Chcete Na Svuj Obsah Na Facebooku Vice Upozornit

Chcete na svůj obsah na Facebooku více upozornit? Využijte placené propagace!

Jestliže jste správcem jakékoli stránky na Facebooku, která si klade za cíl vybudovat svou komunitu a získat si srdce fanoušků natolik, aby se z nich stali stálí zákazníci a uživatelé vašich služeb, mělo by být vaší snahou oslovovat nejen stávající fanoušky, ale i další a další osoby, které se v ně mohou proměnit. Z fanoušků se s trochou vaší šikovnosti stanou vaši zákazníci, kteří už na vás nedají dopustit, nebo brand ambasadoři, kteří u vás sice nenakoupili, ale rozšiřují povědomí o vás.

Zvyšovat dosah placenou formou, nebo ne?

Pokud spravujete zájmovou stránku českobudějovických filatelistů, zřejmě si hravě vystačíte s organickým dosahem. Na stránce budete poskytovat informace, po nichž sběratelé známek a účastníci rozmanitých setkání nesoucích se v tomto duchu prahnou. Nepotřebujete, aby se vaše komunita rozrůstala, žádný zisk z toho mít nebudete. Mezi vašimi fanoušky budou českobudějovičtí filatelisté, snad jejich příbuzní, podporovatelé klubu. Jenže pokud spravujete firemní stránku a komunikaci se současnými i možnými budoucími zákazníky chápete jako součást marketingového mixu, díky němuž si budujete určité postavení na trhu, už vám na dosahu vašich příspěvků musí záležet. Už nestačí jen jednou za čas potěšit fanoušky stránky pěkným obrázkem nebo informací z oboru. Musíte se prodírat davy uživatelů Facebooku a najít si mezi nimi ty, kteří mají zájem o váš obor, kteří by se z nějakého důvodu mohli stát vašimi fanoušky a zajímat se o vás, a kteří by mohli být vašimi novými zákazníky, klienty.

Facebook je kamarád

Ačkoli možná informace o prodírání se mezi uživateli Facebooku zněla hrůzostrašně, není se čeho bát. Facebook umí být v tomto ohledu pomocníkem k nezaplacení a za relativně nízkou cenu vám pomůže rozšířit váš obsah. Ke všemu je schopen ho přesně zacílit na vytipovanou skupinu osob, které spojuje konkrétní zájem, například jídlo a nápoje, sporty a outdoorové aktivity, technologie, zdraví a další. Tyto skupiny jsou dále ještě rozdělovány do specifičtějších podskupin – u sportu najdeme třeba fotbal, lyžování, plavání a podobně.

Obsah, který chcete propagovat, si při objednávání placené propagace sami zvolíte. Ale o tom až za okamžik. Díky placené propagaci své stránky nebo vybraných příspěvků na stránce zvýšíte jejich dosah i několikanásobně. Je tedy velmi pravděpodobné, že v zájmové skupině, kterou vyberete, se najde někdo, koho vaše služby nebo produkty nadchnou. A o to vám jde.

Organický vs. placený dosah

organický placený obsah

To, kolik lidí příspěvky na vaší stránce oslovily, jednoduše zjistíte v Přehledech v podkategorii Dosah. Zde se také zobrazí informace o tom, kolik lidí zasáhly vaše příspěvky organickou (přirozenou) formou a kolik díky placené propagaci. Zvýšení dosahu je patrné z ilustračního obrázku, bývá však i několikanásobně vyšší. Vždy záleží na tom, jakou částku za reklamu zaplatíte a jak atraktivní je propagovaný příspěvek.

Co se placeného obsahu týče, je třeba umět vybrat ty příspěvky, o nichž si myslíte, že uživatele Facebooku opravdu osloví a na vaši stránku je přivede. Pokud stavíte komunikaci na pravidelnosti a přispíváte 2-3x týdně, pak je nepravděpodobné, že byste měli finance na propagaci každého svého příspěvku. Proto by měl být výběr pečlivý.

Jak a kde vytvořit reklamu na Facebooku

reklama facebook

Vytvoření reklamy na Facebooku je až překvapivě jednoduché a zvládne ho i úplný začátečník. Cesta k propagaci začíná na adrese https://www.facebook.com/ads/create. Zde vás přivítá tabulka Vytvoření kampaně. Tady si zvolíte účel propagace, možností je celkem devět. My si první dvě možnosti necháme na konec a začneme od Nasměrování lidí na váš web.

Nasměrování lidí na váš web neslouží primárně k propagaci vaší stránky na Facebooku, ale vašeho webu, jehož adresu hned v dalším kroku zadáte. V něm také vyberete cílovou skupinu dle věku, pohlaví, zájmů nebo kupního chování. Zároveň zvolíte měnu, časové pásmo a zemi svého účtu, z něhož budete reklamu platit. Následovat bude nastavení rozpočtu, a to buď na konkrétní částku na každý den – každý den reklamu spustíte a zaplatíte, nebo nastavíte počáteční a koncové datum, zaplatíte konečnou částku a reklama poběží v zadaném časovém intervalu. Propagaci svého webu můžete vylepšit textem a obrázky. Jakmile budete mít hotovo, kliknete na zelené tlačítko Objednat. S vaší reklamou už se počítá.

Další možností je Zvýšení počtu konverzí na webu. I zde zadáte v prvním kroku adresu webu, na který chcete odkázat, a zvolíte si, jaký typ konverze chcete měřit. Zvolíte název, dáte pokyn k vytvoření pixelu a vše se line ve velmi podobném duchu jako v předchozím případě.

