Seo Audit Kvetinyexpres

SEO audit stránek kvetinyexpres.cz

Před časem jsem nabídl na tomto blogu možnost přihlásit svůj web do SEO auditu zdarma, v rámci něhož projdu některé problémy, které v krátké době během auditu na webu najdu. Vše jsem slíbil okomentovat na videu. Konečně jsem si na nahrání udělal chvíli času a tak je první SEO audit konečně tady. Ze všech přihlášených webů jsem vybral stránky online květinářství kvetinyexpres.cz, které se mi líbily dosaženými výsledky, nápadem a provedením. Web do auditu zaslal Michal Hanáček, díky moc.

V následujícím videu se budu po asi 20 minut věnovat věcem, které si myslím, že by stálo za to z pohledu optimalizace pro vyhledávače opravit. Předem upozorňuji, že nejde o žádnou komplexní SEO analýzu, ale pouze o pár nápadů, které mě při prozkoumávání stránek napadly. I tak si ale myslím, že může být video přínosné pro mnoho majitelů stránek, kteří by možná na svých stránkách měli vyřešit a opravit podobné věci.

Podobný SEO audit bych rád v budoucnu zopakoval. Pokud chcete, abych analyzoval i váš web, přihlaste ho pomocí formuláře zde. Video si můžete pustit i v HD kvalitě.

Přihlásit váš web do SEO auditu

Do komentářů mi můžete napsat, co byste na stránkách upravili vy, nebo jaké části SEO auditu vám pomohly a co jste si uvědomili, že by bylo dobré vylepšit i na vašich stránkách.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 0 komentářů

  1. 1) Nesouhlasím s tvrzením, které vypadá jako dogma, že je správně, že se url s www přesměrovává automaticky na url bez www. Spíše bych to pojal jako to, že web by si měl vybrat, jaký tvar url celoživotně zastávat. Mě osobně přijde lepší tvar s www, ale je to jedno, prostě vybrat si variantu a tu držet.

    2) Příklad s diakritikou, zde bych ještě doplnil, že není dobré, když stránka pojmenovaná (v h1) Oranžový den, má v url adresu odlišnou, tedy nikoli /oranzova-gerbera, ale radeji at ma /oranzovy-den

    3) Příklad s titulkem – 90 minut zdarma – perfektní.

    4) Klobouk dolů před videi, není jednoduché hovořit před kamerou, Robert Němec pořád slibuje a nic, ty jsi jej předběhl a pořád se zlepšuješ, bravo.

    5) Hlavní menu vlevo je docela nepřehledné, nutí uživatele hodně přemýšlet kam kliknout a to je špatně.

  2. Zmont:
    Díky za pochvalu a taky doufám, že bude video prospěšné i ostatním.

    Marek:
    Díky za komentář, tady je doplnění k tvým bodům.

    1- Takto to bylo myšleno. Komentoval jsem tento konkrétní příklad, že na těchto stránkách je to v pořádku. Cílem auditu nebylo říkal, jak všeobecně mají věci být, ale jestli je to správně u tohoto webu. Příště zkusím formulovat lépe, díky za připomínku.

    2- Asi by to bylo lepší, ale nepřipadalo mi to tak důležité. Na druhou stranu když už jednou nějaká URL je zvolená, tak by se neměla měnit (možná tento případ), pokud to není nutné

    5- Napiš nám na email, co bys zlepšil. Pořád postupně vylepšujeme detaily, takže jsme otevřeni novým nápadům. Víc hlav víc ví.

  3. Pane Řezníček díky za povedené video. Nyní pracujeme na úplně nové verzi eshopu, ale určitě využijeme Vaše poznatky a rady.

