Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Případová studie – jak pomohl obsahový marketing ShorTel Sky
Tímto článkem startujeme novou sérii článků o případových studiích. Co se v ní dozvíte? Rádi bychom vám postupně představili ty nejzajímavější případové studie, ve kterých figuruje obsahový marketing jako hlavní marketingový nástroj. Snažili jsme se vybrat takové případovky, díky kterým se dozvíte reálné výsledky podpořené jasnými čísly. Chceme, abyste i vy poznali na vlastní oči ohromnou sílu a potenciál obsahového marketingu. Pojďme se společně podrobněji podívat na první z nich.
Stručné představení ShorTel Sky team
Obsahový marketing je jako maraton. Pokud ale vydržíte pravidelně vytvářet zajímavý a kvalitní obsah, máte z části vyhráno a do cíle doběhnete na prvních pozicích. S podobným přístupem k nové marketingové strategii přistupovali v ShorTel Sky a vy dnes máte skvělou možnost nahlédnout pod pokličku jejich úspěchu.
ShorTel Sky je moderní firma, která ostatním firmám pomáhá zvládat management telefonních sítí, kontaktů a aplikací na základě cloudu. Díky kvalitnímu přístupu a obsahové strategii jsou dnes jedničkou v oboru. V této případové studii si představíme, jak si díky obsahovému marketingu vybudovali vedoucí pozici na trhu s ostatními podobně zaměřenými službami.
V zahraničí je trh s podobnými nástroji neustále na vzestupu, a i přestože v ShorTel Sky si blog vedli již dříve, nedařilo se jim značku prosadit v očích široké veřejnosti jako autoritativní a pozice leadera na trhu byla v nedohlednu. Přečtěte si, jaké si ShorTel Sky team vytyčil cíle, které jim zajistily budoucí úspěch.
Strategie a cíle obsahové strategie ShorTel Sky team
Když lidé v ShorTel Sky teamu začali přemýšlet o cílech obsahového marketingu, už zcela jasně věděli, že nechtějí jenom prezentovat výhody cloudových řešení telefonních sítí, ale že potřebují značku povznést do pozice autority v celém segmentu cloudových telefonních sítí.
Cílem obsahového marketingu tedy bylo:
- Zvýšit frekvenci a kvalitu příspěvků.
- Vytvořit vlastní unikátní značku, která bude mít nepřehlédnutelný styl a přirozenou autoritu.
- Zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů.
- Získat nové poptávky plynoucí z kvalitního obsahu.
ShorTel Sky team rozumně usoudili, že bude lepší management týmu obsahového marketingu přenechat odborníkům a začali společně s agenturou Brafton pracovat na konkrétní obsahové strategii. Hlavním cílem strategie bylo ovlivnit nákupní rozhodnutí všech, kteří na internetu hledají informace o podnikových telefonních systémech. ShorTel Sky team proto potřebovali začít tvořit na pravidelné bázi hodnotný a edukativní obsah.
Ve své obsahové strategii se v ShorTel Sky rozhodli používat zejména tyto formy obsahu:
- Infografiky.
- Denní porci novinek a článků o délce 200 až 400 slov.
- Různorodá klíčová slova a obsah s důrazem na on-page SEO.
- Neustálá optimalizace a zlepšování konverzního poměru.
Brafton pomohl vytvořit úspěšnou obsahovou strategii, ve které byla citlivě zakomponována oborová klíčová slova. ShorTel Sky team se navíc snažil pravidelně reflektovat oborové novinky. Celá obsahová strategie začala počátkem března a cílem bylo vytvořit nejméně jeden článek denně o minimální délce 200 až 400 slov. Hlavním účelem každého článku ale bylo téma obsáhnout. Proto samozřejmě vznikaly i mnohem delší články. Kromě klasických článků vznikly během šesti měsíců i dvě infografiky. První vyšla v prvním čtvrtletí roku 2012 a druhá ve druhém čtvrtletí toho roku.
Výsledky kampaně po půl roce
Výsledky celé kampaně a její budoucí směrování bylo patrné už po půl roce pravidelné práce. I když je obsahový marketing strategií dlouhodobou, už po půl roce byly jasné tyto výsledky:
- Ve třetím čtvrtletí od spuštění kampaně vzrostla organická návštěvnost o 50,8 % oproti minulému roku.
- Počet přirozených zpětných odkazů se ztrojnásobil.
- Kvalitní články mají rostoucí počet lajků a sdílení. Díky kvalitnímu obsahu se ShorTel Sky team etabluje jako autorita v oboru.
- Návštěvníci, kteří četli vytvořený kvalitní obsah, mají o 42 % lepší konverzní poměr než ostatní.
- Návštěvníci, kteří přišli přes infografiku, mají také vyšší konverzní poměr a o 3 % nižší okamžitou míru opuštění.
Co si ze studie odnést
ShorTel Sky team za pomoci agentury Brafton vytvořil úspěšnou obsahovou strategii. Už po půl roce fungování byly viditelné výsledky. Autorita v oboru lze jen těžko změřit, ale všechny metriky nasvědčují tomu, že i v této oblasti si ShorTel Sky team začíná budovat díky obsahovému marketingu významný vliv. Hlavní úspěch v této případové studii byl tedy v pravidelně nastavené publikaci.
pekný článok, poprosím v 10siatom dieli napísať o vceliste.cz prípadovú štúdiou podloženú číslami nakoľko ste jednička v obsahovej kvalite aspoň pre mňa 🙂
Andreji díky, myslím, že brzy vás potěšíme:-)