Archetyp tvůrce se soustředí na kreativitu, inovaci a tvorbu originálních produktů, které se odlišují od konkurence. Nejznámějšími představiteli tohoto archetypu jsou Apple, LEGO nebo Adobe. Dokud nejsou se svou prací spokojeny na sto procent, na veřejnost své produkty nepustí. Mezi slabé stránky těchto tvůrců patří sklony k perfekcionismu a tvorba řešení, která nemusí být vždy dlouhodobě udržitelná.
Značku, která se vyznačuje archetypem tvůrce, poznáte i podle reklamy. Na tradiční reklamy je neužije. I v této oblasti se snaží přijít s něčím, co na první pohled řekne „jsme originální a děláme to jinak”. Samozřejmě že zaujmout zákazníky z této skupiny je obtížnější. Ale jakmile se to jednou povede, získají značky loajalitu lidí a ti se se jejich produktů jen tak nevzdají. Přečtěte si, k čemu archetypy v marketingu slouží a jaké další typy existují.