Mobile Phone 426559 960 720

Představení 3 nejznámějších sociálních sítí

Již jsme si řekli, co to sociální sítě jsou – to byl úvod našeho nového seriálu o sociálních sítí. Stejně tak jsme zmínili, proč se sociálním sítím věnovat. V tomto článku se budu soustředit na podrobnější představení tří nejznámějších sociálních sítí. Předcházel tomu tento článek se základním porovnáním, který pro vás dříve napsal Josef.

Nejprve bychom si tedy měli ujasnit, jaké tři nejznámější sociální sítě u nás to jsou. Mnohé asi nepřekvapí, že to budou Facebook, Twitter a Google+. Pojďme se nyní společně na jednotlivé sítě podívat blíže.

Co to je Facebook

Facebook se stal globálním fenoménem. Uslyšíte o něm v každodenní konverzaci – ať už v kanceláři, škole nebo doma. Umožňuje lidem se spojit kdekoliv na světe a stal se nyní také nepostradatelným prostředkem pro podnikání. Facebook je pro firmy virtuální a bezplatnou cestou, jak se propagovat, jak zachytit své potenciální zákazníky a jak komunikovat se svými stávajícími klienty. Jakmile máte své stoupence, můžete používat Facebook k inzerování nových produktů, nabízení zvýhodněných nabídek a oznamování novinek ve firmě.

Možná si vybavíte, že jste již někde slyšeli, že byl Facebook založen na Harvardu, a to roku 2004 (byl o tom i natočen vcelku úspěšný film). Letos tedy tato firma oslavila své desetileté výročí. Celosvětově má dnes Facebook přes jednu miliardu alespoň jednou měsíčně aktivních uživatelů a tři čtvrtě miliardy denně aktivních uživatelů. V České republice se počet uživatelů Facebooku neustále zvyšuje a v současnosti se pohybuje kolem 4,2 milionu, což jsou přibližně 2/3 tuzemské internetové populace. Facebook je tedy opravdu velmi populární. Od svého vzniku se také značně rozrostl, a to nejen co se zaměstnanců týče – firma koupila také úspěšné startupy, jakými bezpochyby jsou Instagram či Whatsapp.

Pochopení průměrného uživatele Facebooku vám může pomoct sdílet obsah, kterým lépe zaujmete své fanoušky a přátele. Věc je ale ta, že pokud mluvíte o nejpopulárnější sociální síti světa, na Facebooku se nachází téměř každý. Cílení vašeho obsahu by mělo být tedy ovlivněno jak složením lidí, kteří používají Facebook, tak tím, jak vypadá váš průměrný zákazník. Co je asi pochopitelné, je, že na Facebooku, co se uživatelů týče, nepřevažují nijak zvlášť ani muži, ani ženy.

Facebook

Co to je Twitter

S více než 200 milióny aktivními uživateli po celém světě, z čehož vyzdvihněme 186 tisíc českých profilů, nabízí Twitter pro podnikatele další skvělou příležitost, jak se přiblížit svým zákazníkům a zvýšit svůj náskok před konkurencí. Oproti Facebooku však Twitter limituje své uživatele, aby své příspěvky sepsali do pouhých 140 znaků (téměř délka jedné SMS) – takový příspěvek se pak nazývá „tvít“ (anglicky tweet). To znamená, že máte omezený prostor k zachycení čtenářovi pozornosti a k tomu, abyste mu předali svou myšlenku. Nejvíce následovatelů tak mají zpravidla zejména ti nejkreativnější tvůrci.

Další rozdíl oproti Facebooku je také ten, že pokud se na Facebook lidé chodí zejména bavit, na Twitteru očekávají relevantní informace – je zajímavým tedy především jako zdroj informací pro média a novináře. Hlavně v poslední době jsme mohli sledovat, že z Twitteru se opravdu stává asi nejrychlejší zdroj a rozcestník informací.

Twitter 

Co to je Google+ (GooglePlus)

Google+ již od svého založení v roce 2011 přilákal přes 400 miliónů uživatelů, z nichž je přes 170 miliónů považováno za aktivní (u českého GooglePlus je odhadovaný počet alespoň jednou měsíčně aktivních uživatelů 0,5 miliónu). Podobně jako Facebook i Google+ vám umožňuje publikovat prohlášení či firemní novinky.

Jedna velká přidaná hodnota u GooglePlusu však spočívá v tom, že vám u toho tento internetový gigant zároveň zvyšuje postavení ve výsledcích vyhledávání – přispívá k vašemu celkovému SEO hodnocení, protože Google indexuje obsah z Google+ stejně, jako to dělá s obsahem webových stránek. Čím více tedy používáte Google+, tím větší šanci máte, že své firmě zlepšíte, tak říkajíc, „flek“ u Googlu.

Google+ se také specializuje na multimédia a prostředky ke sdílení. Například Google Hangouts je nástroj, který můžete používat k hostování, streamování, vysílání a nahrávání video rozhovorů: Potřebujete mít mítink nebo hovor s několika členy vašeho týmu a vaším klientem? Chcete pozvat současné nebo potenciální zákazníky na chat o novém produktu či službě? To vše vám dovolí Google+ Hangouts. (A my z Včeliště vám to můžeme jedině potvrdit…)

Google Plus

Další sociální sítě

Populární jsou dále také sociální sítě, jako je LinkedIn, která má v tuzemsku mít okolo 600 000 uživatelů, či pro vizuálně založené uživatele Pinterest. Z původních místních sociálních sítí zmiňme například Lidé.cz se 736 000 uživateli a Spolužáci s téměř 550 000 návštěvníky za měsíc. O těchto však třeba někdy jindy, pokud budete chtít. 🙂

Závěr

Již brzy si zde na blogu Včeliště povíme o tom, co byste měli znát před založením firemního profilu na Facebooku. Pěkné léto všem!

Sociální sítě a jejich specifika

Stáhněte si přehled sociálních sítí a jejich specifik a využijte jejich potenciál naplno.

Tereza Brousilová

Tereza vyhledává informace, upravuje dokumenty a zpracovává korekturu článků a textů. Spravuje také www.nejinfografiky.cz a www.ceskeinfografiky.cz. Její největší vášní je hudba.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close