skip to Main Content

Jak obsahový marketing pomohl nastartovat kanadský startup Zillidy

V roce 2012 byl založen kanadský startup Zillidy. V čem je unikátní? Zillidy přináší doslova „čerstvý vítr do kanadských stojatých vod“ krátkodobých půjček pro jednotlivce i firmy.

Hlavní konkurenční výhoda Zillidy je, že oproti bankám přijímá jako zástavu umění nebo šperky. Krátkodobé půjčky od Zillidy nejsou postavené na směnkách a nijak nezasahují do finanční bonity klientů. Jdou zcela mimo bankovní sektor. V Kanadě se tak z nich stala relativně výhodná varianta k bankovním půjčkám či kreditním kartám.

Jaké výzvě museli Zillidy čelit

V době nástupu na trh byla značka Zillidy pro kanadský trh zcela neznámá a jejím cílem bylo rozvířit stojaté vody nezajímavých bankovních půjček a kreditních karet. Vzhledem k tomu, že se v marketingu začínalo od nuly, mezi základní úspěchy, kterých v Zillidy chtěli dosáhnout, patří tyto body:

  • Vybudovat autoritu a informovat o novém přístupu k bankovním půjčkám.
  • Přitáhnout pozornost tisku a pokusit se získat další formy sociální důvěryhodnosti, které podpoří důvěru v nový koncept.
  • Vybudovat aktivní komunitu na sociálních sítích, podpořit konverzaci a šíření informací o Zillidy.
  • Publikovat autoritativní obsah, který podpoří změnu myšlení v klasickém přístupu k půjčkám.
  • Získávat cílenou návštěvnost a konvertovat návštěvníky pomocí online formulářů na webu.
  • Být pružný v kanálech, které fungují. Zjistit, kde je největší návratnost, a do těch kanálů také investovat.

Řešení

Hlavním marketingovým kanálem, jehož cílem bylo plnit úkoly výše, se stal obsahový marketing. Aby web Zillidy působil atraktivně, bylo nutné vytvořit i atraktivní obsah a zajímavé obsahové formy, jako jsou například:

  • Video
  • Reference od uživatelů
  • Zmínky v tisku
  • Kvalitní články
  • …a další formy obsahu

Kromě tvorby kvalitního obsahu bylo nutné navrhnout dobrou celkovou strukturu webu, aby vhodně směrovala návštěvníky webu do dalších podsekcí a zejména k formulářům se žádostí o půjčku. Důležitou součástí strategie bylo každodenní publikování hodnotného obsahu na vlastním blogu. Nicméně kromě vlastního blogu patřilo do obsahového mixu i publikování vysoce autoritativních článků na místech, jako je Huffington Post a New York Times.

Výsledky

Obsahový marketing přivedl Zillidy dobré výsledky a kvalitní návratnost, z čehož je patrné, že obsahový marketing je jednou z nejlepší dlouhodobých, organických strategií pro začínající startupy. Během prvních devíti měsíců trvání obsahové strategie získali Zillidy následující výsledky.

  • Sociální sítě vzrostly z nuly na přibližně 1 000 fanoušků.
  • Hledající dotazy na brandové jméno vzrostly o 1 350 % (dle Google Webmaster Tools).
  • Od ledna do října byl vytvořený obsah na blogu sdílený více jak 2 500 krát.
  • Nejdůležitějším faktorem úspěchu ale je, že každý měsíc je více a více poptávek po půjčkách.
Sdílejte:

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top