skip to Main Content
Výměna E-booku Za E-mail: Které Nástroje Ideálně Využít?

Výměna e-booku za e-mail: které nástroje ideálně využít?

E-book je ideálním nástrojem k budování databáze e-mailových adres. Pokud ji chcete pravidelně rozšiřovat, nabídněte e-book zdarma… tedy – jak se to vezme. Odměnou vám za něj bude e-mailová adresa, s níž můžete dál pracovat. Poradíme vám, jaké nástroje k propagaci e-booku použít.

Jak jsme zmínili, e-book je dokonalým lead magnetem. A cílem lead magnetů je právě sběr e-mailových adres. Základním stavebním kamenem vaší e-mailové databáze je nabídka čehokoliv, co váš cílový zákazník ocení, co mu bude užitečné nebo mu poskytne novou informaci. Jestliže se vám to povede, bude ochoten přistoupit na výměnný obchod – za váš lead magnet vám dá svůj e-mail. Kromě e-booku bývá dobrým lákadlem nabídka slevy, poštovného či dopravy zdarma, VIP členství s určitými výhodami nebo třeba poradenství výhradně pro registrované.

E-book zdarma a na co si dát pozor

E-book je vhodné využít na tematicky úzce zaměřených webech. Pokud máte web obecnějšího rázu, pravděpodobně konkrétněji zaměřený e-book nezaujme úplně všechny čtenáře, kterým ho nabídnete. Vyskakovací okno s nabídkou nerelevantního obsahu pro ně může být dokonce obtěžující. Existuje ale řešení. Jaké? Čtěte dál.

GDPR není strašák, ale buďte obezřetní

Ochrana osobních údajů hraje v rozesílání zpráv odběratelům nemalou roli. Poradíme vám ale 2 možné cesty, jak nabídnout e-book výměnou za e-mailovou adresu, aniž byste se dostali do potíží se zákonem:

  1. Dejte uživatelům slevu – svůj e-book nabídněte za určitou sumu nebo zdarma, pokud se uživatel přihlásí k odběru vašich e-mailů. Tím se stane vaším zákazníkem a vy ho již na základě oprávněného zájmu můžete obeslat.
  2. Zkuste double opt-in – za e-mail zašlete pouze e-book. Až poté, co uživatel projeví zájem a dá vám svou e-mailovou adresu, mu pošlete checkbox s tlačítkem, kde bude mít možnost odsouhlasit zasílání vašich dalších zpráv.

Doručení obsahu za e-mail na vašem webu a jak na to

Obsah, který nabízíte za e-mail, můžete doručit zájemci hned několika způsoby.

Placený plugin Thrive Leads – slušné funkce v luxusnějším balení

Tady budete muset nějakou kačku investovat. Pokud to s budováním e-mailové databáze myslíte vážně, těch pár dolarů, které za licenci zaplatíte, se vám brzy vrátí.

Co umí:

  • Široká nabídka nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna, lišty…
  • Možnost přidat content upgrade na jakoukoliv stránku vašeho webu s přesným cílením.
  • Jednoduchý drag & drop editor pro úpravu šablony – tu si můžete „nastylovat“ kompletně podle sebe.
  • Posílá soubor v PDF nebo jiném formátu rovnou na e-mail – nemusíte obsah nahrávat k sobě na web a z e-mailu odkazovat na stránku se souborem ke stažení.
  • Díky tomu, že používá pro doručení spolehlivé aplikace (Mandrill), má vysoké procento doručených e-mailů.
  • Hodně „vymakané“ možnosti A/B testování.

Hlavní výhody:

  • Cenová politika – jednorázový poplatek za nákup pluginu.
  • Automatické nasazení vítěze A/B testu.
  • Jednoduché ovládání.
  • Vizuálně zajímavé šablony a široké možnosti úprav vzhledu.

Neomezujte se na WordPress, zkuste Leadpages

Asi největším plusem Leadpages jsou landing pages. Až se do nich pustíte, zjistíte, že jde v podstatě o intuitivní jednoduchou práci, kterou zvládnou i méně zkušení uživatelé. Leadpages je jeden z nejoblíbenějších nástrojů, který dříve jako jediný uměl zařídit stažení bonusového obsahu za e-mailovou adresu. Pravda, konkurenci už má, ale stále patří mezi špičku v oboru.

Co umí:

  • Vyskakovací okna s formulářem pro sběr e-mailů.
  • Vytváření děkovných stránek, prodejních stránek, stránek pro pořádání webinářů.
  • Jednoduché propojení s MailChimp, GetResponse a dalšími e-mailingovými nástroji.
  • Segmentace získaných kontaktů díky pokročilým nastavením.
  • Přímé doručení souboru e-mailem přes Mandrill aplikaci – vysoká míra doručených e-mailů.
  • Hostování stránek na subdoméně Leadpages nebo přímo na vlastní doméně.
  • Jednoduchá integrace i do webů, které neběží na WordPressu – řádek kódu a už to fičí.
  • A/B testování.

Hlavní výhody:

  • Hodně možností využití – více funkcí.
  • Jednoduchost obsluhy, široké možnosti propojení, skvělá funkčnost.
  • Přednastavené šablony – nezdržujete se tolik vzhledem.

Hlavní nevýhody:

  • Skvělé pro prodej služeb, příliš se ale nehodí pro prodejce produktů (e-shopy).
  • Omezené možnosti úprav vzhledu a textů – musíte se vejít do předpřipravené šablony.

