Logo Včeliště
DomůO Včelišti

O Včelišti

Jsme tým sehraných specialistů, kteří se zaměřují na obsahový marketing. Poradíme vám, jak pomocí poutavých článků, e-mailů, příspěvků na sociálních sítích a efektivních kampaní můžete oslovit nové zákazníky a udržet si ty současné.

Připravíme pro vás jasnou marketingovou strategii, která vám pomůže dělat promyšlený a dlouhodobý marketing tak, aby se stal vaší konkurenční výhodou a přinesl vám více klientů.

Přečtěte si náš příběh

Proč právě Včeliště?

Stejně jako včelka po částech sbírá nektar a postupně vytváří svůj finální produkt – med, i obsahový marketing se skládá z mnoha malých činností, které vám jako celek umožní dosáhnout cíle. Texty, e-maily, odkazy, bannery, videa, příspěvky na sociálních sítích. Všechny tyto drobné kroky společně přinášejí velký výsledek. Inspirovali jsme se proto včelkami a vymysleli novotvar Včeliště – místo, kde pilně pracujeme.

Sídlo firmy a fakturační údaje:

Lepidus, s. r. o.
Dřevčice 213
Brandýs nad Labem
250 01

IČ: 28947584, DIČ: CZ28947584

Kdo tvoří náš úl

Barbora Žižková
Barbora Žižková
Projektová a account manažerka
Multitasking je Bářino druhé jméno! Puntičkářka všemi couly a rozená koordinátorka má na starosti všechny včelí...
Pavlína Švejdová
Pavlína Švejdová
Projektová a account manažerka
Pavlí má ve všem ráda systém, její největší noční můrou a strašákem proto je chaos. Libuje...
Jan Vašků
Jan Vašků
Obsahový stratég
Honza umí díky svému strategickému přístupu a nadšení pro obsahový marketing nejen dosáhnout cílů svých klientů,...
Kateřina Madaras
Kateřina Madaras
Marketingový stratég a brand specialistka
Katka je rozený marketingový stratég, který o strategii značek přemýšlí, kudy chodí. Vždy se snaží uplatňovat...
Josef Řezníček
Josef Řezníček
Zakladatel a marketingový specialista
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod....
Slávek Trávníček
Slávek Trávníček
SEO a webový specialista
V online světě žije Slávek SEO analýzami a propagací obsahu. Ví jak na to, aby vás...
Aneta Kubinová
Aneta Kubinová
PPC specialistka
Aneta se k PPC kdysi dostala úplnou náhodou, ale brzy zjistila, že ji tento obor opravdu...
Lukáš Novák
Lukáš Novák
SEO a webový specialista
Navzdory studiu českého jazyka to Lukáše vždy táhlo spíš k marketingu. Tento pocit v něm utvrdila stáž...
Kateřina Andrée
Kateřina Andrée
Copywriterka a obsahová specialistka
Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové...
Oldřiška Hradcová
Oldřiška Hradcová
Specialistka sociálních sítí a copywriterka
Oli od malička slýchávala, že ze všeho nejlépe jí jde mluvení. Protože mluví pořád a s láskou....
Kateřina Kuropatwa
Kateřina Kuropatwa
Specialistka sociálních sítí
Po dokončení studia španělského jazyka se Katka rozhodla, že španělštinu si nechá jen jako koníček,...
Bára Lívancová
Bára Lívancová
Specialistka sociálních sítí
Báru to vždycky táhlo k práci s lidmi, komunikaci a hře se slovy. Její doménou je analytické myšlení,...
Jan Raška
Jan Raška
Grafik
Honza je ranní ptáče, které bez své silné kávy neskáče. Má vášeň pro řešení vizuálních...
Ondřej Horník
Ondřej Horník
Korektor a překladatel
Ondřej ostřížím zrakem dohlíží na téměř každé písmenko, které kdo u nás ve Včelišti napíše. Věnuje...
Mariana Ziková
Mariana Ziková
Obsahová specialistka
Mariana, které ve Včelišti všichni říkáme Mari, miluje psaní snad od chvíle, kdy se to...
Marlène Rolet
Marlène Rolet
Marketingová specialistka
Marlène má ráda práci, která není monotónní, dá se v ní analyticky vyřádit a zároveň přináší viditelné...