Stejný, nebo hodně podobný, je postup u možností Získání instalace aplikace (účelem je instalování aplikace), Zvýšení zájmu o aplikaci, Zvýšení návštěvnosti na události (dojde k propagaci události), Vyšší míra využití vaší nabídky nebo Získat zhlédnutí videa.

Jak na propagaci příspěvků a propagaci stránky

Nejčastější formou propagace obsahu na Facebooku jsou však první dvě možnosti – Propagace příspěvků a Propagace stránky. Záměrně jsme si je nechali na konec.

Propagace příspěvků

propagace příspěvků na facebooku

V případě, že chcete „vyslat do světa“ poselství jednoho svého příspěvku a získat si jím srdce mnoha lidí, využijte účel Propagace příspěvků. Správně vytipované příspěvky se mohou opravdu dotknout hvězd. Pokud spravujete více stránek, ihned vám Facebook nabídne jejich seznam. Zvolíte si tu, na níž je příspěvek, který chcete propagovat placenou formou. Poté se zobrazí seznam příspěvků, které lze podpořit – vyberete ten, který podpořit chcete.

Přecházíme k druhému kroku – domluvíme se s Facebookem na měně, zemi a časovém pásmu – Facebook to zkrátka bude chtít zaplatit. Ve třetím kroku reklamu zacílíme, aby zasáhla ty, u nichž je to efektivní. Pokud například uspořádáte soutěž o sbírku poezie, zacílíte reklamu v kolonce Zájmy na milovníky poezie. Facebook už si je sám vyhledá a vy se o nic nemusíte starat. Reklama má velkou šanci na úspěch.

facebook reklama

Účinkem se mine propagace soutěže o sbírku poezie tehdy, když ji zacílíte na boxery nebo vášnivé tanečníky tanga. Výjimky, které si rády přečtou nějakou tu báseň, mezi nimi možná jsou, vaše šance na úspěch zde ale rapidně klesá.

Cílení je u reklamy zásadní věc. Zacílit se dá na současné zákazníky, na osoby, které například v posledních 30 dnech navštívili váš web (tzv. remarketing), zaměřit se můžete i na uživatele Facebooku, kteří mají konkrétní spojitosti s fanoušky vámi spravované stránky (tzv. lookalike audience), a dále na zmíněné zájmové a demografické skupiny.

Když je reklama dobře namířená, stačí už jen nastavit rozpočet na dny nebo na delší časový interval a podívat se na její náhled. Uděláte si představu o tom, jak se váš sponzorovaný příspěvek zobrazí osobám z vybrané cílové skupiny.

propagace příspěvku

Potom můžete propagaci odstartovat zeleným tlačítkem Objednat.

Propagace stránky

U propagace celé stránky se postupuje stejně jako u propagace příspěvku, jen nevybíráme konkrétní příspěvek. Tuto možnost si vyberte v případě, že chcete, aby se co nejvíce lidí dozvědělo o tom, že stránka vůbec na Facebooku je, že vaše firma existuje a chce se svými zákazníky, těmi stávajícími i budoucími, komunikovat a nabídnout jim něco víc než jen web či e-shop nebo e-mailing. Ve finále vypadá propagovaná stránka třeba takto:

reklama

reklama facebook

Placená propagace jako možná cesta k novým zákazníkům

Vaši stávající fanoušci o vás vědí, sledují vaši stránku, zajímají se o novinky, které se dějí v souvislosti s vaší firmou, s vašimi produkty či službami. Abyste ale efektivně oslovili větší počet dalších možných klientů, kteří vám přinesou nové zisky, není radno spoléhat jen na organický dosah, který se projeví jako zmínka v pravém sloupci, že něčí přítel právě dal To se mi líbí nějaké konkrétní stránce – někdy zvědavost osobě, které se tato informace zobrazila, nedovolí nekliknout a nezjistit, co je to vlastně za stránku. Dlouhodobě ale na tento mechanismus spoléhat nelze.

Jestliže jste se jednou stali aktivními na Facebooku a používáte sociální sítě jako součást komunikace se svými současnými i potenciálními zákazníky, nečekejte, že se na vaši stránku sami pohrnou. Buďte akční a svůj nejlepší a nejkvalitnější obsah propagujte pomocí placené inzerce. Reklama na Facebooku je levná a dokážete s ní zaujmout právě ty, kteří o vaše služby či produkty budou s velmi vysokou pravděpodobností stát.

Řešením je placená propagace, kterou umí Facebook vykonávat efektivně a za relativně nízké částky. Dosah vašich příspěvků dokáže zvýšit i několikanásobně, vaše příspěvky se nabízejí osobám, které by o vaše produkty nebo služby mohly mít zájem. V případě, že uživatele Facebooku takto zacílená reklama zaujme, klikne na ni, a pokud vyhodnotí stránku za hodnou sledování, máte dalšího fanouška, který se může stát vaším zákazníkem.

Nezůstávejte v davu uživatelů Facebooku na získávání fanoušků – potenciálních klientů – sami. Facebook je v tomto ohledu opravdu vynikající pomocník a pomůže vám reklamu přesně zacílit. Nenechávejte tuto možnost bez využití!

úvodní obrázek: icsocialmarketing.com

Kampaň na Facebooku

Stáhněte si návod, jak naplánovat facebookovou kampaň pro Váš nový produkt.

Petra Malá

Copywriterka a správkyně sociálních sítí Včeliště.cz, absolventka dvou oborů Technické univerzity v Liberci, básnířka. Vášnivá lyžařka, milovnice psů a času stráveného za volantem i za klávesnicí.

Tento článek má 0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close