skip to Main Content

Co všechno má vliv na pozici ve vyhledávači?

V pátém dílu videa ze série „Na co se nás ptáte“ se podíváme na faktory, které ovlivňují úspěšnost webu ve zobrazování ve výsledcích vyhledávání. Na to, jak moc jste vidět na relevantní klíčová slova ve výsledcích vyhledávání, má vliv několik set faktorů, jejichž přesné složení a důležitost nikdo, kromě vyhledávačů samých, nezná. Jak se s tím tedy popasovat?

Máme štěstí, protože existují prověřené studie, které ty nejdůležitější faktory odhalily. Jsou jimi:

  • faktory na stránce (on-page faktory) – titulek, meta popisek, nadpisy, obsah, klíčová slova, technické provedení webu (rychlost, nastavená přesměrování apod.),
  • faktory mimo web (off-page faktory) – odkazy, které vedou na vaše stránky, přičemž je hodnocený počet odkazů, jejich relevantnost, autorita a kvalita stránek, které na vaše stránky odkazují,
  • ostatní faktory – historie webu, autorita vašeho webu, míra proklikovosti z výsledků vyhledávání.

Většina faktorů může mít pozitivní i negativní důsledky na vaši viditelnost. Neblahý vliv může mít například přehnaná hustota klíčových slov či uměle vytvořené odkazy z nekvalitních webů. Zviditelnit se v SERPu prostě vyžaduje úsilí na mnoha frontách.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

1 komentář k zobrazení

  1. U nás v ČR je ta situace taková komplikovaná v tom smyslu, že tu máme dva vyhledávače, přičemž oba mají cca polovinu trhu, což je výhoda i nevýhoda zároveň. Výhoda: když se nechytáte na jednom, je dost velká šance, že se chytnete aspoň na druhém. Nevýhoda: je celkem obtížné efektivně optimalizovat na oba zároveň. Co vám přidá body u Seznamu, Vám v jistých specifických situacích může uškodit na Google a naopak.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top