skip to Main Content
Při vytváření poutavé infografiky se stačí řídit několika jednoduchými radami.

Praktický přehled infografik: Vyberte si pro sebe tu pravou

Chcete-li poslat do světa vlastní infografiku, tedy jasné znázornění nějaké zajímavé informace či návodu, věnujte jejím přípravám dostatek času. Nechcete přece, aby vaše práce zůstala bez povšimnutí, zvlášť když jste jí věnovali tolik drahocenný čas.

Jak ovládnout design a zvládnout vlastní infografiku

Je to jednoduché: udělejte si, ať už sami nebo s kolegy, brainstorming a:

  • vylaďte, jak by měla vaše nová infografika vypadat,
  • co by na ní mělo být a jakou informaci čtenáři předá,
  • nesnažte se do infografiky dostat každý detail – čím jednodušší bude, tím větší úspěch přinese,
  • vsaďte na vizualizaci, která řekne vše podstatné na první dobrou,
  • zapůsobte na emoce, jedině tak si člověk po jediném pohledu na vaši infografiku zapamatuje její obsah.

3 pravidla pro vytvoření skvělé infografiky

Aby vaše infografika doslova volala po pozornosti ostatních, tedy aby na první pohled zaujala, měla by splňovat několik základních pravidel. Přibližme si je:

  1. Pravidlo 5 sekund – o tom, zda se o vaši infografiku bude čtenář zajímat, rozhoduje prvních 5 vteřin. Je tedy na vás, abyste dotyčného zaujali na první pohled. Zkrátka za 5 sekund musí říct infografika vše podstatné.
  2. Pochopitelnost i bez textu – nerozepisujte se, o tom informační grafika není. Je především o fotografiích, obrázcích, názornosti. Čím méně toho napíšete, tím lépe.
  3. Skvělý obsah je polovina úspěchu – vždy předem přemýšlejte, co infografika vašemu zákazníkovi přinese, jaký problém řeší a čím je natolik zajímavá, aby se jí zabýval.

Zvolte správnou cestu aneb typologie infografik

V první řadě zvažte, jakou informaci chcete sdělit. K vytvoření infografiky se nabízí například situace, kdy představujete nový produkt, případně chcete čtenáři ukázat názorný postup použití nějakého nástroje nebo třeba grafickou podobu vaší cesty k úspěchu. Od toho, co zvolíte, se totiž bude odvíjet vzhled infografiky. Připravili jsme pro vás jednoduchou typologii infografik:

  • statistiky, grafy
  • „informační“ infografika
  • interaktivní infografika
  • časová osa
  • popis procesu
  • porovnávání dvou a více příkladů
  • mapa
  • diagram
  • virální infografika
  • fotografie s vysvětlením

Obraz řekne více než slova

Statistiky, grafy – Flexi.cz: Český táta v číslech

Se statistikou si pěkně vyhrála Flexi.cz, která zpracovala data o otcích v Česku a jejich finančních výdajích. Na infografice můžete nalézt jak „klasické“ grafy otočené horizontálně, tak i tzv. koláčový graf. Pravidlo pěti sekund je tu uplatněno pomocí nadpisu a částky 30 000 korun, na finanční obnos slyší prakticky každý.

Ukázka infografiky se statistikou.Zdroj: https://www.flexi.cz/file/edee/2018/05/infografika-psc.jpg

Porovnávání příkladů – Gallaher.cz: Je vapování levnější než klasické kouření?

Stará, zdraví škodlivá varianta vs. moderní způsob kouření – skvělý materiál pro infografiku, která si získá pozornost na první pohled. Vše doplňuje i kvalitní grafické zpracování: klasické, dražší a (více) škodlivé kouření je laděno do červena, zatímco vapování dostává zelenou. Každý jistě pochopí i beze slov.

Ukázka infografiky s porovnáváním.

Zdroj: https://www.gallagher.cz/pictures/gallagher_info_zdravi%201%201.png

Vytvořte si infografiku svépomocí

Už máte hrubou představu, kterou byste rádi přenesli do reálné podoby, ale nevíte si rady s postupem? Pak si zdarma stáhněte e-book, jenž vám poskytne cenné rady a provede vás cestou od myšlenky v hlavě až po infografiku, která v online světě nezapadne.

Popis procesu – Včeliště: 15 prvních SEO kroků při tvorbě nové stránky

Popis procesu nemusí být jenom v kuchařkách. Postup tvorby čehokoli vždy zaujme, s tímto typem infografiky tedy nemůžete šlápnout vedle. S výrobním postupem nemusíte zůstávat pouze v offline světě (jak si vyrobit poličku), ale nebojte se zabrouzdat ani do onlinu – takto jsme to udělali my na Včelišti:

Infografika popis procesu při SEO.

Zdroj: https://vceliste.cz/wp-content/uploads/infografika_15_seo_kroku.jpg

Časová osa – Hudy.cz: Vývoj společnosti HUDYsport

Časová osa je ideální infografikou, která ukáže váš postupný vzestup. Třeba jako to udělali v HUDYsportu pomocí designově povedené infografiky ladící s tím, na co se firma specializuje. Podívejte se, jak na to zakladatel šel i jaké značky postupně přibývaly do sortimentu. Co byste do časové osy mohli vetknout vy?

Ukázka infografiky s časovou osou.

Zdroj: https://blog.hudy.cz/udalosti/infografika-jak-sel-cas-s-hudy/

Informační infografika – Superzoo.cz: Co můžete dát svému pejskovi?

Informační grafika vám poskytne stejné množství informací jako blogový příspěvek. Podívejte se třeba na infografiku od firmy SUPER ZOO, kde na to šli pouze s minimální počtem slov. Jasně na obrázcích vidíte, co svému zvířecímu mazlíčkovi můžete dopřát (což by mohlo vydat klidně na pár článků), na čem si smí smlsnout jen občas a co by mělo raději zmizet z jeho dosahu. Pochopení beze slov zaručeno, takovouto infografiku pochopí i lidé žijící na druhém konci světa.

Infografika Superzoo.cz.

Zdroj: https://www.superzoo.cz/db/wysiwyg/Image/clanky/infographic_Dog2.jpg

Mapy – Dovolená v Alpách: Přenocování v Rakousku

Nemusíte se bát, že by člověk musel ovládat zeměpis na jedničku, aby se vyznal v infografikách v podobě map. Přehlednost, jasnost, praktičnost – to jsou hlavní znaky „mapových“ infografik. Vhodná je pak rovněž kombinace s infografikou zpracovávající statistické údaje.

Ukázka infografiky s mapou.

Zdroj: http://www.dovolenavalpach.com/blog/ceska-republika-je-v-poctu-prenocovani-v-rakousku-na-3-miste

Pokud si kvalitní infografiku chcete vytvořit sami, existuje hned několik programů, s nimiž si hravě poradíte a odvedete díky nim práci jako profesionál. Jakmile budete mít hotovo, můžete se směle vrhnout na její propagaci – ta je dokonce ještě důležitější než samotná tvorba infografiky.

Vytvořte si infografiku svépomocí

Už máte hrubou představu, kterou byste rádi přenesli do reálné podoby, ale nevíte si rady s postupem? Pak si zdarma stáhněte e-book, jenž vám poskytne cenné rady a provede vás cestou od myšlenky v hlavě až po infografiku, která v online světě nezapadne.

Sdílejte:

Specialista na obsahový marketing se zálibou v českém jazyce. Každý text ve Včelišti projde jeho rukama.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top