Proc Se Venovat Socialnim Sitim

Proč se věnovat sociálním sítím

Zdravím vás u svého druhého článku ze včelí série o sociálních sítích. Dnes se vás pokusím přesvědčit o tom, že pro vás a vaše podnikání má rozhodně smysl být aktivní na sociálních sítích. Pokud přemýšlíte, jaké vhodné sítě to pro vás jsou, nechte si poradit od Josefa. Pokud jste se sociálními sítěmi ještě vůbec nezačali, jak na ně, vám poradí pro změnu můj kolega Tomáš. Ještě před začátkem tohoto článku dodám, že této sérii o sociálním marketingu předcházel můj úvodní článek pojednávající o tom, co to sociální sítě vlastně jsou. Nyní již k věci.

Výhody sociálních sítí – proč byste se jim měli věnovat

Sociální sítě mají mnoho výhod. Umožňují například svým uživatelům být v kontaktu se svými starými či novými přáteli nehledě na to, kde na světě se zrovna nachází. Pro vás však také především nabízí možnost profesionálního využití. Nejpopulárnější sociální síť u nás, Facebook, pro vás totiž představuje obrovskou databázi uživatelů, na kterou můžete jednodušeji než kdy před tím účinně cílit reklamu. Jak zvýšit prodeje pomocí sociálních sítí, jsme už psali zde.

Proč jsou lidé na sociálních sítích

Dá se říct, že abyste byli úspěšní na sociálních sítích se svou, dejme tomu, Facebookovou stránkou, je velmi vhodné si nejprve vyzkoušet, jak tato sociální síť funguje, jako pouhý uživatel. Velmi rychle tak totiž můžete vypozorovat, co lidé na sociálních sítích vyhledávají a co je na nich tak baví a přitahuje.

6 důvodů, proč lidi baví být na sociálních sítích

  • Toužíme být součástí nějaké komunity.
  • Toužíme se spojit s našimi dávnými kontakty.
  • Toužíme se seznámit s lidmi mimo naše okolí.
  • Toužíme se z dostupných informací dozvědět co nejvíce o tom, jestli si „padneme do oka“.
  • I introverti touží být slyšeni.
  • Chceme vědět „víc“ než ostatní.

Proč byste na sociálních sítích měli být i vy

Měli byste být tam, kde jsou vaši zákazníci. A ti ve většině případů již na sociálních sítích jsou.

7 důvodů, proč by vaše podnikání mělo být na sociálních sítích

  • Získáte přímý zákaznický feedback, díky kterému se budete nadále zlepšovat.
  • Získáte chválu od svých spokojených zákazníků, kteří vám budou pomohou budovat vaši reputaci a usnadní uzavírání nových kontraktů.
  • Získáte rychlou cestu, jak svým fanouškům představovat nové produkty – stačí je totiž například vyfotit a sdílet v příspěvku na svém sociálním profilu!
  • Zvýšíte návštěvnost svého webu tím, že na něj ve svých příspěvcích budete odkazovat, což začíná být i více a více důležité pro internetové vyhledávače.
  • Spojíte se snadno se svými klienty – fanoušky.
  • Usnadníte svým zákazníkům nákup, a to například využitím tlačítka „buy now“ (koupit teď).

Závěr

Pevně věřím, že si uvědomujete, že alespoň minimální aktivita na sociálních sítích je pro většinu podnikání v dnešní době již nutným předpokladem k úspěchu. Pokud se mnou nesouhlasíte, ráda si přečtu vaše komentáře. Jinak se těšte na pokračování této série o sociálním marketingu, které se zde na blogu objeví již brzy. Příště se budeme bavit o tom, kdy je lepší sociální sítě raději nevyužívat. Pěkný den.

Sociální sítě a jejich specifika

Stáhněte si přehled sociálních sítí a jejich specifik a využijte jejich potenciál naplno.

Tereza Brousilová

Tereza vyhledává informace, upravuje dokumenty a zpracovává korekturu článků a textů. Spravuje také www.nejinfografiky.cz a www.ceskeinfografiky.cz. Její největší vášní je hudba.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close