skip to Main Content

Soutěže na Facebooku – jak je (ne)realizovat a proč

Článek byl aktualizován ke dni 8. 11. 2023.

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco extra, je pořádání soutěží. Pokud chcete načerpat tipy, jak soutěže koncipovat a čemu se při nich rozhodně vyhnout, jste na správném místě. Tento článek vám bude cenným průvodcem na cestě za poznáním fanouškovy duše.

Proč vlastně na Facebooku pořádat soutěže?

To je asi taková otázka jako „Proč být na Facebooku a mít tam své fanoušky?“ nebo „Proč se o své fanoušky starat?“. Na Facebooku máte stránku proto, že chcete s příznivci své značky komunikovat, a to nejen strohým odpovídáním na dotazy ohledně produktů. Na Facebook se lidé chodí bavit. A vy se musíte bavit s nimi. Jen tak se jim vryjete do podvědomí.

Co je na soutěžích přitažlivé?

Někoho k soutěžení vede hravost, ale většina vašich fanoušků má ráda vaše produkty a ráda je získá výhodněji než obvykle. Pokud do soutěže zařadíte svůj produkt nebo slevu na něj, která bude stát za to, spustí se na vaší stránce smršť, jakou jste dosud pravděpodobně nepoznali.

Všimli jste si informace, že nabízená sleva musí stát za to? Nikoho nenadchne a nepřitáhne soutěž o 1% slevu, i když na věci, které se lidem líbí. Drtivá většina sledujících to pochopí jako výsměch. Taková nabídka nestojí za námahu a fanoušek už předem lituje čas, který věnoval přečtení vašeho příspěvku s vyhlášením soutěže. V horším případě si pomyslí něco, co se na veřejný blog nehodí psát, a přestane vás sledovat.

Na druhou stranu však musíte myslet také na sebe. Nemůžete dát 90% slevu, protože by vás to při větší akci zruinovalo. A nasadili byste příliš vysokou laťku. Příště nabídnete soutěž o slevu na 50 % a už budete za škrta! Vyberte zlatý střed, doporučujeme 20–50% slevu v závislosti na tom, kolik osob bude moci vyhrát. Pokud nakonec vylosujete či vyberete jednoho, nemusíte se bát 50% slevy. Když soutěž koncipujete pro více výherců, nabídněte méně.

Tipovačka, losovačka, vědomostní a kreativní soutěže aneb Soutěž není jen jedna

Pro své fanoušky můžete připravit hned několik typů soutěží, u nichž bude záležet na štěstí, na informacích, které najdou na vašem webu, na vědomostech (které budou mít svůj základ pravděpodobně v Google nebo na Seznamu) nebo na kreativních počinech. Tady jsou příklady některých z nich:

Tipovačka

Zeptejte se sledujících na otázku, na kterou nemohou snadno dohledat odpověď a budou si muset tipnout. E-shopu Speciální zahradnictví se pomocí tipovací soutěže podařilo získat u příspěvku hned 57 komentářů bez placené podpory.

Losovačka

Vyzvěte fanoušky ke sdílení svého názoru, svých preferencí nebo k označení svých kamarádů a blízkých do komentářů pod soutěžním příspěvkem. Z komentářů pak jednoduše náhodně vyberte vybraný počet výherců.

„Vyhrajte balíček našich kosmetických novinek. Stačí sledovat náš profil, dát lajk na soutěžní příspěvek a prozradit nám do komentářů, kterou kosmetickou značku máte nejraději?“

Tento tip soutěže má většinou největší počty reakcí a zapojených uživatelů. Jedná se totiž o nejjednodušší formát. Uživetelé nemusí podnikat žádné kroky navíc, ani se nějak výrazně zamýšlet.

Vědomostní soutěž

Pokud vyhlásíte soutěž například o lístky na nějakou akci, vymyslete otázku, která s ní bude souviset. Dostanete tím lidi na váš nebo partnerský web tak, jako jsme to udělali my ve spolupráci s konferencí E-commerce day.