OptinMonster – skvělý nástroj, za který si ovšem připlatíte

OptinMonster začínal jako plugin do WordPressu, dneska se ale jedná o plnohodnotnou cloudovou aplikaci. Stejně jako Leadpages, i tento nástroj využijete na webech, které neběží na WordPressu; plugin ale i tak v nabídce zůstal.

Hlavní výhodou tohoto řešení je, že umí mnohem víc než jenom sbírat e-maily. Jedná se hlavně o tzv. lead generation nástroj – tedy takový, který pomáhá webům konvertovat návštěvníky pomocí chytře nastavitelných, cílených a personalizovaných prvků, jako jsou různé druhy vyskakovacích oken. Na rozdíl od Leadpages je OptinMonster díky širokým možnostem nastavení cílení a personalizace vhodný i pro e-shopy.

Co umí:

  • Drag & drop editor pro tvorbu formulářů, které vypadají přesně tak, jak chcete.
  • Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů.
  • Možnost vkládání formulářů přímo do článku (inline formuláře).
  • Cílení a nastavení chování podle lokality, na základě akce na webu apod.
  • A/B testování.
  • Přehledné statistiky a napojení na Google Analytics.
  • MonsterLinks – ty nechají vyskočit okno s nabídkou content upgrade po kliknutí na odkaz. Ten je možné schovat i do obrázku, takže můžete vytvářet neodolatelné výzvy k akci.
  • Pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení.
  • Předpřipravené profi šablony formulářů pro snadné použití.
  • Možnost nastavit různé prvky pro konkrétní podstránky webu na základě URL adresy – např. speciální nabídka pro všechny, kteří čtou článek z určité kategorie blogu, nebo pro všechny, kteří v e-shopu prohlíží konkrétní druh zboží. A to je boží!
  • Detekce zdroje návštěvnosti – můžete nastavit různé zprávy pro návštěvy ze sociálních sítí, z odkazu na webu apod.
  • Samozřejmostí je integrace se všemi nejpoužívanějšími e-mailingovými nástroji (včetně GetResponse a MailChimp).

Hlavní výhody:

  • Téměř neomezené funkce – všechno, co potřebujete, v jednom balíčku.
  • Vhodný pro použití i v e-shopech.

Hlavní nevýhody:

  • Cena.

Tip: Zajímá vás OptinMonster ve srovnání s další alternativou čistě pro použití ve WordPressu? Tomáš Cirkl tento nástroj postavil proti pluginu Bloom. Přečtěte si, který z nástrojů pomyslný souboj vyhrál.

SmartEmailing – když chcete, aby uměl česky

SmartEmailing je u nás hodně rozšířený nástroj pro rozesílání e-mailů. Pochází z dílny Davida Kirše a je součástí portfolia jeho chytrých marketingových nástrojů. Umí mnohem víc než jen rozesílat e-maily: mimo jiné právě i nabídnout bonusový obsah výměnou za e-mail a doručit jej.

Co umí:

  • Vytvářet pop-up okna a formuláře pro sběr e-mailů.
  • Nastavit vzhled.

Hlavní výhody:

  • Je srozumitelný, intuitivní, navíc prostředí je české.
  • K dispozici máte českou podporu.
  • Umí sbírat kontakty, nabídnout lead magnet – tedy přesně to, co potřebujete.
  • Integrované řešení je přímo v nástroji pro rozesílání e-mailů. Nepotřebujete další pluginy, neplatíte další peníze.
  • Lze použít na jakémkoliv webu, nejen na WordPressu.
  • Má další funkce, například segmentaci kontaktů.

Hlavní nevýhody:

  • Chybí pokročilejší funkce – jde zkrátka o jednoduchý nástroj bez nadstandardních funkcí, který ale splní svůj účel.

Pro který nástroj se rozhodnout?

Pokud potřebujete pouze technicky vyřešit stažení e-booku nebo jiného obsahu oproti e-mailu, a další funkce a možnosti konfigurace jsou vám ukradené, sáhněte po možnostech e-mailového nástroje – například po SmartEmailingu.

Jestli vás zajímá také vizuální stránka věci (potažmo jste zatížení na branding) a hledáte jednoduché a hezké řešení, které zprovozníte na WordPressu, zkuste Thrive Leads.

Jestli nejste příznivci redakčního systému WordPress, pak se zaměřte na Leadpages a OptinMonster.

Leadpages oceníte, podnikáte-li ve službách nebo nabízíte infoprodukty. Kromě skvělého nástroje, kdy vyskakovací okno vytvoříte a zprovozníte na jakémkoliv webu na pár kliknutí, získáte i ultimátní nástroj pro tvorbu a hostování prodejních stránek nebo webinářů.

Pokud provozujete e-shop a hledáte komplexní řešení pro svůj web, lepší než OptinMonster na trhu zřejmě nenajdete. Tento všestranný nástroj vám dovolí jednoduše připravit a otestovat, cokoli si jen usmyslíte.

Jaké nástroje využíváte vy? Máte nějaké zkušenosti s těmi, které jsem v článku zmínila? Napište mi do komentářů, ráda článek upravím nebo doplním. Třeba o odkaz na váš vlastní zajímavý článek.

Sdílejte:
Lenka Pavlíková

Lenka Pavlíková

Patnáctiletá praxe v tvorbě různých textů mluví za vše. Copywriterka Lenka dokáže pomocí textů „prodat" vše od zápalek až po nové BMW. Textařinou žije už od střední školy, kdy propadla novinařině, psaní knihy a následně i marketingu.

1 komentář k zobrazení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít