Optimalizujte Správně: Mikrostránky, Které Jsou Vidět A Uživatelé Je Milují

Optimalizujte správně: Mikrostránky, které jsou vidět a uživatelé je milují

Pokud tvoříte mikrostránky za účelem prodeje nějaké služby (produktu), určitě potřebujete být vidět. K tomu, aby vaše stránky byly vidět v neplaceném vyhledávání, je potřeba se zaměřit na SEO.

„Co je SEO? Je to technika úpravy webových stránek nebo také optimalizace tak, aby vaše stránky byly v neplaceném vyhledávání upřednostňovány oproti jiným ve stejném konkurenčním prostředí. Součástí SEO jsou různé technické úpravy a doplnění obsahu přímo na vašem webu.“

Přinášíme vám stručný návod, na co se zaměřit při optimalizaci mikrostránek:

Před samotným vytvořením mikrostránek myslete na několik doporučení.

1) Před vytvořením webu

  • Zvolení správné domény (volte raději krátký a výstižný název bez pomlček, klíčová slova řešit nemusíte). Volnost domény zjistíte na Domeny.cz.
  • Vyberte si dobrého poskytovatele pro hosting (Např. Wedos, Savana)
  • Nastavte správně DNS servery, zabezpečení a další parametry (při špatném nastavení vám nebudou fungovat některé pluginy a aktualizace)

2) Vytvoření webu

  • Nainstalujte web (doporučujeme např. WordPress, protože je jednoduchý a nejvíce rozšířený)
  • Vyberte si vhodnou šablonu (která se vám líbí a splňuje všechny požadavky moderního webu: responsivní, UX friendly, jednoduchá, česká lokalizace, aktuální pro pluginy)

wordpress

3) Základní nastavení (následující doporučení platí pro WordPress)

4) Tvorba mikrostránky

Při tvorbě stránek vycházejte z analýzy klíčových slov (ať víte, co návštěvníky zajímá a co na internetu hledají)

Pro každou stránku správně nastavte:

  • Url (měla by obsahovat klíčové slovo v jednoduchém tvaru: www.domana.cz/klicove-slovo)
  • Title (do 60 znaků, na začátek dejte klíčové slovo a přidejte výzvu k akci, na konec přidejte brand). Více o tom, jak psát poutavé titulky.
  • Př: Zálesácké nože – dva za cenu jednoho! | noze.cz
  • Description (120 -150 znaků, Krátce 1-2 větami představte vaši stránku a nalákejte na kliknutí, nezapomeňte na klíčová slova). Více o meta description
  • Př: Zálesácké nože pro opravdové muže. Nože jsou nerezové, téměř nezničitelné a nyní u nás koupíte dva nože za cenu jednoho, tak neváhejte!
  • Nastavte tagy (vyberte všechna související témata a klíčová slova, důležité není množství ale relevance. Vybírejte takové, které přímo souvisí s tématem)

description

5) Úprava obsahu

Jakmile máte napsaný text pro danou stránku, zkontrolujte následující:

  • Klíčová slova (text obsahuje dostatečný počet klíčových slov různých tvarů, pádů, synonym a souvisejících výrazů. V žádném případě neopakujte v textu dokola stejná klíčová slova, bylo by to hodnoceno vyhledávačem jako spam), zkuste zapojit vhodné long tail výrazy, Více o tom, jak využít long tail.
  • Nadpisy (rozdělte text na jednotlivé podkapitoly s nadpisy, dodržujte hierchickou strukturu, cílem je zpřehlednit text uživateli)
  • Odstavce (dělejte krátké odstavce, které usnadní orientaci v textu)
  • Obrázky (vkládejte obrázky a nezapomeňte vyplnit parametry: title, description a ALT, k obrázku nezapomeňte přidat popis). Více v článku o alternativním popisu ALT.
  • Videa (stejné jako u obrázku, dejte si však pozor na velikost videa i obrázků – neměly by zabírat příliš mnoho místa na disku). Psali jsme také o tom, jak optimalizovat videa.

6) Jak používat odkazy

Odkazy jsou natolik důležité, že je raději popíšu samostatně:

  • Interní odkazy (snažte se na každé stránce odkazovat na všechna související témata, cílem je lépe provázat web a ukázat uživateli další zajímavé související stránky vašeho webu). O tom jak správně prolinkovat stránky odkazy.
  • Externí odkazy (odkazujte také na externí nekonkurenční zdroje, používejte atribut „no follow“, vybírejte pouze zdroje informačně přínosné a minimálně kvalitnější, než je vaše stránka)
  • Snažte se text odkazů (anchor text) nazvat tak, aby byl maximálně výstižný a pochopitelný
  • Např. Když chci odkázat na článek „Vybíráme pro vás nejlepší nože pro zálesáky v roce 2015, odkaz by mohl být např: Nejlepší nože pro zálesáky 2015
  • Odkazujte na různé zdroje, tím se zvýší důvěryhodnost vašeho webu a propojenost s dalším obsahem.

článek

7) Zveřejnění článku

Jakmile máte nastavené všechny SEO parametry (zde si můžete zkontrolovat při SEO analýze), můžete se pustit do účinné propagace, ale o tom zase více v dalším článku.

Vytvořit mikrostránky se může zdát jako celkem jednoduché řešení, které zvládne každý. Opak je však pravdou, mnoho chyb můžete udělat hned na začátku při nastavení DNS, zabezpečení, nebo u špatně zvolených parametrů.

Může se vám pak snadno stát, že nebudou fungovat některé pluginy, což vám zkomplikuje situaci při dalších úpravách pro SEO a UX. Budete mít sice funkční web, ale vyhledávače či uživatelé ho budou ignorovat.

V případě že si nevíte rady s vytvořením skvěle optimalizované mikrostránky, rádi vám pomůžeme.

Mít optimalizovanou stránku pro uživatele i vyhledávače je důležité. Ale co když to nestačí? Chcete přece prodávat? Stáhněte si náš e-book, kde se dozvíte více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close