Kreativní soutěž

Tou nejtěžší soutěží z hlediska vyhodnocování je ta, do níž vaši fanoušci posílají své kresby, fotografie, videa, básničky, vtipy a mnohé další výtvory. Za jejich snahu jim musíte nabídnout cenu, která je bude 100% motivovat. Třeba: „Chcete potěšit svou drahou polovičku tímto nádherným šperkem? Pošlete nám fotku, na níž zachytíte sebe a ten nejbizarnější šperk, jaký vás napadne. Soutěž začíná právě teď a končí 22. 12. o půlnoci. Výhru zašleme tomu z vás, kdo bude mít na svém komentáři s fotkou největší počet lajků.“

Obecně, čím více námahy musí uživatelé pro splnění podmínky udělat, tím větší musí být výhra. Také platí, že čím složitější podmínky, tím méně zapojených uživatelů. Na druhou stranu, pomocí kreativních soutěžích získáte skvělý obsah přímo od svých fanoušků, který následně na sítích můžete použít jako samostaný obsah. Jen nazepomeňte tuto podmínku uvést do pravidel soutěže.

Na co byste neměli zapomenout v textu k soutěži

V textu, kterým svou soutěž všem hravým představíte, nesmí chybět zásadní informace, a to:

  • že jde o soutěž
  • o co se hraje (co nejkonkrétněji, aby se nakonec nesprávná formulace neotočila proti vám)
  • datum a čas ukončení soutěže – pokud neodstartujete soutěž přidáním tohoto textu, tak samozřejmě i začátek
  • v čem soutěž spočívá a kam mají fanoušci reagovat – co mají poslat a kam (do komentářů, do zpráv, kam si zrovna budete přát)
  • kdy a jak proběhne výběr nebo vylosování výherce nebo kdy jméno výherce oznámíte
  • zmínku o tom, kde najdou zájemci celá pravidla soutěže nebo přímo odkaz na ně (pravidla můžete zveřejnit například jako blogový článek)
  • povinné prohlášení o tom, že Facebook nebo Instagram nemá se soutěží nic společného (které ale může být i jen součástí celých pravidel na webu)

Prohlášení se čas do času změní, v současnosti ale platí například tato formulace: Soutěž není žádným způsobem provozována, sponzorována nebo spojena se společností Meta Platforms, Inc. a Meta Platforms, Inc. za ni neručí. Informace poskytnuté v rámci soutěže poskytujete pořadateli a nikoli Facebooku (Meta Platforms, Inc.). Všechny dotazy, komentáře nebo stížnosti ohledně soutěže musí být směrovány pořadateli či organizátorovi soutěže, nikoliv Facebooku (Meta Platforms, Inc.).“

Podívejte se, jak jsme připravili pravidla pro facebookovou soutěž e-shopu Speciální zahradnictví.

Co můžete od fanoušků chtít a co ne

V pravidlech, která Facebook pro soutěže nastavuje, stojí také seznam činností, které po soutěžících nesmíte vyžadovat. Jde například o:

  • označování uživatelů na fotkách – nesmíte jako podmínku přimět soutěžícího, aby se označil na fotografii, na níž není zachycen,
  • přidání příspěvku na zeď soutěžícího či jeho přátel – jako podmínku pro účast v soutěži nemůžete požadovat, aby soutěžící sdílel příspěvek o soutěži na svou zeď nebo na zeď přátel,
  • sdílení soutěžního příspěvku v jiné podobě – nesmíte vyžadovat přidání konkrétního obrázku místo profilové a úvodní fotografie,
  • nemůžete kontaktovat výherce zprávou – je totiž možné, že by ji mohl přehlédnout.

Jak to tedy udělat?

