Strategie obsahového marketingu
Dobře připravená obsahová strategie rozhoduje o tom, zda bude váš obsahový marketing úspěšný, či nikoli. Provedeme audit vašeho obsahu a navrhneme nejvhodnější témata, která budou rezonovat s vašimi zákazníky.
Vymyslíme, jak obsah propagovat, aby se dostal ve správnou chvíli před cílové publikum, a jak pomocí něj zefektivnit prodej a získat více zákazníků.
Co vám obsahová strategie přinese
Našich 9 kroků při tvorbě obsahové strategie
Seznámení
V úvodu se seznámíme s vaším podnikáním, produkty, službami a zákazníky. Je velice důležité pochopit, čím se zabýváte, a poznat silné i slabé stránky projektu. To nám umožní ušít vaší firmě na míru obsahovou strategii, která bude fungovat.
Vylepšení současného stavu
Projdeme celý váš web z hlediska obsahu a provedeme audit struktury, obsahových prvků a rozvržení obsahu na webu. Zkontrolujeme důležité technické aspekty obsahu z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Ke všem problémům navrhneme nejvhodnější řešení.
Cíle, persony a nákupní chování
Zapojíme vaše marketingové cíle, vytvořené persony a nákupní chování zákazníků do obsahového marketingu. Díky tomu budete vytvářet obsah pro vaše potenciální i současné zákazníky, propagovat ho správným způsobem a chytře měřit.
Formy obsahu a tón komunikace
Na základě znalosti vašich potenciálních zákazníků identifikujeme ty nejvhodnější formy obsahu (články, videa, e-maily, podcasty, infografiky…), doporučíme vhodné sociální sítě a stanovíme váš tón komunikace, který všechen obsah spojí dohromady.
Nejvhodnější nástroje
Na základě zvolených forem obsahu i témat vám doporučíme vhodné nástroje, které vám zjednoduší práci při obsahovém marketingu. Nastavíme systém, který určí, jak odesílat e-maily, jak vytvořit výzvy k akci, jak sbírat kontakty, jak publikovat, jak se starat o sociální sítě…
Vymyšlení vhodných témat
Důležitá část, v níž spojíme dohromady znalost problémů zákazníků, analýzu klíčových slov, diskutovaná témata, nápady od konkurence, odbornou literaturu a další zdroje pro vymýšlení nápadů, témat a tematických celků pro váš obsahový marketing.
Jak efektivně propagovat obsah
Samotné vytvoření obsahu nestačí pro to, abyste v obsahovém marketingu uspěli. Pro každý typ obsahu vymyslíme, jak by bylo vhodné ho propagovat, aby si jej přečetli vaši potenciální zákazníci. Konkrétně doporučíme placené formy i propagaci zdarma.
Akční publikační plán
Ze všech nápadů a dílů strategie poskládáme pro váš obsah a propagaci konkrétní publikační plán na první měsíc. Podle něj můžete úspěšně nastartovat svůj obsahový marketing – již na základě dlouhodobé strategie. Publikační plán pro sociální sítě a e-mailing vytváříme v separátních službách.
Seznámení se strategií a další postup
Celou strategii vám představíme a případně ještě po schůzce doupravíme tak, aby 100% odpovídala vašim požadavkům a představě. Rádi vám po zpracování strategie pomůžeme s přípravami realizace, s organizací změn a práce, školením týmu a začátkem činností.
Jak vypadá finální obsahová strategie
Po zpracování obsahové strategie obdržíte elektronický dokument, do kterého si při procházení můžete jednoduše psát konkrétní poznámky. Následná schůzka a prezentace je pak efektivnější. Strategie na cca 40–60 stranách popisuje, jak uchopit obsahový marketing a začít efektivně s produkcí obsahu a jeho propagací. V případě objevení nějaké chyby navrhujeme konkrétní řešení.
Obsahová strategie vám představí, jak dělat internetový marketing pomocí obsahu, který vám vybuduje konkurenční výhodu a odliší vás od konkurence. Na základě konceptu pak můžeme pomoci s přípravami na realizaci, organizací, školením a dalšími návaznými činnostmi.
