Archetyp tvůrce se soustředí na kreativitu, inovaci a tvorbu originálních produktů. Takových, které se odlišují od konkurence. Nejznámějšími představiteli tohoto archetypu je Apple, LEGO nebo Adobe. Dokud nejsou se svou prací spokojeni na sto procent, na veřejnost své produkty nepustí. Mezi slabé stránky tvůrců patří sklony k perfekcionismu a tvorba řešení, která nemusí být vždy dlouhodobě udržitelná.
Značku, která se vyznačuje archetypem tvůrce, poznáte i podle reklamy. Na tradiční reklamy je neužije. I v této oblasti se snaží přijít s něčím, co na první pohled řekne „jsme originální a děláme to jinak”. Samozřejmě, že zaujmout takové zákazníky je obtížnější. Ale jakmile se to jednou povede, získají loajalitu lidí, kteří se jejich produktů jen tak nevzdají. Přečtěte si, k čemu archetypy v marketingu slouží a jaké další typy existují.