  4. Dík, Pane Řezníčku, pěkně podaný a sumarizovaný základ, objevil jsem díky Vám i nový nástroj – Screaming Frog.

    Rád bych se zeptal:
    Mluvíte o špatném odkazovém profilu díky registraci do 223 katalogů… Souhlasím. Přesně tohle se zřejmě vůbec nemusí líbit Google Penguinovi a jen kvůli téhle jedné (!) věci může celý web „shodit“. Prosím, co byste s tím doporučoval dělat?
    (A) Požádat katalogy o výmaz? (je to vůbec reálná cesta?)
    (B) Požádat Google přes WMT aby tyto odkazy ignoroval? (Jde to?)
    (C) Selektoval byste množinu výmazu nebo cílil k odstranění VŠECH odkazů? (Kvalitní není asi žádný z nich…, RSP. prohnal byste bonitu odkazů nějakým nástrojem?)
    (D) Pokud by se odstranění např. všech odkazů z katalogů podařilo, nezhoršil by se SERP u Seznam.cz? (Seznamu to zřejmě zatím nevadí a možná hodnotí kladně celkový počet odkazujících domén, který by se tím výrazně snížil!…)
    (E) Nebo je nejrozumnější cesta soustředit se na získání nových odkazů, jejichž počet Vámi popisovanou chybu statisticky poněkud oslabí?
    (F) Máte nějakoun zkušenost s tím, že by Google kvůli přesně téhle Vámi popsané věci (registrace do 200 katalogů) web penalizoval a je podle Vás další průběh penalizace ten, že po nějaké době (a nárůstu dalších validních odkazů) penalizace zmizí? Nebo to je prostě tak, že pokud tohle byl důvod penalizace, bude SERP v Google nestát za nic tak dlouho, jak dlouho tyto odkazy budou v profilu existovat?
    Díky za odpověď… (omlouvám se, nějak mne to video rozvášnilo a trochu jsem se po rozepsal…;-).
    P.

    1. Zdravím Petře, děkuji za komentář a otázky. tady jsou odpovědi:

      a- Správný postup je nejdříve požádat katalogy o výmaz. Ne vždy to ale jde.
      b- U těch, co nestojí za to na nich odkaz mít a nejde vymazat, použít disavow tool (https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main?pli=1).
      c- Určitě bych se zamyslel, jestli nějaké z těch odkazů jsou vhodné.
      d- ano, je to možné, že se tak stane v některých případech (především slabé odkazové profily, nové weby…)
      e- To je ideální cesta, záleží na konkrétní situaci. Nejlepší je jí kombinovat se smazáním nejhorších odkazů.
      f- penalizace nemusí být skoková, může být pozvolná. Takže spíš uškození stránek je lepší termín než penalizace. Je těžké říct, že to bylo přesně tou registrací do 200 katalogů. V praxi působí více vlivů (jiné odkazy, změna hledanosti, konkurence, změna obsahu a vývoj webu…), takže se dá jenom odhadovat. Když to přebijeme dostatečnou silou ostatních odkazů, většinou to pomůže. Pokud byl skok viditelnosti a návštěvnosti na a z Google velký a náhlý, možná ani ty ostatní odkazy tomu nepomohou. Často ale pak přijde jiný update, který zase výsledky vyhodnotí trochu jinak (třeba jako teď Panda 2.0, některé weby se vrátili do SERPu).

  5. 1. nesouhlasím s tím, že by se měla používat varianta bez www. naopak, měla by se používat varianta s www, protože spousta uživatelů/ návštěvníků si to plete s emailem.
    2. dále mi vadí nezkušenost a neodbornost, to že se jméno květiny zobrazuje s mezerou a s diakritikou je VÁžNÁ chyba redakčního systému nebo co tam je nasazený. neupravuje například jako wordpress adresy pro htacces a předává je tak jak je uživatel napíše. Tj v případě že by pojmenovával květiny jako bila-ruze, byl by odkaz také /bila-ruze/

    Dál jsem nekoukal, neprofesionální, neprofesionální, neprofesionální.

    1. Juraj: Myslím, že na to koukáte příliš z vašeho profesního pohledu. U hlediska SEO je důležité vybrat jednu variantu (buď s www či bez a na tu všechno přesměrovat), ne nechat obě. O to šlo. Diakritika v adrese není určitě ideální. Nyní jí již na webu ale nevidím. Že by audit zabral? Text v URL se může trochu lišit, to z hlediska SEO není zásadní. Ale je dobré, když se to všude liší stejně (třeba přidá se za název kytice slovo „květina“ či tak něco).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close