Obsahovou strategii lze doplnit i rozpracováním přesného postupu včetně příprav marketingu pro sociální sítě či e-mail marketingu.
Jak se ostatním líbí spolupráce s námi
Obsahovou strategie od Včeliště jsme objednali pouze na jejich doporučení jako prvního kroku pro pravidelnou tvorbu obsahu. Prakticky jsme to vnímali „jen“ jako navýšení ceny služby a přistupovali jsme k tomu hodně skepticky. Vypracovaná obsahová strategie od Včeliště, která stavěla na rozsáhlém auditu našeho obsahu i obsahu konkurence, nás absolutně rozsekala. Neočekávali jsme takovou profesionalitu, komplexnost, detail a rozsah. Na 122 stranách (nepočítáme strany příloh) bychom však neubrali jediné slovo. Nejednalo se o vycpávky, ale praktické zhodnocení stavu + praktická doporučení a konkrétní kroky (včetně jejich prioritizace), které je potřeba udělat. Dnes, po několika letech po jejím vypracování, stále těžíme ze získaných poznatků a zpětně si nedokážu náš marketing (nejen ten obsahový) bez této strategie představit.
Včeliště pro naši síť realitních kanceláří ERA Reality připravilo komplexní komunikační marketingovou strategii, do které jsou zapojené různé prvky od blogu, webu, PPC a Facebook kampaní až po propojení do automatických kampaní v e-mailingovém nástroji. Díky Včelišti vznikl unikátní automatický systém komunikační strategie, který nám pomáhá získávat nové klienty s naším minimálním zásahem. Navíc díky tomu, že tento systém používají desítky makléřů naší společnosti, bylo potřebné vypracovat návody, jak se systémem efektivně pracovat, a i tuto oblast zvládlo Včeliště na jedničku. Dnes máme komplexní a kvalitní popis, podle kterého se každý nový makléř může velmi jednoduše do systému zapojit a bez větších starostí začít pomocí obsahového marketingu získávat klienty. Včeliště nám ušetřilo mnoho času a nervů a vneslo do systému své obrovské zkušenosti, které celý systém pozvedly na špičkovou úroveň.
Včeliště nám zpracovalo velmi přehlednou a detailní obsahovou strategii pro náš e-shop. Pomohla nám odstranit nedostatky a posunout se opět dále. Součástí strategie byl i plán pro sociální síte a newslettery. Tým Včeliště pracoval velmi dobře a snaží se klientův projekt vylepšit ve všech směrech.
Naše spolupráce se Včelištěm nezačala náhodně, už v minulosti bylo o nich hodně slyšet, a tak při hledání partnera pro vytvoření naší nové obsahové strategie byla volba celkem jasná. Po určité době vývoje našeho hlavního produktu Eshop-rychle jsme zjistili, že potřebujeme nový obsah, který bude zajímavý jak pro nové, tak stávající zákazníky – provozovatele e-shopů.
Nechceme dělat věci napůl a bylo jasné že nejsme experti na vytvoření obsahové strategie a propagaci vlastního obsahu, proto jsme šli do spolupráce s lidmi ze Včeliště, kteří své práci rozumí na výbornou. A co nám to přineslo? Nové znalosti, jak tvořit a propagovat vlastní obsah, zcela novou obsahovou strategii a nápady, jak bychom mohli obsahový marketing dělat efektivněji. Spolupráce se Včelištěm tímto pro nás ale nekončí, řekl bych že spíše začíná. Budování nového obsahu je běh na dlouhou trať – kromě toho plánujeme nový e-mail marketing a opět rádi využijeme zkušeností expertů na slovo vzatých.
Jak vám můžeme ještě pomoci?
Vytvoříme audit vašeho stávajícího obsahu a doporučíme vhodné změny.
Postaráme se o pravidelnou tvorbu a propagaci vašeho obsahu.
Zajistíme pravidelnou publikaci článků na vašem blogu – od témat po publikaci.
Připravíme vám texty na web, se kterými se odlišíte od své konkurence.