skip to Main Content
SEO novinky

Novinky ze světa SEO: říjen 2020 – leden 2021

Za uplynulých několik měsíců se toho v oblasti optimalizace pro vyhledávače stalo opět hodně. V článku se dozvíte nejen novinky z období říjen–leden, ale také souhrn ze světa SEO za rok 2020 i výhled toho, co bude důležité v roce 2021.

V článku najdete:

Novinky u Googlu

URL kotvy v Google Search Console

V Google Search Console se mohou objevit URL s kotvami (fragmenty), tedy URL se znakem #, který směruje na určitou část stránky. Ty se v GSC zobrazí tehdy, pokud se v SERPu objevují kotevní odkazy – stejně jako se zobrazují sitelinks.

URL kotvy v Google Search Console
URL kotvy v Google Search Console.

Zdroj: Search Engine Roundtable

6 situací, kdy Google zabanuje Web Stories

Google uvedl šest situací, kvůli kterým zabanuje zobrazování Web Stories. Jde o:

  1. Obsah chráněný autorskými právy
  2. Příliš mnoho slov nebo příliš mnoho videoobsahu
  3. Nízká kvalita obrázků a videa
  4. Nedostatek vyprávění
  5. Neúplné Stories
  6. Příliš komerční Stories

Zdroj: Search Engine Journal

Pozastavení a obnovení funkce Požádat o indexování v Google Search Console

Google v říjnu pozastavil funkci Požádat o indexování, která se nachází v GSC. Zdůvodnil to tím, že potřebují udělat nějaké změny v infrastruktuře, a slíbil návrat během několika týdnů. Ke konci prosince se pak funkce opět zpřístupnila.

Této funkci se více věnoval John Mueller ve videu Google SEO office-hours.

Zdroj: Search Engine Roundtable, Search Engine Land, Search Engine Journal

Prosincová aktualizace algoritmu očima marketérů a čísel

Prosincovou aktualizaci algoritmu Googlu okomentovalo několik marketérů v článku na webu Search Engine Journal. Na čísla se pak podívali v Semrush a Moz.

Nové statistiky procházení webu v Google Search Console

Google přidal do GSC novou funkci, která zobrazuje statistiky toho, jak robot vyhledávače prochází váš web. Dozvíte se z nich např. celkový počet žádostí o procházení, průměrnou dobu odezvy, zda měl server nějaké problémy, stavové kódy nebo typ Google bota, který web prochází nejčastěji.

Zdroj: Marketing Miner

Duplicitní obsah není negativní hodnoticí faktor

John Mueller během Google SEO office-hours uvedl, že duplicitní obsah není negativním hodnoticím faktorem. S tím se často setkáváme u produktových textů na e-shopech a dle Muellera s tím algoritmus Googlu počítá, a to jak v rámci jednoho webu, tak v rámci různých webů.

Zdroj: Search Engine Journal

Core Web Vitals a pozitivní hodnocení webu

Ve výše uvedeném videu z 29. ledna se řešilo také Core Web Vitals, a to jaké minimum je potřeba splnit, aby šlo o pozitivní hodnoticí signál. Hodnoty z Core Web Vitals by se měly začít využívat pro hodnocení webů od května tohoto roku a dle Muellera je potřeba dosáhnout následujících výsledků:

  • LCP do 2,5 s,
  • FID do 100 ms,
  • CLS má být nižší než 0,1.

Zdroj: Search Engine Journal

Strukturovaná data nejsou významným signálem

John Mueller uvedl, že strukturovaná data jsou jen slabým signálem pro hodnocení webu a že některý typ těchto dat není úplně potřeba, např. že jde o webovou stránku nebo článek – to robot pozná sám. Jde o typ, u kterého je zřejmé, o co se na webové stránce jedná. Naopak je dobré je využívat u obsahu, ze kterého nemusí být jasné, o co jde, např. telefonní čísla, datum události či vydání článku.

Zdroj: Search Engine Journal

Google nečte nepodporovaná strukturovaná data

Strukturovaných dat se týká i to, že Google nečte ta, která nepodporuje. V dalším videu Google SEO office-hours to zmínil Mueller. Strukturovaná data podporovaná Googlem najdete zde a web si můžete otestovat pomocí nástrojů Structured Data Testing Tool nebo novějšího Rich Results Test.

Zdroj: Search Engine Journal

Novinky u Bingu

Bing se přejmenoval

Vyhledávač od Microsoftu se oficiálně přejmenoval z pouhého Bing na Microsoft Bing.

