3 Největší Omyly SEO

3 největší omyly v SEO

V dnešním článku se podíváme 3 omyly, na které často narážím v různých diskuzích o SEO.

Troufal bych si tvrdit, že téměř každý, když začínal s optimalizací pro vyhledávače, si alespoň chvíli myslel, že je přinejmenším jeden z uvedených omylů pravdivý.

Přiznáváte?

1. Pouze jeden nadpis h1 na stránce

Omyl:

Před několika lety tvrdilo mnoho lidí, že správně optimalizované stránky mohou mít pouze jeden nadpis h1. Schválně se podívejte na prezentaci Jiřího Janků, stránky firmy Adaptic a mnoho dalších, i v zahraničí.

Pravda:

Až Matt Cutts ve svém videu v roce 2009 prozradil (a i někteří odvážlivci před ním), že na počtu h1 nezáleží, pokud jsou nadpisy použité účelně a s rozmyslem:

2. Čím vyšší rank, tím vyšší pozice

Omyl:

Výsledky vyhledávání jsou řazeny podle hodnoty PageRanku, respektive Sranku. Čím vyšší rank, tím se moje stránka zobrazí výše ve výsledcích vyhledávání. Naposledy jsem na tento názor narazil v diskuzi na jakpsatweb.cz, ale ve skutečnosti si za tímto omylem stále stojí mnoho SEO začátečníků.

Pravda:

Rank je pouze jedním z faktorů, které o pozici stránky ve výsledcích vyhledávání rozhoduje. Poslední dobou mám pocit, že je jeho vliv stále nižší a nemyslím, že by trend šel v budoucnosti jiným směrem. Historii vlivu PageRanku (zelená barva) pěkně ukazuje i tato infografika:

Zdroj obrázku: greenlightdigital.com

3.  Čím vyšší hustota klíčových slov, tím lépe

Omyl:

Tím, že budu opakovat častěji klíčové slovo, ideálně v přesné shodě, byť jde o nesmyslnou frázi, zvýším šanci na umístění své stránky ve výsledcích vyhledávání. SEO-Expert.cz do dneška doporučuje hustou klíčových slov na stránce 3-10%.

Pravda:

Texty byste měli psát přirozeně a klíčovou frázi či slovo použít párkrát na stránkách, v různých částech, ideálně v různých obměnách. Vše by mělo působit přirozeně, abyste získané návštěvníky neodradili špatným textem. Celou situaci také vysvětluje Matt Cutts z týmu Google:

A co vy? Co považujete za největší omyly v SEO? Přiznejte se, mysleli jste si někdy, že je některý zmíněný omyl pravda? Já při začátcích ano. Schválně, jestli uhodnete, jaký.

Periodická tabulka SEO faktorů

Stáhněte si přehlednou infografiku SEO faktorů a nastavte si na své stránce vše k naprosté dokonalosti!

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close