  • Můžete po účastníkovi soutěže chtít, aby přidal like nebo komentář k vašemu příspěvku o soutěži na vaší stránce.
  • Můžete chtít, aby dal like vaší stránce (aby se stal vaším fanouškem).
  • Můžete požadovat, aby v rámci soutěže přidal do komentáře k příspěvku text nebo fotku, zkrátka příspěvek, kterým se zařadí do soutěže.
  • Můžete vyhlásit soutěž, v níž vyhraje příspěvek s nejvíce „lajky“, čili můžete chtít po soutěžících, aby dávali „lajky“ jednotlivým příspěvkům.
  • Výherce vyhlašujte v příspěvku nebo v komentářích pod soutěžním příspěvkem a označte ho.
  • Můžete využít Facebook aplikace instalované přímo na vaši stránku.

Co říká na soutěže na Facebooku legislativa?

Možná si říkáte, proč sem taháme zákony. Pravdou ale je, že je jich třeba, aby nedocházelo k nekalým činnostem, nebo aby se jim alespoň zamezovalo. Existují 3 základní druhy soutěží, které zákony definují, a to:

  • loterie,
  • spotřebitelská loterie,
  • spotřebitelská soutěž.

O loterii se jedná v případě, že jednou z podmínek účasti v soutěži je zakoupení produktu nebo služby (z principu jde o vklad) a následně je výherce určen náhodně (losováním). Nemá přitom nejmenší šanci výsledek soutěže ovlivnit. Loterijní hra je poněkud náročná na uspořádání a zadruhé – a na to pamatujte – na její provozování musíte vlastnit loterijní licenci.

Spotřebitelská loterie stojí v půli cesty mezi loterií a spotřebitelskou soutěží. Aby se opravdu jednalo o spotřebitelskou loterii, musí o výhře rozhodovat losování a také si musíte zakoupit produkt či službu nebo se zúčastnit reklamní akce. Cenou ve spotřebitelských soutěžích nesmí být finanční obnos, hodnota výhry nemůže být větší než 20 000 Kč. A co víc – pořádání spotřebitelské loterie je nutné nahlásit příslušnému finančnímu úřadu.

Nejdoporučovanějším druhem soutěží na Facebooku i v online prostředí obecně je spotřebitelská soutěž. V té buď výherce není určen losováním nebo není podmínkou zakoupení produktu či služby, případně účast na reklamní akci.

A jak tedy poznat, do jaké kategorie patří soutěž, kterou se chystáte vyhlásit? Jednoduše. V praxi mohou nastat jen 4 případy:

1. Výhra je určena losem, účastník za vstup do losování platí nákupem. – loterie

2. Výhra je určena losem, účastník za vstup losování platí nákupem nebo se účastní reklamní akce. – spotřebitelská loterie

3. Výhra je určena losem, ale účastník se nemusí účastnit žádné akce nebo cokoli kupovat. – spotřebitelská soutěž

4. Výhra není určena losem, účastník musí nakoupit nebo se účastnit akce. – spotřebitelská soutěž

Stinné stránky soutěžení? Facebooková mafie

Až budete na Facebooku pořádat soutěž, dejte si pozor na tzv. facebookovou mafii, o níž se povědomí zatím rozšiřuje dost pomalu na to, jak „agresivní“ je. Facebookovou mafii tvoří zpravidla ženy na mateřské dovolené, ale může jít i o mládež, která ví, co a jak. „Mafiáni“ se stanou fanoušky stránek a skupin, které explicitně vyzývají k výměně „lajků“ v soutěžích, tedy hlas za hlas u konkrétních příspěvků. Dalším způsobem, jak „získat“ spoustu hlasů, je vytvářet falešné profily a z nich si „lajky“ udělovat. A když už jsme u toho – vytváření falešných profilů jde proti obecným pravidlům samotného Facebooku.

