Jak Změnit Výsledky Vyhledávání SERP

Jak měnit odkazy na podstránky v Google výsledcích vyhledávání?

Pokud jste přemýšleli, proč se někdy ve výsledcích vyhledávání na Google zobrazují pod klasickým výsledkem vyhledávání ještě odkazy na další podstránky tohoto webu, dnes vám přináším odpověď.

Také se podíváme na to, jakým způsobem můžeme ovlivnit, jaké stránky se budou jako tyto podstránky ve výsledcích vyhledávání zobrazovat. Ukážeme si, jak pro tento účel používat Google Webmaster Tools.

Pokud nevíte z popisu, o co jde, koukněte na video. Třeba se dozvíte zase něco nového.

Koukněte se na video:

Přepis videa:

Dobrý den,

v dnešním videu bych se rád podíval na to, jakým způsobem lze ovlivňovat zobrazení podstránek ke standardnímu výsledku vyhledávání ve vyhledávači Google. Co pro to můžeme a nemůžeme udělat? Jak to vůbec vypadá, jak nám to může pomoct při optimalizaci pro vyhledávače. Předně si řekneme, o čem se vůbec bavíme. Jde o to, že občas se ve výsledcích vyhledávání na Googlu zobrazí kromě klasických výsledků vyhledávání i jiné s odkazy na podstránky.

Ukázka na videu od 0.38 do 0.46

Jedná se o věc, která vám pomůže, protože vás rázem odliší od ostatních výsledků vyhledávání, a je velká pravděpodobnost, že když člověk vyhledává nějaký dotaz, tak potom přejde na vaše stránky, které zabírají velkou část prostoru výsledků vyhledávání. A vidíte, že se odlišují i vzhledem. Tím, že se zobrazí výsledky tímto způsobem, tzn. přibudou i odkazy na podstránky, tak vám to výrazně zvýší proklikovost na vaše stránky.

Dalším příkladem podstránek pod klasickým výsledkem vyhledávání je například:

Ukázka na videu od 1.35 do 2.14

V současné době nemůžete říct vyhledávači, jaké podstránky má umístit pod klasický výsledek vyhledávání. A také mu nemůžete říct, jestli je má nebo nemá zobrazovat. K tomu slouží automatický algoritmus, který vyvinul Google, a ten hodnotí web, zda stojí za to tam vložit odkazy na další podstránky, jedním z uvedených způsobů. Potom případně řeší, jaké tam dát podstránky, titulky, popisky… Vlastně stejným způsobem, jakým to dělá pro hlavní výsledek vyhledávání, podobným stylem řeší podstránky.

Kromě posilování autority domény tak, aby se zobrazovaly podstránky, můžeme použít nástroj pro webmastery Google Webmaster Tools, kde se musíte předně zaregistrovat, pokud tam ještě nejste zaregistrováni a potom v konkrétním profilu se zobrazí řídící panel. Ukážeme si to na příkladu stránek Škeble.cz

Ukázka na videu od 3.55 do 9.02

To by bylo všechno ohledně odkazu na podstránky. Kdybyste měli nějaký dotaz, dejte mi ho pod video nebo pod článek na blogu vceliste.cz/blog. Děkuji za pozornost.

SERP pro Google a Seznam

Stáhněte si návod, jak na SERP pro Google a Seznam a zaujměte tak vyhledávače.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 0 komentářů

  1. Josefe, jen pro informaci. Popisek Meta description můžete ovlivnit v jakémkoli redakčním systému nebo přímo v kódu. Stejně tak i Title.

    Ve videu tvrdíte, že to nelze pro hlavní výsledky vyhledávání. Buďto jste to špatně formuloval nebo zmátl začátečníky.

    To Seznam si sám bere Meta description, ten se to ještě nenaučil

    1. Děkuji Jakube za komentář. Meta description lze ovlivnit v redakčním systému, ale nemůžu to konkrétně ukázat, protože každý používá jiný a ne všude to jde. Ale měl jsem to tam asi zmínit, aby se lidé nelekli toho zdrojového kódu. To je dobrý postřeh.
      Nelze pro hlavní výsledky vyhledávání- To jste asi špatně pochopil. O jaké minutě je řeč? O tom, že popisek nelze změnit pro některé stránky, jsem se snad vůbec nezmiňoval.
      Seznam se nenaučil co?

  2. Těmi hlavními výsledky vyhledávání jsem myslel primární odkaz, nikoli sitelink odkazy. U hlavního výsledku vyhledávání lze description měnit, u sitelink odkazů, pokud vím, ne. Vy jste právě ve videu upozorňoval, že to nelze nikde. Tuším, že to bylo kolem času 3:00.

    Za tu zmatlanou větu se Seznamem se omlouvám. Myšlenky byly rychlejší než klávesnice. Chtěl jsem tím říct, že Seznam ještě v současnosti neumí brát ručně dělaný meta description.

    1. U hlavního výsledku lze description měnit. U sitelinků také. Mluví se o tom například zde: http://www.groovypost.com/howto/change-sitelink-description-text-snippet-23160/. Zkuste třeba zadat „amazon“, pod sitelinkem „Amazon EC2″ je popisek z meta description dané podstránky. Když si zadáte ˇškeble.cz“, u sitelinku pod titulkem „Barevné holínky“ je popisek přímo ze stránky, ne z description.
      KOukněte se ještě jednou, snad to bude jasné.
      I Seznam dnes umí už brát meta description. Zase příklad: zadejte „parfémy“ a pod parfemy.cz uvidíte popisek z meta description.

  3. Dobrý den, je možné zajistit, aby google zobrazoval nejvýše odkaz na hlavní stránku webu, popř. pouze na hlavní stránku, ale aniž by přestal indexovat podstránky?
    Vím, že to může znít zvláštně, ale pro konkrétní web by to bylo opravdu přínosné. Díky

  4. Dobrý den,

    článek je sice staršího data, ale zajímalo by mne, jak se zachovat v případě, že máme webovou stránku, která má 3 jazykové mutace.

    Při CZ lokaci (PC i prohlížeče) se mi při zadání brandu ukazuje mix podstránek, respektive 3 sitelinky jsou z cizojazyčné verze. Dá se nějak ovlivnit (kromě degradace cizojazyčného sitelinku) situace, tak aby mi Google zobrazil jen české podstránky?

    Děkuji

    1. Zdravím, skvělý dotaz.
      Pokud máte tento problém, podíval bych se na označení jazykových verzí jendotlivých podstránek v html kódu a provázání pomocí href lang apod. Dále můžete určně upravit dle tohoto návodu podle jazykových mutací. Tj pokud u němečké verze budete mít i český sitelink, vyřaďte ho pomocí tohoto návodu. Kombinací těchto dvou postupů by se měl váš problém vyřešit. Pokud ne, můžeme se na to podívat individuuálně, můžete nás případně pak kontaktovat přes náš web.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close