Říká se: Nesuď knihu podle obalu. Přesto všichni víme, že špatně zvolená obálka může čtenáře…
Kde můžete šířit váš obsah skrze obrázky
Z internetu se stává vizuální skládka informací. To je prostě fakt. Každým dnem rostou počty nově nahraných fotek na síť a vaším úkolem je si ukrojit co největší kus z pomyslného vizuálního koláče. Můj dnešní článek se vám v tom pokusí pomoci.
Poradím vám, jak můžete využít obrázků, fotek a infografik k větší viditelnosti vaší firmy. Dozvíte se, jaké weby vám k rozšiřování vizuální podoby značky pomohou a kde se nachází. Prozradím vám své tipy z českého prostředí, ale nezapomenu zmínit i zahraniční projekty.
Jaké jsou nejznámější druhy vizuálního obsah
Pod pojmem vizuální obsah si můžete představit široké spektrum možností. V tomto článku bych se ale rád soustředil pouze na zlomek z nich – obrázky, fotografie a infografiky. Dnes zcela záměrně vynechám videa, protože těm jsem se věnoval v nedávné době a mají odlišné možnosti propagace.
Chytlavé obrázky
Obrázky na webu prezentujte v pěkné, vizuálně zajímavé formě. Nezapomeňte je popsat pro vyhledávače.
Reálné fotografie
Někdy během letošního jara jsem napsal článek, který podrobně popisuje, jak můžete pomocí změny obrázků zvýšit konverzní poměr. Pokud se rozhodnete ve svém online podnikání používat fotografie, mám pro vás několik tipů:
- Zásada číslo jedna: snažte se používat reálné fotografie s reálnými lidmi (z vaší cílové skupiny).
- Lidé nemají rádi fotky z různých fotobank, produktové „nudné“ fotografie od výrobců atd.
- Snažte se fotografie co nejvíce personalizovat.
Zajímavé infografiky
Infografiky jsou relativně novým druhem obsahu, ale o to více jsou populární. Jejich cílem je stručně představit konkrétní problém nebo téma. Jak? Samozřejmě v pěkné grafické podobě. Jejich hlavní výhoda spočívá v tom, že příjemce dokáže z infografiky rychle pochopit, co jí chtěl tvůrce říct. Jak taková infografika vypadá, se můžete podívat u nás na blogu, protože jsme jich také už pár vytvořili. Pro propagaci vašich infografik můžete použít tyto české projekty:
Jakými kanály můžete vizuální obsah šířit?
Pokud aktivně vytváříte nové kousky vizuálního obsahu, naskýtají se vám další možnosti, kde ho můžete propagovat. Pryč jsou doby, kdy jedinou možností, kam obrázky umístit, byl váš vlastní web. Pojďme se tedy podívat na seznam míst, kde všude vaše obrázky rádi uvidí.
1. Pinterest – sociální síť zaměřená na obrázky
Možná jste už o Pinterestu slyšeli, možné ne. Pinterest je sociální síť zaměřená pouze na shromažďování a prezentaci obrázků. V současné době má skoro 50 miliónů uživatelů a i v České republice má jeho využití smysl. Zkuste se zamyslet nad následujícím příkladem:
Provozujete e-shop s krmivem pro psy, jehož součástí je i obsahová část (blog, magazín). Vaše cílová skupina jsou ženy ve věku 30 – 50 let, které se snažíte příspěvky v magazínu oslovit. Pokud byste vaši přítomnost směřovali i směrem na Pinterest, vytvořili byste pravděpodobně nástěnku „Nejhezčí fotografie psů“ a začali byste do ní přidávat a sdílet krásně fotografie psů, na které na internetu narazíte. V popisku vašeho profilu budete mít přidaný odkaz na váš blog, a Pinterest vám tak pomůže získat nové čtenářky (budoucí zákaznice).
2. Další sociální sítě
Kromě Pinterestu nezapomeňte obrázky nahrávat na další sociální sítě. Facebook i Google+ jsou určitě dobrou volbou. Existují však i další méně známé sociální sítě, jako jsou Instagram nebo Tumblr (vhodné pro prezentaci obrázků blogovou formou, cílová skupina mladé slečny).
3. Weby vhodné pro nahrávání fotografií
Weby vhodné pro nahrávání fotografií nejsou špatnou možností, jak dál šířit vaše poselství skrze grafické formáty. Nezanedbatelnou výhodou také je, že díky možnosti umístění do profilu zpětného odkazu můžete posilovat své hodnocení ve vyhledávačích. Víte, jaké weby pro nahrávání fotografií byly v srpnu nejnavštěvovanější, a které tak můžete pro váš online marketing použít?
- Flicker
- Google Picasa
- Photobucket
- Rajče
- Fotoalbum.cz
- DeviantArt
- TwitPic
- ImageShack.us
- TinyPic.com
- Fotolog.com
- Shutterfly.com
Jestli vás zajímají další desítky podobných webů určených pro sdílení fotografií, prohlédněte si následující seznam. Mohl by se vám hodit.
Závěr
V článku jsem vám představil základní možnosti propagace obrázků, fotografií a infografik. Online marketing zaměřený na propagaci vizuálního obsahu byste v žádném případě neměli vynechat. Přicházeli byste tak o cenné možnosti získání nových návštěvníků.
Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho dál. Budu moc rád. Díky!
0 komentářů k zobrazení