Jak vzniklo Včeliště

Začínali jsme jako malá firma, kterou v roce 2012 založil Josef Řezníček. Josef vedl v minulosti několik e-shopů, ale ze všeho nejvíce ho bavila jejich propagace. Projekty proto postupně prodal a odstartoval marketingovou agenturu.

Na pomoc si přizval zkušené SEO specialisty, obsahové stratégy a copywritery. Práce neustále přibývalo, a do týmu se proto přidávali další kolegové. Po čase jsme otevřeli kancelář v Praze, ale dlouho jsme v ní nevydrželi. Za rok už jsme ji zase opouštěli. Zjistili jsme totiž, že práce na dálku nám vyhovuje mnohem víc.

Pracujeme tam, kde nacházíme inspiraci

Dnes máme ve Včelišti spolupracovníky z celého Česka, někteří žijí i v zahraničí. Místo nudných open space kanceláří pracujeme všichni tam, kde se nám tvoří nejlépe. A důležité porady pořádáme na zajímavých místech, třeba na horské chatě nebo v kavárně. Přichází tam na svět mnohem lepší nápady než v šedivých zasedačkách. Práce na dálku nám také umožňuje mít v týmu nejlepší lidi nezávisle na jejich bydlišti.

Obsah funguje i pro nás

Že obsahový marketing funguje, se nám potvrzuje každý den. Většinu klientů jsme získali díky tomu, že četli naše články, zhlédli videa nebo nás znají díky e-bookům, prezentacím, kurzům či e-mailům. Vydali jsme první knihu o obsahovém marketingu v Česku a spustili školení, které vás naučí vše, co o content marketingu potřebujete vědět.

Nejdůležitější včeliští mezníky

Zkušenosti, které náš zakladatel Josef Řezníček nasbíral provozováním několika e-shopů a desítek obsahových webů, se rozhodl uplatnit tak, že rozjel Včeliště a začal nabízet různé služby na poli obsahového marketingu.

Spustili jsme první verzi online školení o SEO – SEO kurz pro začátečníky. Několikrát jsme ho vylepšili, předělali a upravili. Dodnes se jedná o školení optimalizace pro vyhledávače, kterým v Česku prošlo nejvíce lidí.

2012

Ve Včelišti jsme se zaměřovali především na SEO. O optimalizaci pro vyhledávače jsme psali blogové články a radili ostatním, jak být na internetu vidět.

Do týmu jsme přibrali korektorku Terku, SEO specialistu Honzu, copywriterku Vendulu a obsahového stratéga Tomáše.

Uspořádali jsme také první firemní soutěž focení se s naším maskotem – včelkou Májou a oslavili jsme to v sushi baru.

2013

Vydali jsme knížku Obsahový marketing ve vydavatelství Computer press, která se stala vůbec první publikací o obsahovém marketingu v češtině.

Náš úl se opět o něco zvětšil. Přivítali jsme v něm copywriterky Petru a Lenku, projektového manažera Martina, SEO specialisty Libora a Petra, grafičku Aničku a stážistu Karola.

Vyhlásili jsme další ročník soutěže o nejlepší fotku se včelkou. Nakonec to s velkou slávou vyhrál Vilík se zamrzlou trávou.

2014

Představili jsme novou službu CopyVčelka, která neměla v Česku obdoby. Klientům jsme nabízeli pravidelný copywriting za měsíční paušál. Později jsme všechny prvky tohoto projektu přesunuli do nabídky Včeliště, abychom naše copywritingové služby mohli společně s dalšími nabízet pod jednou značkou.

Otevřeli jsme také nové vlastní kanceláře v Praze, ve kterých jsme uspořádali pořádný vánoční večírek.

