skip to Main Content
Přenechte Práci Jiným: Výhody A Nevýhody Outsourcingu Obsahu

Přenechte práci jiným: výhody a nevýhody outsourcingu obsahu

Sdílejte:

Pokud chcete dělat obsahový marketing a tvořit obsah, ale nemáte ve firmě dostatečnou kapacitu lidí, případně prostě nevíte, jak na to, často je vhodným řešením předat tyto úkoly někomu jinému, jinak řečeno outsourcovat obsah.

Takové počínání s sebou nese jistá specifika – některá z nich jsou pozitivní, některá nikoliv. Abyste tedy věděli, do čeho jdete, přinášíme vám 4 výhody a 4 nevýhody outsourcingu v obsahovém marketingu.

V čem vám outsourcing usnadní práci

1) Dostanete kvalitní texty za dobrou cenu

Samozřejmě záleží na tom, u koho budete texty poptávat. Podívejte se nejen na to, jak vypadá jejich web, jestli na něm nejsou pravopisné a jiné chyby, ale určitě se rovněž podívejte na reference. Pokud byli spokojeni ostatní, je velká šance, že budete i vy.

2) Ušetříte na nákladech

Přijmout několik zaměstnanců, kteří se u vás budou starat o obsah, není levná záležitost. Potřebujete minimálně obsahového stratéga, copywritera, korektora a grafika. Pokud projekt předáte firmě, která se na tvorbu obsahu specializuje, vše bude zařízeno bez starostí pro vás.

3) Získáte přístup k opravdovým profesionálům

Vybrat správné zaměstnance stojí čas a peníze – zvlášť pokud jich potřebujete nabrat více. Navíc vám nikdo negarantuje, že se ihned strefíte do černého a celý cyklus se nebude vzápětí (i několikrát) opakovat. Když svěříte obsah té správné firmě, máte jistotu, že každý své práci perfektně rozumí.

4) Budete flexibilnější, zbude vám více času na jiné projekty

Chcete zažít pocit toho, že projekt předáte zkušeným a zodpovědným lidem a konečně se budete moct věnovat jiným činnostem, ve kterých vynikáte, a nebudete na něj muset neustále myslet? Až u nás úplně slyšíme ten kámen, který vám spadl ze srdce. Nebojte se, jděte do toho.

Naučte se zadávat texty ostatním

Nemáte čas na to tvořit si texty sami? Chcete najít někoho, kdo to zvládne na jedničku, ale nevíte jak? Zajímá vás, jak zadávat práci někomu jinému a jak na ni poté poskytnout zpětnou vazbu? Absolvujte kurz outsourcingu, samozřejmě zdarma.

Překážky v outsourcování obsahu

1) S copywriterem musíte najít společnou řeč

Ten, kdo pro vás bude texty tvořit, musí co nejlépe poznat vaši firmu, váš produkt. Ne vždy to ale jde tak snadno, komunikační šum může být na obou koncích „přijímačů“. A ani po intenzivním představování vaší firemní kultury ji nebude „outsoucista“ znát tolik jako klasický zaměstnanec.

2) Výsledek nemusí být podle vašich představ

I po kontrolování průběhu práce a vyjasnění si s copywritery i grafiky první poslední nemusí výsledek vypadat tak, jak jste si ho představovali. Záleží pak na serióznosti dané firmy, u které jste si obsah nechávali vypracovat – například CopyVčelka nabízí neomezený počet revizí. Zkrátka nebudeme spokojeni, dokud nebudete spokojeni i vy.

3) Může dojít k úniku informací

K tomuto problému pravděpodobně nedochází tak často, ale zkrátka není vhodné lidem z agentury prozradit interní firemní tajemství – opatrnosti není nikdy dost. Zvažte tedy, které informace tvůrcům obsahu poskytnete a které nikoliv. Je ale potřeba, aby se k nim dostalo vše podstatné, co pro psaní článků, vytváření grafik apod. potřebují.

4) Výsledek nebudete mít zítra na stole

Zaměstnanci, který je u vás na plný úvazek, můžete v pondělí říct, že následující odpoledne potřebujete to a to hotové, a ať se momentálně nevěnuje ničemu jinému. Dodací doby vendorů takto rychlé nebývají, na článek budete muset čekat třeba až tři dny. Zadejte práci tedy raději v předstihu, ať to nemusíte honit na poslední chvíli.

Vyzkoušejte kurz outsourcingu od Včeliště

Stále se nemůžete rozhodnout, jestli do outsourcování obsahu jít, nebo ne? Třeba vám v tom pomůže náš 30minutový kurz outsourcingu, který vám řekne:

  • jak s copywritery spolupracovat efektivně a získat tak texty, s nimiž budete spokojeni,
  •  jak za krátký časový úsek získat hodně obsahu,
  • co všechno je potřeba pro zadání tvorby obsahu a jak podat dobrou zpětnou vazbu, aby se text mohl ještě více přiblížit vašim představám – finální produkt je výsledkem vaší komunikace s copywriterem, nic více, nic méně.

V sedmi lekcích tedy získáte základní znalosti, jako např. kdo by měl mít na starost přípravu vašich textů nebo co si nachystat před spoluprací.

Naučte se zadávat texty ostatním

Nemáte čas na to tvořit si texty sami? Chcete najít někoho, kdo to zvládne na jedničku, ale nevíte jak? Zajímá vás, jak zadávat práci někomu jinému a jak na ni poté poskytnout zpětnou vazbu? Absolvujte kurz outsourcingu, samozřejmě zdarma.


Sdílejte:

Jan Vašků

Specialista na obsahový marketing se zálibou v českém jazyce. Každý text ve Včelišti projde jeho rukama.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close