Jak ale rozeznat, zda jde o podvod, nebo zda má příspěvek do soutěže mezi lidmi opravdu takový úspěch? Už třeba jen podle toho, že má příspěvek nápadně víc hlasů než ostatní. U takových příspěvků pak stojí za to dát si tu práci a zjistit, jak vypadají profily těch, kteří pro příspěvek hlasovali. Je pravděpodobné, že uvidíte prázdné profily, profily s fotkami zvířátek a kytiček a v přátelích známé osobnosti, které odsouhlasí žádost o přátelství od kohokoli (například politici).

I taková situace, v níž vyhraje facebookový mafián/facebooková mafiánka, se dá ustát s grácií. Stačí zapojit trochu fantazie a diplomacie. Vítěze soutěže máte, ale co když se rozhodnete ocenit ještě někoho dalšího (z důvodu, který uznáte za vhodný popsat)? Nikdo nemůže říct ani půl slova a o vás si budou fanoušci říkat, že jste formát. Pro příště pak stanovte složitější mechanismus soutěže, ideálně vybírejte vítěze sami. Mafiána zablokujte, klidně s prázdnými profily, kterými si pomáhal, jen je důkladně zkontrolujte, abyste se nespletli. Pro jistotu si udělejte jejich screen. A pokud se náhodou spletete, pamatujte, že jste možná naštvali jednoho mafiána, tedy jednoho falešného fanouška, což je mnohem lepší, než naštvat ty opravdové a (nejen v soutěžích) poctivé.

Náš tip: pomocník, který vám usnadní vyhlášení soutěže

Abyste se vyhlašováním soutěže nezdržovali a zdlouhavě nevymýšleli postup, jak se k výherci dobrat, využijte dostupné nástroje na výběr vítězů. Jedním z nich je například Comment Picker, který po propojení s vaší facebookou stránkou vybere podle kritérií náhodně vítěze z komentářů.

Věnujte produkt, získejte přízeň

Tak ve zkratce zní princip soutěží a důvod, proč byste nějakou měli čas od času vyhlásit. Věnujte do soutěže oblíbený produkt, o který se budou vaši fanoušci ucházet, ukažte, že vám na nich záleží. A také získejte nové příznivce. Není vyloučeno, že po soutěži vás někteří nově získaní fanoušci zase opustí, pokud se jim ale vaše produkty zalíbí, jistě zůstanou a odmění se vám svou přízní. Není na co čekat, vyhlaste soutěž!

Tip na závěr: 

Facebook spadá společně s Instagramem pod stejnou platformu – Meta. Podmínky facebookových soutěží se tak vztahují i na soutěže na Instagramu. Neváhejte tak při pořádání soutěže využít obě platformy.

Sdílejte:

Oli připravuje obsah na sociální sítě, spravuje klientům firemní profily, nastavuje a optimalizuje inzerci na Meta a dalších platformách a píše texty.

44 komentářů k zobrazení

  1. Super clanok 🙂 Nie je ale proti pravidlam FB, aby bola sutaz podmienena davanim lajkov stranke alebo zdielanim a lajkovanim sutazneho prispevku?

    1. Krásný den, ano máte pravdu, pokud je jedinou podmínkou výhry pouze lajkování stránky či příspěvku, Facebook vaši soutěž zakáže. Pokud je to však pouze jedna z podmínek, Facebook soutěž nechá proběhnout.

    1. Dobrý den, dle pravidel není možné kontaktovat výherce přímo pomocí zprávy, je však možné jeho jméno zmínit v komentářích pod daným příspěvkem soutěže či jej zmínit v samostatném příspěvku.

  2. Dobrý den. Dokázal by mi prosím někdo odpovědět, zda je v pořádku, že v rámci soutěže na facebooku nejsou zveřejněni vítězové? Díky. Milan.

