Pevně doufáme, že se vám v roce 2024 dařilo. Pokud ne, nezoufejte – nový rok…
Případová studie: Jak jsme vytvořili e-shop na klíč?
Nová česká firma zabývající se konopnými produkty nás oslovila, abychom jí pomohli celý projekt v onlinu úspěšně nastartovat. Potřebovali jediné – marketingovou strategii a originální e-shop.
Co bylo naším úkolem?
Na první pohled „jednoduchá“ věc – vytvoření úspěšného e-shopu, který si získá pravidelné zákazníky. S tím se pojí celková marketingová strategie, tvorba obsahu, SEO, správa sociálních sítí, ale i další marketingové úkoly, do kterých jsme se hned nadšeně pustili.
Když chcete vytvořit opravdu dlouhodobě fungující e-shop, nespokojíte se s výchozí šablonou krabicového řešení. Musíte vytvořit propracovanou strategii, poznat zákazníky a jít jim naproti s kvalitním a bohatým obsahem. A proto jsme pro e-shop Cannapurny začali pracovat například na:
- obsahové strategii a návrhu podstránek,
- nafocení produktů a natočení videí,
- nastavení e-shopového systému Shoptet,
- úpravě šablony,
- nastavení XML feedů pro zbožové porovnávače a jejich nastavení,
- otextování podstránek a tvorbě prvních článků,
- nastavení PPC kampaní,
- nastavení e-mailingového nástroje.
A bylo toho ještě víc. V prvních měsících po spuštění e-shopu jsme pomáhali také s operativními úkony, které se při správě objevily.
Jak probíhala tvorba e-shopu krok po kroku?
Chcete vědět, jak přesně jsme postupovali při tvorbě e-shopu Cannapurna? Podrobně jsme se o tom rozepsali v případové studii.
Definování konkurenčních výhod jako první bod
Na českém trhu najdete celou řadu produktů s obsahem CBD, proto bylo prvním krokem definování konkurenčních výhod, které Cannapurna má. Následně jsme vytvořili drátěné modely stránek a podstránek s produkty. Díky tomu měl klient ihned jasno, jak jeho budoucí e-shop bude vypadat. Při tvorbě webu jsme vycházeli z analýzy klíčových slov, díky které jsme vytvořili strukturu celého webu.
Jakmile jsme měli vytvořený web včetně grafiky všech podstránek, mohli jsme je plnit obsahem. Díky promyšlené strategii jsme věděli, co a kam umístíme, takže jsme šli „na jistotu“.
Kvalitní fotografie jsou nutnost
Profesionální fotografie toho někdy řeknou více než text. Navíc je lze používat ve více marketingových činnostech a skrze různé kanály. Kvalitní a designově čisté fotografie tak najdou zákazníci nejen na podstránkách webu, ale také například na sociálních sítích nebo v newsletteru.
Texty pro čtenáře i vyhledávače
Texty jsou nezbytnost, na kterou nelze zapomínat. Při jejich zpracování pro Cannapurnu jsme si dali záležet nejen na jejich informativním charakteru, ale především jsme kladli důraz na přívětivost pro čtenáře i vyhledávače. Kromě textací kategorií nebo produktů jsme začali pracovat i na Magazínu Cannapurna s blogovými příspěvky odpovídajícími na nejčastější otázky – třeba o Fénixových slzách nebo účincích CBD v boji proti úzkostem.
Videa mají úspěch
Mysleli jsme i na pohodlí zákazníků a vytvořili pro ně videoobsah. Ten je informuje například o účincích nebo možnostech užívání produktů s CBD.
E-mailingem blíže k zákazníkům
Pravidelné novinky na webu a zajímavé informace sdílí Cannapurna (s těmi, kteří o to projevili zájem) prostřednictvím e-mailingu.
Vytvořit fungující e-shop, na který se budou zákazníci rádi vracet a kde budou opakovaně nakupovat, není nic jednoduchého. Stáhněte si případovou studii a podívejte se podrobněji, jak jsme ve Včelišti postupovali.
Jak probíhala tvorba e-shopu krok po kroku?
Chcete vědět, jak přesně jsme postupovali při tvorbě e-shopu Cannapurna? Podrobně jsme se o tom rozepsali v případové studii.
0 komentářů k zobrazení