Odstartovali jsme další trénink Emarketingovykompas.cz. Zájemci si podle něj mohli sestavit vlastní internetový marketingový plán, který jim pomohl vydělávat a přivádět zákazníky. V současné době připravujeme aktualizovanou verzi kurzu.

Do týmu jsme pozvali nové včelky. Přidali se k nám další obsahoví stratégové Míša a Dan. Nabrali jsme projektového manažera Tomáše, který nám pomohl udělat si ve všem pořádek. V týmu jsme přivítali také korektorku Zdeňku a Terku a copywritera Matěje.

2015

Ve Včelišti se nezahálí, a proto jsme přišli s dalším projektem – DesignVčelka, který fungoval podobně jako CopyVčelka. Za měsíční poplatek získali klienti veškerou každodenní grafiku, kterou potřebují pro svůj obsahový marketing. Dnes najdete tuto službu v nabídce Včeliště, kam jsme ji přesunuli podobně jako u projektu CopyVčelka.

Do týmu přišla Bára, která měla na starosti sociální sítě, CopyVčelku a DesignVčelku. Tým posílil i další obsahový stratég Veronika, nový SEO specialista Katka a copywriteři Irča, Jana, Tomáš a Kuba.

V tomto roce jsme také opustili naše pražské kanceláře a začali jsme pracovat tam, kde nám to šlo nejlépe. Doma, na chatě, v coworkingových prostorech po celém Česku nebo na pláži.

Spustili jsme nový web Vceliste.cz. Kreslený design jsme nahradili přehlednějším vizuálem, který u vás sklidil úspěch.

Odstartovali jsme trénink Marketingobsahem.cz, který učí zájemce, jak bavit svým marketingem a zaujmout zákazníky.

2016

Z online světa jsme vstoupili také do toho offline. Objevili jsme se na prvních akcích, dali jsme o sobě vědět a pořádali jsme konference, školení a workshopy.

Práce nám stále přibývalo, a proto jsme přijali do týmu další posily. Korektorku Dominiku, která se později stala dalším obsahovým stratégem, webmastera Martina, obsahového stratéga Evu a korektora Honzu.

Nový rok jsme přivítali společně v Krkonoších a nad šálkem svařáku jsme vyladili strategii na další období.

Navštívili jsme také nejhlubší sladkovodní propast na světě. A nemuseli jsme příliš daleko. Nachází se totiž v Hranicích na Moravě.

2017

Uspořádali jsme dvě živá školení obsahového marketingu, firemní školení copywritingu a firemní školení infografik. I nadále jsme o sobě dávali vědět. Objevili jsme se na akcích jako Marketikon, Barcamp Kolín a nebo Marketing Mix.

Rozšířili jsme tým o Silvii Dluhošovou, Aleše Wilka, Marianu Grušovou, Lenku Pavlíkovou a Kláru Sudovou.

A samozřejmě jsme nezapomněli ani na teambuildingové akce. V lednu jsme byli v TEPfactoru v Praze, v dubnu v Krkonoších, v červnu jsme si vyzkoušeli test týmových rolí, který vedla Edita Dostálová a vše jsme zakončili říjnovým srazem v Plzni, kde jsme šli na prohlídku pivovaru.

2018

Spustili jsme projekt Kafe a marketing. Akci, na které se pravidelně potkáváme s významnými osobnostmi českého marketingu u šálku kávy. Abychom se nenudili, rozhodli jsme se šířit i osvětu v e-mail marketingu, a to pomocí našeho webu mailujeme.cz. Na něm najdete užitečné informace, rady a tipy ze světa e-mailingu pro začátečníky i pro pokročilé.

Pokračovali jsme také ve školení obsahového marketingu, kdy jsme upořádali několik interních školení ve firmách. Kromě neveřejných školení jsme ale také byli na akcích jako Ze života e-mailu, Copy na stojáka a zavítali jsme do Prahy a do Kolína na Barcamp.