    1. Dobrý den, Milane. Facebook výrazně upravuje pravidla, jak je možné/nemožné vítěze vyhlásit, nijak zvlášť nereguluje otázku NEzveřejnění jmen vítězů. Při pořádání je Vaší povinností uvést, jakou formou budou vítězové vyhlášeni (uvedeni na webových stránkách, jmenování v konkrétním příspěvku…) a následně je i touto formou vyhlásit 🙂 Avšak neuvádí, že by bylo nemožné nezveřejňovat jména přímo prostřednictvím Facebooku.
      Pomohla jsem Vám? 🙂

  3. Dobrý den, setkala jsem se se soutěží, kde bylo podmínkou, aby soutěžící pozval na stránku všechny své přátelé. Je vůbec možné tuto informaci zjistit? Díky, Jitka

    1. Dobrý den.

      Děkujeme za zajímavý dotaz. Osobně mám za to, že takovouto věc není jen tak možné zjistit, ale je možné, že na to existují nějaké skvělé nástroje. Pokusíme se na to podívat 🙂

      S pozdravem
      Bára

  4. Pokud se chystáte založit soutěž na Facebooku, vřele vám doporučuji využít skvělého pomocníka FBMAN.

    Nebudete muset platit programátora, webdesignéra a ani za vlastní server. Soutěž zvládne naklikat třeba i marketingový manažer!

    Systém FBMAN běží na rychlém, spolehlivém a bezpečném hostingu. Však si to vyzkoušejte a uvidíte! Jdeme s dobou, např. PHP7 a SSL je samozřejmostí.

    Základní tarif FBMAN je bezplatný a má (ZATÍM) pouze jediné omezení – 1 aktivní soutěž.

    S integrací na Facebook vám pomůže aktualizovaný průvodce pro naprosté začátečníky.

    Svou soutěž na Facebooku můžete spustit ještě dnes!

    https://www.fbman.cz

    Michal
    Provozovatel FBMAN

  5. Dobrý den, jakou máte zkušenost s opisováním výsledku a s případným zabráněním tohoto nešvaru. Jde mi o to, že vyhlásím např. soutěž třeba na nalezení nějakého produktu a k němu nějaké informace na mém webu a účastník soutěže musí do komentáře tuto informaci uvést, aby byl do soutěže zařazen. Jenže pak mohou další účastníci soutěže výsledek jen opisovat a na můj web už nepůjdou. Lze toto nějak ošetřit?

    1. Dobrý den, Radku, bohužel ano, tomuto se nejde zcela vyhnout :/ Tedy jde – skryjete správné odpovědi, ale snižujete si tím potenciální dosah příspěvku. Pokud necháte opisování svému osudu, bude to sice trochu nefér, ale zase se vám do soutěže s velkou pravděpodobností zapojí mnohem více lidí. Jde o to, jaký je váš cíl soutěže – zvednout povědomí o značce = zvýšit zájem o příspěvek, jeho dosah a nelákání nových uživatel k lajkování vaší stránky, nebo jenom nalákání uživatelů na vaše stránky? Pokud byste se i tak rozhodl správné (a bylo by tedy příhodné i špatné) odpovědi skrýt, bylo by dobré to v pravidlech soutěže nebo i v samotném příspěvku zmínit.

      1. Zdravím, Barboro, no napadlo mne, dát do pravidel kombinaci, je potřeba do komentářů něco napsat, jako např. heslo „Soutěžím“ a zároveň správnou odpověď zaslat jako zprávu.
        Primárně mi jde o návštěvu webu.

        1. Pokud vám jde primárně o návštěvu webu, umístěte na web celou soutěž, kterou pak na Facebooku budete pouze propagovat – aneb vytvořte si na webu podstránku se soutěží, pravidly a formulářem (například od google forms) a na Facebooku na tuto stránku pouze odkazujete. Lidé tak budou muset nejen stránky navštívit, ale také vyřešíte problém s opisováním, neboť odpovědi uvidíte jenom vy. Tento způsob je také skvělý pro sbírání e-mailů 🙂
          Popřípadě, kdybyste chtěl s pořádáním soutěže pomoci, rádi se toho ujmeme 🙂

  6. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, zda je legální vyhlašovat dipovací soutěže na facebooku, kde se organizator obohacuje o né malé částky bez jakékoli licence na základě nákupu výrobku a následného prodeje na čísla, které buď losuje sportka, nebo náhodný generátor. Je zde skoro 100% zisk. Pro takové soutěže není třeba ohlášení na finančním úřadě, popřípadě nějaká licence o loterii?

