Kde Socialni Site Nevyuzivat

Kdy je lepší sociální sítě nevyužívat

Ať už vlastníte restauraci, obchod s oblečením nebo nabízíte profesionální služby, sociální sítě vám mohou pomoct budovat internetovou reputaci, zvyšovat důvěryhodnost a zvyšovat obrat. Ve většině oborů je tedy využití sociálních sítí více než vhodné. Existují však i takové obory, pro které je raději lepší sociální sítě nevyužívat. Pokud chcete vědět, jaké příklady firem to jsou a z jakých dalších důvodů je lepší se sociálními sítěmi nezabývat, čtěte dále.

Sociální sítě vs. váš obor podnikání

Na sociálních sítích z pochopitelných důvodů příliš neuspějete, pokud podnikáte například v oborech, jako je pohřebnictví, či pracujete jako exekutor. Dále také pokud prodáváte velmi drahé zboží či služby úzkému okruhu zákazníků. V takových případech dají lidé totiž mnohem více na osobní kontakt. Podobné platí, pokud pracujete v oboru citlivém na na ochranu osobních údajů (např. lékařské či právní služby).

Sociální sítě vs. vaše neujasněné cíle

Než založíte své firmě sociální profil(y), měli byste si ujasnit, čeho na nich svým působením chcete dosáhnout, jakým způsobem to chcete udělat a v jakém časovém horizontu. Měli byste také samozřejmě mít určité povědomí o tom, jak sociální sítě fungují. Pokud totiž budete chtít být na sociálních sítích jen proto, abyste byli na sociálních sítích, protože na nich je dnes téměř každý, může vám vaše aktivita klidně i uškodit – bude to pro vás ztráta času a peněz. Nebudete totiž vědět, jak své úsilí měřit a správně rozložit.

Sociální sítě vs. váš nevhodný přístup

Jeden z důvodů, proč jsou sociální sítě všude tak populární, je, že jsou velmi intuitivní, jednoduché na zorientování se. Je snadné na nich publikovat nějaký příspěvek, sdílet novou fotografii či lajkovat jinou Facebookovou stránku. Přesto pokud by na nich správce nějakého (nejlépe čerstvě založeného) Facebookového profilu začal své fanoušky doslova „bombardovat“ jedním příspěvkem za druhým a ještě „nejlépe“ nevybraným jazykem se špatnou gramatikou, právě proto, že je to tak snadné a vlastně ho to začalo i dost bavit… Může vaším postavením na trhu docela „pěkně“ otřást. Je totiž důležité, abyste byli při své aktivitě na sociálních sítích vnímaví a reagovali na vaši fanouškovskou základnu. V tomto případě opravdu platí, že méně může být někdy i více. Jinak nemůžete být překvapení, že vám vaši fanoušci utíkají ke konkurenci a ve velkém odlajkovávají váš profil. Jaké jsou rozdíly v tónu komunikace pro sociální sítě, si přečtěte zde.

Závěr

Napadá vás ještě nějaký další důvod, kdy je lepší se sociálními sítěmi nezabývat? Budu ráda za jakékoliv vaše podněty.

Příště se můžete těšit na pokračování našeho seriálu o sociálním marketingu, a to tentokrát spočívající v podrobném představení tří nejznámějších sociálních sítí. Nedočkavci naleznou základní srovnání již v jednom z našich předchozích článků. Pěkné léto!

Sociální sítě a jejich specifika

Stáhněte si přehled sociálních sítí a jejich specifik a využijte jejich potenciál naplno.

Tereza Brousilová

Tereza vyhledává informace, upravuje dokumenty a zpracovává korekturu článků a textů. Spravuje také www.nejinfografiky.cz a www.ceskeinfografiky.cz. Její největší vášní je hudba.

Tento článek má 0 komentářů

  1. Nebyl bych až tak striktní v tom rozdělování. Jako příklad citlivého právního oboru, bych uvedl FB stránky Právní pohotovosti. Kde i když jejich příspěvky jsou často moc dlouhé střídají informativní a vtipné příspěvky a musím je hodnotit jako jednu z nejlepší FB stránek co sleduji. Jsem spíš přesvědčen, že jde o přístup a chuť tvořit a prezentovat se.

  2. Nebyl bych až tak striktní v tom rozdělování. Jako příklad citlivého právního oboru, bych uvedl FB stránky Právní pohotovosti. Kde i když jejich příspěvky jsou často moc dlouhé střídají informativní a vtipné příspěvky a musím je hodnotit jako jednu z nejlepší FB stránek co sleduji. Jsem spíš přesvědčen, že jde o přístup a chuť tvořit a prezentovat se.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close