Vytvářejte pro persony relevantní obsah

Budujte pro jednotlivé persony kvalitní a relevantní obsah. Využijte k budování důvěry všechny možnosti internetového marketingu. Komunikujte s nimi skrze e-mail, ale nezapomeňte, že je vždy důležité u každé formy internetového marketingu postupovat strategicky. A je vcelku jedno, zda jste si zvolili jako formu e-mail, obsah, sociální sítě nebo SEO. Nejúspěšnější jsou většinou ty strategie budování důvěry a obsahu, které všechny moderní formy internetového marketingu spojují.

Závěr

Budu rád, když mi napíšete v komentářích pod článkem váš názor na tento „trik“. Používáte persony? Víte o jejich širokém využití? Díky za přečtení článku.

Šablona pro tvorbu person

Stáhněte si šablonu, která vám pomůže s tvorbou person

Sdílejte:

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

2 komentářů k zobrazení

  1. Souhlas. Lidé se potřebují v #copy najít. Souznění jim imponuje. Persony jsou fajn věc, jen se to s nimi nesmí přehnat.

    Ve firmě:
    „Karle, už jsi odeslal ten balíček panu Novákovi?“
    „Ne, vždyť pan Novák je u nás na brigádě!“
    „Aha, a na jakém oddělení pracuje?“
    „Pracuje v personovém oddělení, je to jedna z našich nejpracovitějších person…“ 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top