    1. Krásný den, Lucko, standardní tipovací soutěže i jejich podmínky uvádíme zde ve článku, takže předpokládám, že se jedná o atypickou soutěž. Měla byste nějaký její konkrétní příklad?

  7. Ještě jednou dobrý den paní Barboro, uvedu tedy příklad pro objasnění. Na různých facebookových stránkách se objeví soutěž dipování. To znamená. Že já jako zakladatel stránky, koupím příklad kočárek v hodnotě 1000 Kč a vyhlásím dipovací soutěž, kdy hodnota jednoho dipu je 40,- a lidé si zamlouvají čísla od 1 do 49 jako ve sportce, je tam uvedené číslo účtu na které se peníze posílají, takže nějaká osoba si koupí třeba dvě čísla a zaplatí 80 Kč na výše uvedené číslo účtu. Dále je uvedeno, že výherní číslo je třeba středeční tažení sportky a to druhé číslo druhého tahu a je to třeba číslo 39. Takže ta osoba, která si koupila číslo 39 vyhrává kočárek, který ji je zaslán bez poštovného. Ona je za to ráda, ale majitelka vydělala 1000 Kč na jednom výrobku. Popřípadě nechce li čekat na tažení sportky používá generátor náhodných čísel, kde opět zadá 1 až 49 a generátor vygeneruje jedno číslo. Na tohle opravdu není třeba žádné licence, popřípadě oznámení na finančním úřadě?

    1. Dobrý den, děkuji za upřesnění. V tomto případě se tak jedná o formu tomboly, která spadá pod spotřebitelské loterie, které máme popsané výše. Více o jejich propojenosti s nutností danění najdete například zde – https://www.finance.cz/zpravy/finance/32818-jsou-vyhry-osvobozeny-od-dane/. Popřípadě konkrétní zákon upravuje podmínky zde http://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/16-188.htm. Pomohla jsem vám?

    1. Dobrý den, děkuji za specifikaci otázky. Konkrétně by se neměla jednat o podmínku, které rozhoduje o vítězi, jak uvádíte, je to proti pravidlům Facebooku. Pokud máte možnost se této formulaci vyhnout, udělejte to. Zaměřte se na výzvu ke komentování nikoi k samotnému označování uživatelů. 🙂

      1. Dobrý den, zamýšlel jsem uspořádat vědomostní soutěž pro zvýšení návštěvnosti webu, tedy sdílet přes FB pouze odkaz na soutěž probíhající na mém webu. Je k tomuto zapotřebí také respektovat FB pravidla, například přidat k odkazu prohlášení atd. nebo se jedná o pouhé sdílení „jakéhokoli“ odkazu? Druhá varianta je podmínit přístup do soutěže likováním příspěvku, tzn. olikovat příspěvek a kliknout na odkaz, který odkazuje na můj web, předpokládám správně, že na tento způsob se už vztahují FB pravdila určitě? Předem díky za odpověď.

          1. Dobrý den,
            děkuji za odpověď a pokud by tedy soutěž probíhala na mém webu s tím, že bych ji propagoval na FB a požadoval bych jako jednu z podmínek vstupu like příspěvku, jak se to řeší v takovémto případě?

          2. Dobrý den, obecně bych doporučovala se této podmínce vyhnout, a to především z důvodu, že od podzimu minulého roku Facebook snižuje dosahy přesně takovým příspěvkům, které vyzývají k lajkování, označování či sdílení. Pokud chcete zvýšit počet fanoušků na stránce vsadila bych spíše na jiné možnosti (placenou reklamu, kvalitní podpořený obsah…). Jde i o to, že soutěží můžete nasbírat fanoušky, kteří stránku podpoří jen kvůli reklamě, ale pro další podnikání nebudou nijak přínosní.

