Jedná se o takové marketingové aktivity, které mají za cíl navázat různými prostředky vztah s potenciálním zákazníkem a nakonec z něj udělat spokojeného zákazníka. K tomuto účelu je nejčastěji využíván obsahový marketing a aktivity, které do tohoto odvětví spadají (newslettery, blogy, videa, sociální sítě, prezentace, infografiky, podcasty – vše, co může ztělesňovat kvalitní a zajímavý obsah).
Na rozdíl od tradičnějších outbound marketingových metod (TV reklama, bannery, billboardy) je inbound marketing k potenciálnímu zákazníkovi mnohem vstřícnější. Hlavní rozdíly oproti outbound marketingu jsou následující:
- Komunikace (byznys-zákazník-byznys) je obousměrná (ne jako u reklamy).
- Přínos produktu pro jeho uživatele je kladen nad vlastnosti produktu a jeho popis.
- Doprovázet zákazníka nákupním cyklem (trychtýřem) je upřednostňováno před bombardováním nabídkami a vtiskováním log a sloganů.
Proces inbound marketingu má 4 základní fáze, popsali jsme je ve schématu níže:
Pokud se chcete o inbound marketingu dozvědět více, napsali jsme o něm více v tomto článku.