Výsledky Vyhledávání Authorship Google

Jak dostat svoji fotku do výsledků vyhledávání Google

V březnových článcích jsme nakousli několik zajímavých témat, která budeme průběžně rozvíjet a doplňovat, aby vám jejich obsah přinesl co nejvíce užitku. Mohli jste se například dozvědět: Jak optimalizovat vaše videa z hlediska SEO, Jak přidat nového uživatele do Google Analytics nebo Jak měnit odkazy na podstránky v Google výsledcích vyhledávání.

V dnešním článku bych vám rád představil postup, jak se ještě více zviditelnit. Zůstaneme v oblasti výsledků vyhledávání vyhledávače Google a popíši vám,  jak přidat svoji profilovou fotku do výsledků vyhledávání. Vaše profilovka se následně bude zobrazovat u vámi vytvořeného obsahu. Proč byste se měli o podobnou věc zajímat? Díky vaší fotce získají vaše odkazy ve vyhledávání více pozornosti návštěvníků zajímající se o vaše téma. Vaše profilová fotka však přináší i řadu dalších výhod, jenž se dozvíte v tomto článku.

Co je to Google Authorship a Google Author rank

Určitě jste si podobných obrázků v Google již někdy všimli a možná vám vrtalo hlavou, o co vlastně běží, co za tím vším vlastně stojí.

Jedná se o službu Google Authorship vyhledávače Google, díky níž může být jakémukoliv textovému obsah na internetu přiřazeno unikátní autorství. Google zavedením této možnosti sleduje jasný trend do budoucna. Autorům textů by rád přikládal větší váhu. Aby svoji vizi ještě více podpořil, zavedl novou metriku zvanou Author rank.

Author rank je kvalitativní hodnocení vás (autora textu) a vámi vytvořeného obsahu. Aby se odkazy na vaše weby, texty a články zobrazovaly co nejvýše ve výsledcích vyhledávání, měli by být co nejrelevantnější vyhledávacím dotazům. Google si myslí, že ti nejúspěšnější autoři by měli mít nejuspokojivější odpovědi na dotazy uživatelů internetu.

V čem tedy spočívá autorův úspěch (jeho kvalita)?

Hlavními metrikami jsou počet followerů v Google+ kruzích, kvalita obsahu, četnost publikování a především jeho sociální ukazatele (počty likes, tweetů či plusek). Kvalita přirozených odkazů vedoucích na váš web samozřejmě stále má a bude mít svou hodnotu, ale kromě ní je nutné více reflektovat změny budoucí, které jsou ze strany Google v plánu.

Jaký vliv má a bude mít Author rank v roce 2013

Největší celosvětová média píšící o internetovém marketingu o Author ranku hovoří jako o přelomové, budoucí metrice od nástupu PageRanku a off-page linkování. Jak moc velký vliv má či bude Author rank mít na výsledky vyhledávání, to zatím nikdo neví. Jediné, co můžeme teď udělat, je včas se na něj připravit. Pojďme na to.

Jak přiřadit svoji fotku do Google vyhledávání v několika krocích

Celý proces se skládá z několika kroků. Nutným předpokladem pro úspěch je mít:

  • Vytvořený profil na síti Google+
  • Napsaný obsah – nejlépe na webu, který můžete editovat

Způsobů, jak přiřadit svoji fotku do Google výsledků vyhledávání je víc. Nejprve je nutné na stránce označit váš obsah.

1.) Přiznejte se k autorství obsahu na webu

Pokud na svém webu  používáte k publikaci obsahu WordPress, tak není nic jednoduššího, než si stáhnout k tomu určené pluginy.
Zajímavé WordPress pluginy zdarma a vhodné k použití jsou například:

Pakliže WordPress nepoužíváte, tak musíte do vaší stránky přidat odkaz na Google+profil manuálně.  To uděláte klasickou cestou. Jedinou podmínkou vašeho odkazu na Google+ profil je atribut ?rel=author na samém konci odkazu.

Jestli jste tvůrce kompletně celého webu, tak se mi osvědčil způsob přidání podobného odkazu do patičky webu nebo na jiné sitewide místo.

Ve výsledku byl měl odkaz na G+ profil vypadat takto:

https://plus.google.com/115021400667106289708?rel=author

2.) Do svého Google+ profilu přidejte všechny weby, kde publikujte

Nedávno se nám rozložení Google+ profilu trochu změnilo. Weby, na které přispíváte, přidáte v záložce „Něco o mně“ v sekci Odkazy.

V sekci Odkazy stačí pouze kliknout na „Přidat vlastní odkaz“ a zadat URL webu, kde publikujete.

Jak zkontroluji, že vše proběhlo v pořádku?

Závěrem byste si měli zkontrolovat postup. Měli byste mít jistotu, že vše proběhlo naprosto v pořádku a informovat se, zda se váš obrázek zobrazí ve výsledcích vyhledávání.

V nástrojích pro webmastery (Google Webmaster tools) přejděte do sekce „Nástroj na testování strukturovaných dat“ (Rich snippet tools). Zadejte URL vašeho článku, a máte-li vše správně nastaveno, dostanete tento výsledek.

Způsobů, jak přiřadit autorství ke svým textům je víc. Výše popsaný způsob mi ale přijde nejvhodnější.

Závěr

Vaše fotka ve výsledcích vyhledávání může:

  • Zlepšit CTR (click-through rate, proklikovost) vašich odkazů ve výsledcích oproti konkurenci bez fotky
  • Dodat důvěru ve váš obsah
  • Do budoucna byste měli výrazně těžit z Author ranku, a posilovat tak weby, na které přispíváte

Moje rada na závěr zní: čím dříve začnete budovat svoji autoritu kvalitním a hodnotným obsahem, tím menší pro vás bude šok, až Google zamíchá kartami ve prospěch Author ranku. Přihlaste se proto k autorství všech vašich minulých i budoucích textů co nejdříve.

SERP pro Google a Seznam

Stáhněte si návod, jak na SERP pro Google a Seznam a zaujměte tak vyhledávače.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

  1. Díky moc za tento návod! Myslela jsem si, kdo ví jaká věda to bude, si propojit svoje příspěvky se svým profilem na Google+, a ono houby. 🙂 Jen tak dál, včelky!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close