  8. Dobrý den,
    mám trochu jiný problém. Poradenská agentura pořádala veletrh pracovních příležitostí. K propagaci akce na fb vyhlásila losovací soutěž o lístky na kulturní akci. Podmínkami soutěže bylo přidat komentář a také vyzvednout výhru na daném veletrhu. Byla jsem vylosována, pořadatel mě uvedl v komentáři pod příspěvkem. Bohužel mi zaměstnavatel neumožnil dostavit se na danou akci, což jsem dopředu s obavami avizovala.Ztratila jsem tím automaticky nárok na výhru? Do telefonu mi bylo sděleno, že když jsem nepřišla, aby mě mohli vyfotit na propagační materiály (nebylo uvedeno v podmínkách soutěže a nesouhlasila bych ani kdybych se osobně zúčastnila), vylosovali někoho jiného. Jméno nového výherce zveřejněno nebylo.

    1. Dobrý den, přestože chování není zcela morální, po většinou je dle pravidel. Pouze nezveřejnění druhého výherce by mohlo být napadnutelné. Dle vašeho popisu se nejedná o zcela férové chování.

  9. Dobrý den, chtěli bychom Vás poprosit o pomoc.

    Už dvakrát jsme vytvořili soutěž na našem profilu VMD DROGERIE a již dvakrát nám byla soutěž odstraněna, domníváme se, že tedy nám ji facebook zamitl.

    Znění soutěže bylo takové :
    Podmínky: Staň se fanouškem facebook stránky
    a sdílej a dej lajk tomuto příspěvku

    Soutěžíme o 5 tašek značky LACOSTE. Soutěž trvá od 9.4. do 19.4. 2018.
    Jména výherců zveřejníme na facebook stránkách 20.4.2018

    Níže máme uvedený odkaz na facebook stránku a foto tašky LACOSTE.

    Mohli bychom Vás poprosit o radu, co je na tomto příspěvku špatně? Proč nám fcb neustále soutěž odstraňuje?

    Předem moc děkujeme za pomoct a zodpovězení dotazů.

    S pozdravem
    Vmd drogerie

    1. OPRAVENÁ AKTUALIZACE NÍŽE!

      Krásný den 🙂 Pokud jste soutěž publikovali jako příspěvek, je velmi nepravděpodobné, že by vám jej Facebook odstranil bez jakéhokoli upozornění. Prvně bych se tak zkusila dopátrat, kam příspěvek zmizel 🙂 Pokud bych něco doporučila, tak přidat informaci o tom, kdo se stane výhercem a jak ho vyberete, jinak vypadá soutěž v pořádku.

        1. Dobrý den, Jane.

          Ano, máte naprostou pravdu, úplně jsem přehlédla větu „Podmínky: Staň se fanouškem facebook stránky a sdílej a dej lajk tomuto příspěvku“, která pro celý dotaz klíčová. Omlouvám se tak vmd drogerie za první chybnou reakci.

          Soutěž touto větou porušuje právě základní podmínku, že podmínkou výhry nemůže být právě sdílení, označování a dávání To se mi líbí u stránky.

          Ještě jednou díky, Jane, a omlouvám se za první chybnou reakci.

  10. Dobrý den,

    na naší FB stránce Essenté (@essente) jsme vyhlásili soutěž o nejlepší letní fotku s našimi produkty. Soutěžící přidávali fotky do komentáře, zvítězí fotka s nejvíce liky. Včera se nám bohužel stalo, že tři přiložené fotografie zmizely (paní Valáškové, Součkové a Vrátilové), zůstaly pouze textový komentář. Další fotografie paní Pavliskové je sice vidět, ale je „neaktivní“, světlejší a nelze na ni reagovat. Jedna ze soutěžících vkládala fotku několikrát znovu, ale vždy jí zmizela.

