Před několika dny spustil vyhledávač Google novou funkci AI Overviews (přehledy umělé inteligence) i pro české výsledky vyhledávání. Jde pravděpodobně o největší SEO novinku roku, a proto jsme se podívali, jak si vede naše agentura Včeliště ve výsledcích vyhledávání s novými AI Overviews. V českém prostředí už vzniklo několik článků o této novince a o tom, jak nás může ovlivnit, ale vždy je dobré podívat se na vlastní situaci a data.
Analyzovali jsme proto klíčová slova, na která sledujeme viditelnost ve vyhledávačích a na která se zobrazujeme mezi 1. a 30. pozicí na Googlu. Pomocí nové funkce v MarketingMineru jsme zjistili, pro jaká slova Google zobrazuje ve výsledcích AI Overviews a zda se v nich objevujeme i my, Včeliště.
AI Overviews se v našem případě zobrazují u téměř 30 % všech sledovaných klíčových slov, ze kterých získáváme nejvíce návštěvnosti. Jde o opravdu vysoké číslo, kterého dosahujeme především tím, že často cílíme našimi blogovými články na klíčová slova s informačním záměrem. Znamená to, že tato novinka se nás významně dotýká a je třeba ji bedlivě sledovat.
Dále jsme analyzovali, jaké domény se nejčastěji zobrazují v AI Overviews na naše sledovaná klíčová slova. Zjistili jsme, že našimi největšími soupeři jsou Wikipedia a několik konkurenčních webů. Zatím si vedeme dobře a porážíme většinu konkurenčního obsahu, v budoucnu by však bylo vhodné provést širší statistiku pro objektivnější výsledky.
Na základě detailnější analýzy jsme chtěli zjistit, jak moc vyšší pozice v AI Overviews koreluje s lepší pozicí v přirozených výsledcích vyhledávání na Googlu. Pro obecnější závěry zatím nemáme dostatek dat a vzorek klíčových slov je malý. I z tohoto měření však vyplývá, že pokud se zobrazujete na první pozici v přirozených výsledcích vyhledávání, je vysoká pravděpodobnost, že budete i na první pozici v AI Overviews. Korelace u ostatních organických pozic už není tak silná.
Bude důležité sledovat vývoj návštěvnosti z těchto klíčových slov, ale zatím máme málo dat pro relevantní zhodnocení. Závěry z analýzy dat po prvních dnech pro náš web jsou následující:
Žádný komentář k zobrazení