Abychom obsahový marketing ještě více rozšířili mezi lidi, vydali jsme novou knihu Začněte s obsahovým marketingem, kde se dozvíte jak na perfektní obsahovou strategii.

Změny se ale udály i v našem týmu. Do týmu jsme přivítali nového SEO specialistu Slávka Trávníčka, copywritera Petra Hezkého a copywriterku a specialistku na obsah Terku Nnaji. A přestože jsme všichni stále pracovali na dálku, tak jsme během roku potkali hned několikrát na jednodenních setkání v Praze a jedné vícedenní akci na severu Čech, v Děčíně.

2019

První vydání příručky Začněte s obsahovým marketingem sklidilo velký úspěch. Protože jsme o tipy a rady nechtěli připravit žádné marketingové začátečníky, připravili jsme už druhé vydání. Kromě toho jsme dali dohromady také čtyři případové studie, které jsou plné čísel a příkladů z praxe.

Podívejte se na ukázku naší práce:
Speciální Zahradnictví a zapojení sociálních sítí do marketingového mixu
Redesign českého a slovenského e-shopu s optikou Dalekohlady.sk
Jak jsme pro Cannapurnu vytvořili e-shop na klíč?
Projekt Bezigelitky a jeho ekologická iniciativa

S příchodem pandemie a zákazem kulturních i jiných setkání jsme projekt Kafe a marketing úspěšně přesunuli do onlinu. Nejsledovanějším dílem se stalo hned první online setkání, na které přijal pozvánku Martin Mates, spoluzakladatel Econea.cz. Povídání o e-shopu pro každodenní hrdiny zhlédlo více než 800 diváků. Ačkoli osobní setkání máme stále nejradši, ta online mají také něco do sebe – třeba o ně nezůstanou ochuzeni ani ti, kteří to jinak mají do Prahy daleko.

Koncem roku jsme odstartovali dlouho připravovaný projekt Akademie Včeliště. Tam sdílíme zkušenosti a tipy, jak na obsahový marketing, který skutečně funguje. Nechybí ale ani kurzy pro začínající a zkušené marketéry, kterými vás provedou jednotliví členové Včeliště.

Včeliště stále rostlo a práce přibývalo. Proto jsme přivítali hned několik nových členů, kteří ihned začali pečovat o interní i klientské projekty. Marťa se jako korektorka starala o to, aby po nás v textech nezůstala žádná chyba, Lucka plnila nám i našim klientům každé grafické přání, Pavlína měla coby asistentka na starost plynulý chod celého Včeliště. Simča si pod svá křídla převzala linkbuilding a Verča pomáhala s obsahem i jeho řízením. Aby toho nebylo málo, přibyla i jedna mini včelka Nina, kterou do rodiny přivítal zakladatel Včeliště Pepa.

Příležitostí vidět se naživo zrovna moc nebylo. Přesto jsme si jednu našli a v létě vyrazili na Pepovu chalupu u Vrchotových Janovic. Kromě výletů po okolí, hraní her a popíjení Aperolu (toto bohužel není placená spolupráce) jsme se věnovali i přípravě vánočních dárků pro naše klienty. Výroba voskovaných ubrousků se stala (možná trochu nečekaně) skvělou teambuildingovou aktivitou. Snad našim klientům udělaly o Vánocích podobnou radost.

2020

Připravili jsme zdarma SEO kurz pro začátečníky, který marketérům a majitelům webu objasní to nejdůležitější, co potřebují o SEO vědět. Z praxe víme, co marketéry zajímá, a také to, že nemají moc času, proto jsme základy dali do kompaktní 90minutové verze. V roce 2021 kurzem prošlo a certifikát získalo 961 absolventů a ohlasy byly pozitivní.

S přibývajícími poptávkami jsme v roce 2021 opět rozšířili náš tým. O dokonalou grafiku se nám i klientům začala starat Verča, na správu sociálních sítí se vrhla Bára L. Řadu obsahových stratégů rozšířily Danča s Pati, copywriterský tým zase Katka a Vojta.