Vyhledávací stránka Microsoft Bing

Zdroj: Search Engine Journal

Nový Bing Site Explorer

Microsoft ve svém novém nástroji Bing Webmaster Tools předělal původní Site Explorer, díky kterému se dozvíte, jak Bing vidí váš web, jaké jsou na něm chyby, indexaci stránek atd.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Novinky u Collabimu

Počet slov hledaných frází

Do několika nástrojů Collabimu byl ke klíčovým slovům přidán nový sloupec, který ukazuje, z kolika slov se daná fráze skládá. Pomůže vám to tak jednoduše odhalit cenné long tail fráze.

Zdroj: Collabim

Nový průzkumník klíčových slov

Collabim spustil průzkumníka klíčových slov, tedy nástroj, do kterého zadáte hledanou frázi a dozvíte se o ní informace, jako jsou hledanost, konkurenčnost, podobné fráze, nejlepších 10 výsledků na Googlu a PPC reklamy. Tuto funkci již dříve nabízel Marketing Miner. U obou nástrojů si můžete získaná data stáhnout v tabulce.

Zdroj: Collabim

Přehled novinek z Collabimu za rok 2020

V téměř čtvrthodinovém videu představuje Dalibor Jaroš to nejdůležitější, co se v tomto nástroji za minulý rok zlepšilo a jaké se objevily nové funkce.

Novinky u Marketing Mineru

Nová verze mineru Content Analysis

Marketing Miner nasadil novou verzi mineru pro analýzu obsahu. Díky ní nově zjistíte počet obrázků na stránce, zda mají vyplněn alt popisek, počet videí a tabulek.

Zdroj: Marketing Miner

Nová verze mineru Status Code

Aktualizace se dočkal také miner pro stavový kód. Ten nyní uvede první stavový kód, poslední stavový kód, celý řetězec přesměrování a poslední funkční URL.

Zdroj: Marketing Miner

Ostatní SEO novinky

WordPress plugin Yoast SEO plně podporuje Elementor

Používáte-li s WordPressem Elementor a Yoast SEO, jistě vás potěší, že tyto dva pluginy spolu konečně fungují na sto procent. Dříve jste např. při psaní článku nemohli vidět spoustu informací ze sekce SEO analýza.

Zdroj: Yoast

Co se hledalo v roce 2020?

Trendy roku 2020 přinesl Semrush, a to z oblasti lidí, zpráv, sportu, módy, zábavy a podnikání. Search Engine Journal se pak podíval na TOP 5 hledání v USA i ve světě v různých kategoriích.

Přehled SEO novinek za rok 2020

Search Engine Journal se podrobněji podíval na ty nejdůležitější SEO novinky v uplynulém roce, speciální článek pak věnoval aktualizacím Google algoritmu.

Nechcete-li, aby vám něco uniklo, sledujte náš blog, kde vás informujeme o novinkách v SEO.

SEO výhled na rok 2021

Rychlost, kvalita a mobilní web. To jsou pravděpodobně tři hlavní trendy, které sice nejsou specifické pouze pro letošní rok, ale i nadále budou těmi nejdůležitějšími.

V roce 2021 bude i nadále kladen důraz na uživatelský záměr hledání a kvalitu relevantních výsledků, které bude Google chtít poskytnout svým uživatelům. Všichni by se tak měli soustředit na kvalitu nabízeného obsahu, a to jak nového, tak na revize toho stávajícího.

Mobile First Indexing mělo být původně spuštěno během roku 2020, kvůli pandemii ale bylo odloženo na tento rok. Všechny weby by dle Ahrefs měl Google procházet v mobilním zobrazení od března. Je tak potřeba se zaměřit na mobilní verzi webu, a vzhledem k tomu, že Core Web Vitals budou také součástí hodnocení webu, tak i na jednotlivé hodnoty rychlosti načítání webu na telefonu. Tomuto tématu se věnuje také článek na webu Search Engine Journal.

V uplynulém roce se do popředí dostávaly více a více vybrané úryvky (featured snippet) i rozšířené výsledky (rich snippet). Google u nich provedl několik změn a dá se očekávat, že k nim bude docházet i nadále. Ne všechny typy rozšířených výsledků jsou dostupné v Česku, takže pro nás je šance, že se rozšíří nabídka.

Různé výhledy o SEO v roce 2021 si můžete přečíst v těchto článcích:

Sdílejte:

V online světě žije Slávek SEO analýzami a propagací obsahu. Ví jak na to, aby vás bylo vidět a slyšet. Baví ho zkoumat možnosti zlepšení webu, srší nápady, které usměrňuje testováním a výsledky.

2 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top