skip to Main Content

4 tipy na práci s Facebookem

Už jsme si řekli, co to jsou sociální sítě, proč se jim věnovat a kdy je naopak lepší je nevyužívat. Představili jsme si následně tři nejznámější sítě, z nichž se nyní zaměřujeme na Facebook. V dnešním článku si představíme čtyři tipy na to, jak s Facebookem pracovat – co funguje nebo nefunguje.

1. Plánujte své příspěvky „kolem celé hodiny“

Plánujte své příspěvky před začátkem celé hodiny nebo po ní. Pokud se snažíte cílit na businessmany (marketéry, manažery atd.), bude se vám to obzvlášť hodit. To proto, abyste získali pozornost lidí, kteří kontrolují své sociální sítě před začátkem meetingu nebo bezprostředně po něm.

Příklad

Meeting probíhá od 13 do 14 hodin. Skončí o chvíli dříve, například v 13:57. Ti, co se ho zúčastnili, zkontrolují své sociální sítě po cestě do své kanceláře. Pokud se schůzka protáhne, podívají se na sociální sítě kupříkladu ve 14:03.

prispevky, kdyz lide poslouchaji

2. Lajkujte své fanoušky

Sledujte, kdo sdílí váš obsah. Pokud se jedná o firemní profil, lajkujte ho. Najdete tak ty, kteří se o vaše příspěvky zajímají, a prokážete jim tak svůj vděk.

3. Vložte do informací vaši kompletní adresu

Pokud máte prodejnu, tento tip vám může pomoct zlepšit zapojení (engagement) vašich fanoušků. Pokud do nastavení napíšete vaši celou adresu, vaši fanoušci a návštěvníci se tak budou moct na Facebooku zacheckovat, a dát tím najevo, že vás navštívili.

4. Uvědomte si cíl vašeho příspěvku

Chcete, aby váš příspěvek fanoušci sdíleli, komentovali, lajkovali nebo aby na něj pouze klikali? Algoritmus Facebooku těmto rozdílným akcím přikládá různou váhu. Čím větší váhu příspěvek má, tím se mu připisuje vyšší skóre a tím výše se objeví v hodnocení, které se následně zobrazí v jeho šancích na zobrazení v News Feedu, viz následující přehledný obrázek. A to přesně chcete. 🙂

vaha facebook prispevku

 Je jasné, že…

  • Některé příspěvky se hodně sdílí, ale nedostávají tolik lajků (co se týče poměru). Lidé takové příspěvky teoreticky mohou lajkovat, ale zapomenou na to po jejich sdílení.
  • Některé příspěvky získávají hodně lajků, ale ne už tolik sdílení.
  • Některé příspěvky mají vysoké konverze – získávají více komentářů než jiné.
  • Některé příspěvky vytváříte za účelem prokliknutí na odkaz, který do nich vložíte. Tyto příspěvky mohou ale získat méně lajků, sdílení a komentářů (než výše tři zmíněné případy).

Závěr

Doufám, že vám představené tipy budou ve vaší práci s Facebookem užitečné. Můžete je použít i pro další sociální sítě, například Twitter. Příště se zde na včelím blogu podíváme na hashtagy na Facebooku. Mějte se pěkně a brzy opět zde!

Seznam základních Facebookových pojmů

Stáhněte si přehledný seznam pojmů, který Vám pomůže nejen při vyhodnocování úspěšnosti FB stránky.

Sdílejte:

Tereza vyhledává informace, upravuje dokumenty a zpracovává korekturu článků a textů. Spravuje také www.nejinfografiky.cz a www.ceskeinfografiky.cz. Její největší vášní je hudba.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top