Pro marketingové nadšence – nováčky – jsme vypsali stáž, která absolventům přináší obrovskou konkurenční výhodu na trhu práce. Ti nejlepší mohou získat místo juniorů ve Včelišti, což je benefit také pro nás. Díky stáži jsme v roce 2021 získali další tři nové členy: Lucku, Matěje a Bětku.

Nadále jsme se setkávali při Kafi a marketingu se zajímavými hosty. Online forma si i v roce 2021 nacházela své příznivce – nejúspěšnějším dílem se stalo povídání s Janem Skalickým a Romanem Dobiášem.

Během roku se naštěstí našel prostor i pro osobní setkání našeho týmu, a to hned několikrát. Ať už šlo o odpolední srazík v Karlíně u Vltavy, nebo o víkendové pobyty na Šumavě a Moravě, vždy to bylo fajn. Dostaveníčka jsme završili předvánočním posezením v Praze.

2021

Rok 2022 se vryl do paměti nejen všem členům našeho týmu. Oslavili jsme totiž významný milník – prvních deset let od založení firmy. Podařilo se nám získat několik nových certifikátů a stali jsme se Zlatým partnerem Shoptetu.

Přivítali jsme i nové kolegy. Výborných obsahových marketérů není nikdy dost, a tak jsme rádi, že se k nám připojila Kačka M. Po úspěšném absolvování stáže u nás ve Včelišti se k nám přidala Bětka jako marketingová specialistka a Matěj, který se věnuje oblasti SEO a PPC.

A protože jsme měli volné kapacity, vyhlásili jsme další kolo stáže. Tentokrát jsme vybrali Romču a Míšu, které se s chutí pustily do studování a plnění prvních úkolů.

Zaměřili jsme se také na rozšíření a posílení našich služeb v oblasti tvorby webových stránek. Pro zákazníky jsme nově navrhli a graficky vyladili weby, které jsou plně přizpůsobené jejich potřebám a samozřejmě optimalizované z hlediska SEO.

I tento rok jsme pokračovali v setkávání se zajímavými hosty v rámci Kafe a marketingu. Pozvání přijal Lukáš Balek, kterého jsme vyzpovídali o jeho zkušenostech s farmářskými potravinami. S Janem Houdkem jsme si povídali o založení jeho vlastní firmy s kávou a Lucie Petráková nám představila unikátní projekt online i offline tělocvičny.

A samozřejmě nechybělo ani nějaké to odreagování od práce. Společně jsme poznali krásná zákoutí Benešova i Plzně a nechyběla ani jednodenní setkání v Praze.

2022

V roce 2023 jsme se do práce pustili s maximálním nasazením. Každou výzvu jsme proměnili na příležitost a všem projektům jsme věnovali náležitou péči. Protože naši klienti si to zaslouží.

Pokračovali jsme v rozšiřování partnerství se Shoptetem a stali jsme se certifikovanými partnery Freela a E-shop rychle.

Velkou události bylo spuštění nového kurzu na naší Akademii. Tentokrát jsme pro vás zpracovali téma základy sociálních sítí a dostalo se nám mnoho pozitivních ohlasů. Do kurzu se za první měsíc přihlásilo přes 350 lidí. Děkujeme.

Do týmu jsme přivítali nové kolegy. Jako stážista se k nám přidal Lukáš, který se zajímal převážně o SEO a tvorbu webů. A jde mu to skvěle. Jako specialistka na sociální sítě se k nám přidala Oldřiška, která pravidelně připravuje i novinky ze světa sociálních sítí.

Jelikož pracujeme převážně na dálku, nechybělo několik společných setkání. Navštívili jsme skiareál Monínec, čekalo nás i poznávání Brna a Jihlavy. Včelí sraz v Jihlavě byl ovšem unikátní. Mimo naplánované aktivity, jako byla návštěva jihlavského podzemí, nás čekalo společné focení. Rok jsme zakončili vánočním srazem v Praze.

