Strategie obsahového marketingu
Dobře připravená obsahová strategie rozhoduje o tom, zda bude váš obsahový marketing úspěšný, či nikoli. Provedeme audit vašeho obsahu a navrhneme nejvhodnější témata, která budou rezonovat s vašimi zákazníky.
Vymyslíme, jak obsah propagovat, aby se dostal ve správnou chvíli před cílové publikum, a jak pomocí něj zefektivnit prodej a získat více zákazníků.
Co vám obsahová strategie přinese
Našich 9 kroků při tvorbě obsahové strategie
Seznámení
V úvodu se seznámíme s vaším podnikáním, produkty, službami a zákazníky. Je velice důležité pochopit, čím se zabýváte, a poznat silné i slabé stránky projektu. To nám umožní ušít vaší firmě na míru obsahovou strategii, která bude fungovat.
Vylepšení současného stavu
Projdeme celý váš web z hlediska obsahu a provedeme audit struktury, obsahových prvků a rozvržení obsahu na webu. Zkontrolujeme důležité technické aspekty obsahu z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Ke všem problémům navrhneme nejvhodnější řešení.
Cíle, persony a nákupní chování
Zapojíme vaše marketingové cíle, vytvořené persony a nákupní chování zákazníků do obsahového marketingu. Díky tomu budete vytvářet obsah pro vaše potenciální i současné zákazníky, propagovat ho správným způsobem a chytře měřit.
Formy obsahu a tón komunikace
Na základě znalosti vašich potenciálních zákazníků identifikujeme ty nejvhodnější formy obsahu (články, videa, e-maily, podcasty, infografiky…), doporučíme vhodné sociální sítě a stanovíme váš tón komunikace, který všechen obsah spojí dohromady.
Nejvhodnější nástroje
Na základě zvolených forem obsahu i témat vám doporučíme vhodné nástroje, které vám zjednoduší práci při obsahovém marketingu. Nastavíme systém, který určí, jak odesílat e-maily, jak vytvořit výzvy k akci, jak sbírat kontakty, jak publikovat, jak se starat o sociální sítě…
Vymyšlení vhodných témat
Důležitá část, v níž spojíme dohromady znalost problémů zákazníků, analýzu klíčových slov, diskutovaná témata, nápady od konkurence, odbornou literaturu a další zdroje pro vymýšlení nápadů, témat a tematických celků pro váš obsahový marketing.
Jak efektivně propagovat obsah
Samotné vytvoření obsahu nestačí pro to, abyste v obsahovém marketingu uspěli. Pro každý typ obsahu vymyslíme, jak by bylo vhodné ho propagovat, aby si jej přečetli vaši potenciální zákazníci. Konkrétně doporučíme placené formy i propagaci zdarma.
Akční publikační plán
Ze všech nápadů a dílů strategie poskládáme pro váš obsah a propagaci konkrétní publikační plán na první měsíc. Podle něj můžete úspěšně nastartovat svůj obsahový marketing – již na základě dlouhodobé strategie. Publikační plán pro sociální sítě a e-mailing vytváříme v separátních službách.
Seznámení se strategií a další postup
Celou strategii vám představíme a případně ještě po schůzce doupravíme tak, aby 100% odpovídala vašim požadavkům a představě. Rádi vám po zpracování strategie pomůžeme s přípravami realizace, s organizací změn a práce, školením týmu a začátkem činností.
![Obsahová strategie od Včeliště.cz Obsahová strategie od Včeliště.cz](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/cover_obsah_strat_vasestranka-600-225x300.png)
Jak vypadá finální obsahová strategie
Po zpracování obsahové strategie obdržíte elektronický dokument, do kterého si při procházení můžete jednoduše psát konkrétní poznámky. Následná schůzka a prezentace je pak efektivnější. Strategie na cca 40–60 stranách popisuje, jak uchopit obsahový marketing a začít efektivně s produkcí obsahu a jeho propagací. V případě objevení nějaké chyby navrhujeme konkrétní řešení.
Obsahová strategie vám představí, jak dělat internetový marketing pomocí obsahu, který vám vybuduje konkurenční výhodu a odliší vás od konkurence. Na základě konceptu pak můžeme pomoci s přípravami na realizaci, organizací, školením a dalšími návaznými činnostmi.
