Jak Optimalizovat Videa

Jak optimalizovat vaše videa – SEO

Spolu s popularitou video obsahu stoupá potřeba zviditelnit svá videa na video serverech, především na youtube.com, ale také ve výsledcích vyhledávání v klasickém vyhledávači. Proto jsem pro vás připravil podrobný návod na to, jakým způsobem dělat SEO pro videa.

Podíváme se na možnosti, které máte k dispozici i vy, jako malá či střední firma, abyste zviditelnili své video tím, že správně nastavíteon-page a off-page faktory. Koukněte se na následující video:

Stručný obsah videa: Ve videu se bavím o  tom, jak nastavit titulek, popis a tagy videa, jak vložit call to action do videa. Ukážu vám, kde najít klíčová slova vhodná pro vaše video. Dále se podíváme na off-page faktory, které ovlivňují viditelnost vašeho videa ve výsledcích vyhledávání. Řekneme si o důležitosti zmínek videa jinde a co má vliv na popularitu videa. Řeč bude i například o video sitemap.

Odkazy z videa:

Přepis videa:

Dobrý den, v poslední době dělám hodně videí. Když jsem se díval po českém internetu,  zjistil jsem, že zatím neexistuje, či jsem ho nenašel, místo, kde by bylo na jednom místě řečeno všechno o tom, jak optimalizovat video tak, aby ho našlo co nejvíce lidí, jak ve výsledcích vyhledávání, tak třeba na Youtube.cz, jak udělat, abyste zviditelnili vaše video. A o tom bych se chtěl bavit v tomto videu.

Předně bych chtěl říct, že nemusíte být velké značky, které mají obrovský rozpočet na videa, třeba jako Evian nebo T-Mobile. Možná, že znáte jedno z těchto dvou videí  a patříte mezi milióny lidí, které je viděly. V dnešní době mohou mít úspěch a nabídnout zajímavý obsah s videem i menší firmy, a to formou, která je dnes hodně dostupná. Důkazem toho, že videa jsou populární, je i fakt, že Youtube je v České republice třetím nejvyhledávanějším vyhledávačem v současnosti. Málokdo si to uvědomuje. Všichni víme o Googlu a o Seznamu, ale že na třetím místě je Youtube, specializovaný pouze na videa, o tom nevědí všichni. Toho bychom mohli využít, protože na Youtube chodí spousta návštěvníků, jak z České republiky, tak z ostatních zemí, a byla by škoda je nezískat, pokud máte pro ně zajímavý obsah.

Zajímavý obsah je základ, který musíte nejprve vymyslet. Mít nějaká videa, která mají zajímavý obsah, jsou legrační, nebo nějakým způsobem přispívají lidem a dávají jim důvod, aby si je prohlédli. Dneska se ale nebudeme bavit o tom, jak vytvořit kvalitní  obsah ve videu, protože to je spíše na další debatu, ale podíváme se, jak kvalitní video zviditelnit. Konkrétně na Youtube.cz. Stránek, kde můžete uploadovat svoje videa, je víc, ale Youtube.cz je v současné době jeden z nejpopulárnějších u nás. Budu se tedy zaměřovat na něj, ale samozřejmě obdobné postupy budou platit i pro ostatní stránky.

Potom, co vytvoříte své video, ho můžete nahrát. To se dělá tak, že se přihlásíte na svůj Google účet na stránkách Youtube.com a kliknete na tlačítko Upload. Když na něho kliknete, tak si nahrajete video a tím začne proces, který si nyní ukážeme.

Praktická ukázka: čas na videu od 2.55 do 3.05  

Nyní si řekneme, co udělat proto, aby bylo video lépe vidět ve výsledcích vyhledávání na Youtube nebo na Google. Můžeme ovlivnit titulek – název videa, popisek a můžeme videu přiřazovat tagy. To je to základní, co bystě měli udělat a zvážit. Titulek by měl být ideálně do 66 znaků.

Praktická ukázka: čas na videu od 3.45 do 7.50

Potom tady máme popisek, který je hodně důležitý.

Praktická ukázka: čas na videu od 7.53 do 9.27

Třetí věc, kterou zde můžete dát a jaká vám pomůže ke zviditelnění, jsou tagy.

Praktická ukázka: čas na videu od 9.35 do 10.30

Bavili jsme se o on-page faktorech daného videa. Nyní se přesuneme do off-page faktorů, které také hrají roli, jak se budou videa zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. První věcí z off-page faktorů, které mají vliv z vnějšku a ne z toho, co uděláte v rámci videa, je, jak je video zmiňováno na ostatních stránkách. Pokud chcete, aby bylo video úspěšné, doporučuji ho vložit na váš blog, magazín, odkázat na něj ze sociálních sítí, z různých bookmarkovacích služeb, záložkových služeb, také abyste ostatním řekli o tom, že video existuje a oni se na něj podívali. Když toto uděláte, mělo by vám to pomoct s dalšími věcmi.

Nyní se podíváme na jedno video.

Čas na videu od 11.40 do 13.05  

Youtube se dívá především na výsledky popularity za 24 hodin, nebo 2-3 dny. Nedívá se, jak bylo video populární třeba před rokem, protože situace se mohla změnit a video nemusí být už vůbec populární. Důležité je, jak je aktuální v té době. Popularitu můžete sledovat pomocí nástroje Analytics.

Praktická ukázka: čas na videu od 13.32 do 16.08

Možná jste si všimli, že ve výsledcích vyhledávání na Google se nezobrazují jenom videa z Youtube, ale také videa z jiných stránek, třeba i privátní videa. Je to díky tomu, že autoři videí vložili na své stránky sitemapu, kde shrnuli všechna videa ze svých stránek. Pod videem máte odkaz na návod, jak vytvořit sitemap pro videa. Podle návodu si můžete vytvořit vlastní sitemapu a vložíte ji k sobě na stránky a následně ji vložíte do nástroje Google Webmaster Tools, řeknete, že existuje a Google ji bude pravidelně kontrolovat a na základě informací bude moct přidat do výsledků vyhledávání i vaše videa, i když nejsou na Youtube nebo na další populární službě.

Tak to je všechno. Doufám, že vám tento návod pomohl a ukázal vám, jak zviditelnit video ve výsledcích vyhledávání.

Pro shrnutí: důležité jsou on-page a off-page faktory. Mezi on-page faktory vide patří, jak dobře vyplníte titulek, popisek a tagy. S tím se pojí, jakým způsobem najdete klíčová slova. Další částí jsou off-page faktory – jak moc se zmiňuje o videu na ostatních stránkách. Video byste měli vložit na váš web, rozšířit po sociálních sítích, záložkovací služby, kdekoliv. Videu to pomůže, chodí sem noví návštěvníci, kteří si prohlíží video a přispívají k tomu, že je víckrát zobrazené a líbí se mu – klikne na tlačítko, sdílí ho dál, nebo ho přidá do kanálu, připíše komentář. To vše vám pomůže ke zvýšení popularity daného videa. Vše můžete kontrolovat v Google Analytics a tím získáte přehled. To je nejdůležitější pro optimalizování videí na Youtube a všeobecně pro to, jak dělat SEO pro videa. Děkuji za pozornost.

Periodická tabulka SEO faktorů

Stáhněte si přehlednou infografiku SEO faktorů a nastavte si na své stránce vše k naprosté dokonalosti!

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close