Pokračovali jsme také v setkávání se zajímavými hosty v rámci Kafe a marketingu. Pozvání přijal Jan Romportl a přiblížil nám současné téma umělé inteligence v marketingu. O propagaci finančních služeb pomocí obsahového marketingu jsme se pobavili s Ondřejem Karanským a Cristina Baron nám představila nejrychleji rostoucí crowdfundingovou platformu v Česku – Donio.

2023

Včeliště má za sebou 12 let a my máme radost, že také v tomto roce se nám opět podařilo posunout se a růst ve všech směrech. Přivítali jsme nové posily do našeho týmu, spustili nové projekty a realizovali další úspěšné spolupráce

Důležitou událostí tohoto roku bylo spuštění členské sekce Včeliště, na které jsme se dlouhou dobu připravovali. Členství zahrnuje neomezený přístup ke všem našim publikacím, šablonám a bonusovým obsahům, celé záznamy rozhovorů Kafe a marketing, slevy na nejrůznější marketingové nástroje nebo přístup k marketingovým novinkám v diskuzním fóru na Slacku. Naše komunita se vytrvale rozrůstá, čehož si moc vážíme.

Akademie Včeliště zaznamenala nový přírůstek. Tento rok jsme se rozhodli zpracovat téma obsahového auditu, který by neměl chybět v marketingu žádné značky.

V týmu Včeliště jsme i tento rok přivítali další specialisty. Korektor Ondra ladí texty našich copywriterů k dokonalosti, PPC specialistka Aneta se stará o to, aby výkonnostní kampaně našich klientů dosahovaly vrcholu svého potenciálu, a specialistka na sociální sítě Katka našim klientům pomáhá prosadit se na sociálních sítích.

Kromě toho jsme vypsali další kolo stáže a v týmu přivítali stážisty Marlène a Petra, kteří se hned pilně pustili do práce.

Opět jsme také z pohodlí kanceláří vyrazili na několik marketingových konferencí a sami pro vás uspořádali další podnětné akce. Potkat jste se s námi mohli na akcích Brandstorming a Marketing Meeting nebo na některém setkání v rámci našeho projektu rámci Kafe a marketing.

Tento rok jsme se bavili s content designérkou Komerční banky Michaelou Čekanovou, tvůrcem firemního maskota Alzáka Janem Coufalem, UGC tvůrkyní Helenou Szostkovou a zakladatelem nejdrzejší české značky Angry Beards Tomášem Čechem.

Čas jsme si našli také na několik příjemných setkání, která nám jako firmě fungující v 100% remote režimu pomáhají utužovat kolektiv. Tento rok jsme se vydali poznávat krásy Orlických hor a Krkonoš, architekturu města Olomouc a také za gastronomickými zážitky v několika pražských podnicích.

2024

Jsme partnery předních nástrojů

Co o nás říkají naši klienti

Pokud přemýšlíte nad optimalizací svého webu prostřednictvím marketingové firmy, určitě se nebojte obrátit na Včeliště. Budete v dobrých rukách a vaše podnikání to posune o krok vpřed.

Pavel Míl
Strefa.cz

Spolupráce začala vytvořením komplexní marketingové strategie, podle které postupně vzniká nový obsah, jako jsou články, případové studie nebo nový web.

Luděk Buchta
Gatema

Včeliště se zásadní měrou podílelo na rekonstrukci, rozvoji a efektivitě našich webových stránek, včetně marketingového směru, kterým se nyní ubíráme. Na spolupráci oceňujeme jejich profesionální a rychle jednání.

Lukáš Martin
FitnessDK

Společně se Včelištěm jsme pro náš e-shop s potřebami pro indoor pěstitele rostlin založili magazín. Můžu říct, že obsahový marketing změnil naše podnikání, firma se posunula kupředu a začala prosperovat.

Radek Tichý
Speciální zahradnictví

Spojte se s námi

Využijte kontaktní formulář pro nezávaznou poptávku našich služeb nebo nám napište svůj dotaz.

Kontaktujte nás