Obsahovou strategii lze doplnit i rozpracováním přesného postupu včetně příprav marketingu pro sociální sítě či e-mail marketingu.
Jak se ostatním líbí spolupráce s námi
Obsahovou strategie od Včeliště jsme objednali pouze na jejich doporučení jako prvního kroku pro pravidelnou tvorbu obsahu. Prakticky jsme to vnímali „jen“ jako navýšení ceny služby a přistupovali jsme k tomu hodně skepticky. Vypracovaná obsahová strategie od Včeliště, která stavěla na rozsáhlém auditu našeho obsahu i obsahu konkurence, nás absolutně rozsekala. Neočekávali jsme takovou profesionalitu, komplexnost, detail a rozsah. Na 122 stranách (nepočítáme strany příloh) bychom však neubrali jediné slovo. Nejednalo se o vycpávky, ale praktické zhodnocení stavu + praktická doporučení a konkrétní kroky (včetně jejich prioritizace), které je potřeba udělat. Dnes, po několika letech po jejím vypracování, stále těžíme ze získaných poznatků a zpětně si nedokážu náš marketing (nejen ten obsahový) bez této strategie představit.
![](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/2019/08/circle-cropped.png)
Včeliště pro naši síť realitních kanceláří ERA Reality připravilo komplexní komunikační marketingovou strategii, do které jsou zapojené různé prvky od blogu, webu, PPC a Facebook kampaní až po propojení do automatických kampaní v e-mailingovém nástroji. Díky Včelišti vznikl unikátní automatický systém komunikační strategie, který nám pomáhá získávat nové klienty s naším minimálním zásahem. Navíc díky tomu, že tento systém používají desítky makléřů naší společnosti, bylo potřebné vypracovat návody, jak se systémem efektivně pracovat, a i tuto oblast zvládlo Včeliště na jedničku. Dnes máme komplexní a kvalitní popis, podle kterého se každý nový makléř může velmi jednoduše do systému zapojit a bez větších starostí začít pomocí obsahového marketingu získávat klienty. Včeliště nám ušetřilo mnoho času a nervů a vneslo do systému své obrovské zkušenosti, které celý systém pozvedly na špičkovou úroveň.
![](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/2019/08/era_reality.png)
![](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/2021/11/default_obrazek-min.png)
Včeliště nám zpracovalo velmi přehlednou a detailní obsahovou strategii pro náš e-shop. Pomohla nám odstranit nedostatky a posunout se opět dále. Součástí strategie byl i plán pro sociální síte a newslettery. Tým Včeliště pracoval velmi dobře a snaží se klientův projekt vylepšit ve všech směrech.
![](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/2019/07/aaaelektronika_logo_circle.png)
Naše spolupráce se Včelištěm nezačala náhodně, už v minulosti bylo o nich hodně slyšet, a tak při hledání partnera pro vytvoření naší nové obsahové strategie byla volba celkem jasná. Po určité době vývoje našeho hlavního produktu Eshop-rychle jsme zjistili, že potřebujeme nový obsah, který bude zajímavý jak pro nové, tak stávající zákazníky – provozovatele e-shopů.
Nechceme dělat věci napůl a bylo jasné že nejsme experti na vytvoření obsahové strategie a propagaci vlastního obsahu, proto jsme šli do spolupráce s lidmi ze Včeliště, kteří své práci rozumí na výbornou. A co nám to přineslo? Nové znalosti, jak tvořit a propagovat vlastní obsah, zcela novou obsahovou strategii a nápady, jak bychom mohli obsahový marketing dělat efektivněji. Spolupráce se Včelištěm tímto pro nás ale nekončí, řekl bych že spíše začíná. Budování nového obsahu je běh na dlouhou trať – kromě toho plánujeme nový e-mail marketing a opět rádi využijeme zkušeností expertů na slovo vzatých.
![](https://vceliste.cz/wp-content/uploads/2017/01/logo_fb.png)
Jak vám můžeme ještě pomoci?
Zajistíme pravidelnou publikaci článků na vašem blogu – od témat po publikaci.