    Ráda bych se zeptala, v čem je problém a jak jej co nejrychleji odstranit.

    Děkuji a zdravím

    Martina Košťálová

    1. Dobrý den,

      bohužel nejsem schopná říct, kde všude by mohla být chybka. Je možné, že komentáře byly skryty, že se fotografie špatně nahrály… Rozhodně do budoucna doporučuje upravit pravidla fotosoutěží tak, aby vám fotografie byly posíláno přímo (třeba zprávou na FB či e-mailem), a následně je vkládat do Alba ve Fotografiích, které pro soutěž speciálně vytvoříte. Budete je tam mít fotky archivované, na jednom místě a především pod svou přímou správou. 🙂

  11. Dobrý den, přemýšlím o naší první fotografické soutěži. Vyrobily jsme několik desítek dřevěných turistických odpočívadel do okolních obcí a námětem soutěže by měly být fotky z návštěv odpočívadel. Kromě běžných podmínek soutěže (lajk stránce, …) přemýšlím i o podmínce, aby byla k příspěvku udána poloha, kde by byla označena konkrétní obec, kde byl snímek pořízen. K tomu mám několik dotazů:
    1) je to právně možné?
    2) přináší to nějaký „užitek“ označené obci?
    3) Tyto fotky bych chtěla pro přehlednost vkládat do alba, ale ne já, ale přímo uživatelé, aby právě ostatní účastníci viděli, odkud je fotka pořízena. Album bych vytvořila a do pozvánky soutěže vložila odkaz přímo do něj. Není to už moc složité? Pokud ano, co navrhujete?
    4) Zobrazuje se uživatelům na zdi to, že přidali fotky nějaké stránce do alba a tudíš vidí to jejich přátelé?
    5) Je aplikace Fbman alternativou FB timeline contest?
    Díky, Edita

    1. Dobrý den,

      1) Pokud jde o označení polohy, tam by to neměl být žádný problém – zvláště pokud jde o označení celé vesnice a ne konkrétních souřadnic.
      2) Reálně vám však označení polohy žádný užitek nepřinese. Pouze pokud někdo vyhledá obec ve vyhledávači na FB, objeví se mu tam fotografie lidí, kteří označili svou polohu. Jiný užitek bohužel nebude.
      3) Sdílené album je z mého pohledu pro uživatele příliš složité. Raději bych dala např. soutěžní příspěvek, pod který budou soutěžící vkládat fotografie a do alba si je poté přidáte vy sami.
      4) Přátelům se může zobrazit přímo ve feedu, že daný uživatel okomentovat příspěvek/přidal fotografie. Na zdi uživatele, který komentovat, se však informace neobjeví.
      5) Tuto aplikaci neznám, takže bohužel nemohu rádit. Budu ale moc ráda za odkaz na ni, abchom si mohli rozšířit obzory. 🙂

      Přeji hezký den,

      Klára

      1. Dobrý den, děkuji za odpovědi. Add
        1) OK
        2) To není úplně marné
        3) OK
        4) OK
        5) Tip na paku jsem našla přímo v této diskuzi od Michal Novák, 15. Červen, 2017 (23:11)
        😉 Ještě jednou díky!

  12. Chci se zeptat, vidím že článek je z roku 2016, ale tento článek o hazardním zákonu je aktuální encyklopediehazardu.cz/rubriky/legislativa-a-historie/loterijni-zakon-hazardni-legislativa-aktualne_78.html Dle něj nový hazardní zákon vstoupil v platnost právě 1. ledna 2017. Jak hledí právě aktuální loterijní zákon na facebookové soutěže? Platí stejná pravidla jako popisujete? Nebo se v tomto něco změnilo? Předpokládám, že aktuální zákon je o něco přísnější, než ten původní. Díky Michal

    1. Dobrý den Michale. Plete hrušky a jabka. FB soutěže patří pravděpodobně pod spotřebitelské soutěže, což je něco jiného, než hazardní hry a loterie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top