
Volíte pro své e-maily spíše minimalistický vzhled, nebo si rádi pohráváte s obrázky, grafy a interaktivními prvky? Jaké jsou výhody a nevýhody obou přístupů? A kterou možnost raději zvolit v rámci e-mail marketingu, osobního e-mailu, přání nebo brandingu? Pojďme se v dnešním článku společně podívat na obecné zásady designu e-mailů.
Znáte to sami, denně vám přijde na mail spousta newsletterů, notifikací a promo akcí, které nečtete. Aby se tak nechovali i vaši adresáti, je třeba to vzít, jak se říká, „od podlahy“. Nejprve je třeba zvolit vhodný, spolehlivý a snadno ovladatelný software pro e-mail marketing. Doporučujeme vám například český Ecomail, pokud si tykáte s angličtinou, skvělou volbou bude třeba GetResponse.
Ve druhém kroku si musíte dobře uvědomit, na koho by měly vaše newslettery cílit. Kdo jsou lidé, kteří se přihlásili k odběru vašich novinek a newsletterů? Co je zajímá? Jak byste s nimi hovořili tváří v tvář? Newslettery jsou spíše volnější, přívětivější formou digitální komunikace; používejte tedy jazyk bližší tomu, kterým běžně hovoříte. Příjemcům se budou vaše maily lépe číst.
Také u e-mailingu často platí, že méně je někdy více. Jednoduchý design má i tu výhodu, že se lépe zobrazuje v mobilních zařízeních (pomocí responzivního designu). Uvědomte si, že lidé otevírají e-maily v desítkách různých klientů – volba minimalistického designu spíše zajistí, že nenastanou žádné problémy se zobrazením. Někdy dokonce můžete zvolit e-mail zcela bez grafiky – zejména v případě, že zasíláte edukativní a informativní newslettery.

Minimalismus ale neznamená, že by vaše e-maily měly být nudné a šedé. Spíše tím myslíme, že byste místo pestrobarevné palety barev v cirkusovém stylu měli raději zvolit jen dvě tři vzájemně sladěné. Udržte stejnou velikost tlačítek a grafických prvků, stejné členění a zarovnání textu. Text e-mailu by obecně měl být spíše kratší, málokdo udrží pozornost u čtení dlouhých traktátů. Přečtěte si, jak pomocí designu zlepšit konverze.

Krásný a bohatě zdobený design e-mailů je vhodný ve chvíli, kdy se chceme zákazníkům předvést, ukázat naši kreativitu, zapůsobit na jejich emoce.
E-mail s bohatým designem určitě upoutá pozornost, nicméně bude také dražší na grafika. Pokud máte estetické cítění, můžete zkusit grafiku vytvořit sami pomocí nástroje, který obsahuje připravené šablony (jako je například Canva). Aby byl takový e-mail efektivní a nebyl jen pracnou zbytečností, je třeba dodržet několik zásad:

Ještě přidáme radu na závěr: před posláním newsletterů vždy nejprve testujte. Vyzkoušejte, jak fungují v různých prohlížečích a klientech, na mobilních telefonech a tabletech. Dobrým nápadem je zkusit také A/B testování, při kterém nejprve vyzkoušíte na určitém vzorku nejlepší design a teprve poté začnete rozesílat.
Zvládnout internetový marketing a tvorbu designu na jedničku není snadnou záležitostí, vaše úsilí se vám však bohatě vyplatí. Doufáme, že náš dnešní článek přispěl k vaší cestě za úspěchem.
Stáhněte si přehlednou infografiku věnovanou správné grafické i obsahové podobě newsletterů.




Žádný komentář k zobrazení