skip to Main Content

Gamifikace

V oblasti marketingu se jedná o proces využívající herních prvků, principů a designů ke zvýšení zájmu publika, klientely nebo zákazníků. Gamifikace přenáší zábavnou složku hry do běžných činností a úkonů, výrazně zvyšuje motivaci k dané činnosti.

Pojem pochází z angličtiny (gamification), v češtině je běžně užíván ve své převzaté podobě.

V praxi se jsou využívány nejrůznější techniky gamifikace, do neherního prostředí se tak dostávají herní prvky, jako jsou například odměny za dosažené milníky, možnost volby avatarů v uživatelských profilech nebo progresivní lišta, která se plní podle toho, jak uživatel postupuje určitým úkolem (dokončení nákupu v nákupním košíku, vyplnění dotazníku).

V oblasti internetového marketingu je asi nejpoužívanější metodou gamifikace oceňování uživatelů za určité akce, například nákupy. Jedná se pak vlastně o věrnostní program, kdy zákazník sbírá body a po dosažení určité úrovně je nějakým způsobem odměněn, například může nakupovat se slevou.

Gamifikace se může stát velmi silnou marketingovou taktikou, díky využití herních prvků totiž může u uživatelů vzniknout jakási závislost na dané službě, podobně jako na hře.

Asi nejznámější aplikací, které se podařilo vybudovat širokou základnu uživatelů pouze na principu gamifikace, je Forsquare, kterou v současnosti využívá více než 55 milionů uživatelů po celém světě.

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close