skip to Main Content
Jak recyklovat obsah.

11 tipů na recyklaci obsahu, která vám ušetří čas i peníze

Dochází vám nápady na to, co neustále tvořit a publikovat? Není třeba neustále produkovat nový obsah. Máte oblíbené články, propracované grafiky nebo videa, která se vám povedla? Vezměte je, předělejte do jiné formy a nabídněte návštěvníkům jinak a jinde. Poznáte, že recyklovat obsah má smysl.

Proč se vyplatí obsah recyklovat?

  1. Oslovíte větší množství potenciálních zákazníků. Každý totiž používá jiné kanály, kterými konzumuje obsah. Pomocí recyklace obsahu tak různé kanály zaplníte. Jednoduchým cílem je být všude, kde je to jen možné.
  2. Recyklace obsahu pomáhá SEO. Právě díky ní můžete získat novou přirozenou návštěvnost z vyhledávačů, protože na stejné publikum cílíte různými variantami jednoho tématu.
  3. Ušetříte čas a prostředky, které byste vynaložili na tvorbu nového obsahu.

Základ pro recyklaci obsahu

Předtím než se zaměříme na konkrétní tipy, jak můžete obsah recyklovat, shrneme si základní pravidla, která byste měli mít do budoucna na paměti.

  • Zaměřte se na obsah s dlouhodobou nebo trvalou hodnotou. Ten se vám bude hodit obzvlášť v počátcích internetového marketingu, protože jeho návratnost je nejrychlejší.
  • Kdykoliv je to možné, vytvářejte obsah tak, aby byl snadno přeměnitelný pro jiné médium.
  • Pamatujte na to, že každý recyklovaný obsah by měl mít svou unikátní hodnotu.

Jak na recyklaci obsahu?

  • Série tematických příspěvků – vyberte si hlavní téma a zpracujte ho do hloubky. Téměř vše už bylo sepsáno, vy to ale zkuste udělat lépe a podrobněji. Nezapomínejte odkazovat na články, které už byly na vaše téma napsány, a na jednotlivé příspěvky ze série vzájemně odkazujte.
  • Tvorba e-booku ze série příspěvků – jakmile jste zajímavou látku rozebrali do hloubky, nemusíte skončit jen u série tematických příspěvků. V takový okamžik se můžete pustit do tvorby oblíbené elektronické knihy. E-book je rozhodně skvělým způsobem, jak zvýšit důvěryhodnost značky a rozšířit e-mailovou databázi. Počítejte ale s tím, že je časově velmi náročný.
  • Tvorba grafického obsahu z textového a opačně – máte zajímavý textový příspěvek? Pak ho rozhodně zkuste proměnit v infografiku. Funguje to ovšem i v opačném případě. Zkuste najít na internetu infografiku s tématem, které by mohlo zaujmout, a vytvořte na jejím základě článek.
  • Aktualizace příspěvku – říká se, že nic není staršího než včerejší noviny, a téměř stejné pravidlo je aplikovatelné především na odborné příspěvky. Projděte je, aktualizujte, přidejte nové informace. Udržujte je živé a aktuální, jak jen to bude možné. Aktualizovaný článek pak můžete propagovat podobně jako nový.
  • Psaný obsah přeměňte v podcasty – podcasty získávají na oblibě. Stále mají menší konkurenci než jiná forma obsahu, umožňují podávat informace v časově delším formátu, Podcast může fungovat jako prodejní nástroj, populární forma vzdělávání nebo způsob, jak efektivně budovat hodnotu značky.
  • Zpracujte interní data do případové studie – jde o účinný nástroj, jak zákazníkovi prezentovat obchodní argumenty a ukázat mu vaše přednosti a reálné výsledky. Právě díky případové studii věrohodně odprezentujete hodnotu svých produktů a služeb.
  • Zpracujte téma do prezentace – možná už jste slyšeli, že prezentace jsou mrtvé. Například takový SlideShare to ale hodně změnil. Spojte hodnotný obsah s atraktivním designem a získejte nové návštěvníky a potenciální zákazníky.
  • Videopříspěvek – zkuste z obsahu vytvořit video, které je díky úspoře času příjemnějším řešením než zdlouhavé čtení článku. Soustřeďte se na kvalitu zvukového výstupu, ale nezapomínejte ani na textový přepis videa kvůli vyhledávačům. Pokud se do videí chcete pustit, vyzkoušejte například nástroj Jing.
  • Vytvořte FAQ z nejčastějších dotazů na zákaznické podpoře – stránky s nejčastějšími dotazy jsou podceňované, a to i přesto, že jde o velmi hodnotný obsah. Zjistěte na zákaznické podpoře otázky, na které se vaši zákazníci ptají nejvíce, a sepište je.
  • Promo nejlepšího obsahu v newsletteru – e-mail je ideálním kanálem pro šíření povedeného obsahu. Pokud často tápete, co svým odběratelům posílat, sepsali jsme pro vás článek s 15 typy e-mailů, které vám přinesou lepší výsledky.
  • Sdílení obsahu přes sociální sítě – způsob recyklace obsahu, který se nikdy neomrzí. Sociální sítě dají článkům, podcastům, videím a všem dalším formám obsahu nový život.

Pokud jste ještě obsah nerecyklovali, pusťte se do toho co nejdříve. Vyzkoušejte si hned několik způsobů, abyste zjistili, co vám vyhovuje. Rozhodně doporučujeme začít od těch nejsnadnějších, například aktualizací článků nebo vytvoření série příspěvků. Pokud pro vás recyklování není novinkou, co vám funguje nejvíce? Budeme se těšit na tipy v komentářích.

Obsahová strategie s důrazem na recyklaci obsahu

Tvoříte pravidelně obsah, ale nemá výsledky a nevíte, jak ho správně propagovat? Vytvoříme vám obsahovou strategii se zaměřením na recyklaci obsahu.

Sdílejte:

Tereza si své první peníze za textařinu vydělala už na základní škole při přepisování slohů pro spolužáky. Od té doby píše vlastně pořád. Od povídek psaných na psacím stroji přesedlala na práci redaktorky, vyzkoušela si psací továrnu při práci ve slevovém portálu a prošla i tvrdou SEO školou v online marketingové agentuře. Na Včelišti se však stará nejen o články, ale o veškerý obsah svých klientů.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top