skip to Main Content
keyboard be creative

Jak získat práci v online marketingu?

Online marketing je neuvěřitelně zajímavý, komplexní a rychle se rozvíjející obor. Tomu odpovídá i rostoucí poptávka na trhu práce. A jak se k této práci lze vůbec dostat?

Řadu z vás napadne, že je důležité mít vystudovaný vhodný obor na střední nebo vysoké škole. Bez toho nelze na práci online marketéra ani pomyslet. To je ovšem velký mýtus. Řada vzdělávacích institucí v současné době neposkytuje dostatečně kvalitní výuku v oblasti online marketingu. Je proto nezbytné vzít vše do vlastních rukou a vzdělávat se ve svém volném čase. Samotný online marketing si z podstaty věci pravidelné vzdělávání a získávání znalostí žádá. Co jste se dozvěděli před rokem, již dnes nemusí platit.

Důležité jsou především vlastnosti, kterými by měl člověk disponovat. Musí pro internetový marketing dýchat. Není to jenom práce, je to součást vašeho života. E-marketing v sobě zahrnuje řadu oblastí. Z tohoto důvodu se budete setkávat a komunikovat i s jinými specialisty. Aby byl výsledek co nejlepší, musíte být dobří právě v komunikaci a spolupráci s ostatními. Zároveň musíte nést velkou zodpovědnost za svou práci, být samostatní a dobří organizátoři svého času.

Je důležitá praxe? Ano, tento faktor je důležitý a máte to tak o něco jednodušší z hlediska navázání spolupráce s marketingovou agenturou. Pokud jste ovšem nezískali ještě tolik zkušeností, nemusíte to brát jako svůj handicap. Věřte, že pokud ukážete, že je pro vás online marketing to pravé, máte píli, chuť se neustále učit a zdokonalovat, řada firem vám ráda otevře své dveře.

Jak již bylo zmíněno, e-marketing v sobě zahrnuje několik oborů, ve kterých lze pracovat. Můžete se tak věnovat skutečně tomu, co vás baví a naplňuje. A jaké pozice online marketing nabízí?

  • Obsahový stratég
  • Copywriter
  • SEO specialista
  • Linkbuilder a propagátor obsahu
  • PPC specialista
  • Specialista e-mail marketingu
  • Specialista pro správu sociálních sítí
  • Webový analytik
  • Projektový manažer
  • Konzultant

Možná se některým z vás zdá, že je to náročný obor. To skutečně je, ale věřte, že každá strana má dvě mince. Práce v online marketingu vám může nabídnout naprostou svobodu v tom, odkud budete pracovat. U vody, z pláže nebo z lesa? A co teprve, kdy vy chcete? Jste ranní ptáčata nebo naopak noční sovy? Pokud zvládnete to, co je třeba, je to jenom na vás. Jestliže máte chuť realizovat i své vlastní nápady, v tomto oboru máte dveře otevřené.

A o tom, jak i mně se otevřely dveře do světa e-marketingu, je následující příběh…

Už jako dítě jsem snila o práci, která bude kreativní, užitečná pro ostatní a bude mi dávat dostatek prostoru. Existovala taková práce? To jsem v té době nevěděla.

Na přání svého okolí jsem se zaměřila na studium ekonomie a věřila, že i přesto se můj sen jednoho dne splní. Po ukončení studia jsem nastoupila do 8 hodinové rutinní práce v kanceláři. Žádná volnost, žádná kreativita a spousta nezáživného papírování. Shodou náhod jsem se v té době setkala s online marketingem, kterému jsem ihned propadla. Konkrétně obsahovému marketingu. Splňoval vše, co jsem si přála. Navíc jsem už v tu dobu věděla, že práce v tomto oboru umožňuje i práci na volné noze. Věděla jsem i to, že je to směr, ve kterém se chci dále vzdělávat. V tu dobu mi byly velkým zdrojem informací webové stránky Včeliště.cz. Doslova se mi vrylo pod kůži a čím dál tím víc jsem toužila být součástí týmu. Jejich přístup a možnost pracovat odkudkoliv pro mě byly trefa do černého. Nicméně v tu dobu nebyl uveřejněný žádný inzerát na volnou pozici, navíc jsem neměla příliš zkušeností s obsahovým marketingem. I přesto jsem si dodala odvahy a poslala svůj životopis. Zde mohu skutečně potvrdit, že platí věta „Kdo nic nezkusí, nic nemá“. Jak to tedy dopadlo? Právě připravuji obsahovou strategii pro našeho nového klienta.

Pokud vás tento článek inspiroval, zajímáte se o obsahový marketing a SEO nebo rádi píšete, splňte si i vy svůj sen a podívejte se, jestli nehledáme právě vás.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top