skip to Main Content

Jak získat návštěvnost, která konvertuje

Často se na mě obrací lidé, kteří nemají nebo naopak mají vysokou návštěvnost, ale stránky jim neplní cíle podle jejich vlastních představ. V minulých článcích jsem se soustředil na on-page faktory ovlivňující konverze návštěvníků, kteří na stránky již zavítali. Dnes se zaměřím na to hlavní, a tím by měla být vaše snaha přilákat takové návštěvníky, jejichž představy a požadavky plní cíle vašeho webu. Často budu opakovat slovo relevance, protože to by mělo být vaší mantrou při efektivním získávání kvalitních návštěvníků.

Konverzní poměr je přímo úměrný kvalitě návštěvnosti plynoucí na váš web. Než začnu uvádět jednotlivé příklady, tak byste si měli ujasnit následující pojmy:

  • Konverze – dovedení návštěvníka k cílené akci (nákup, registrace, komentář, kontakt a další)
  • Konverzní poměr – často označovaný jako míra konverze, označuje statistickou pravděpodobnost, že se z návštěvníka stránky stane zákazník
  • Návštěvnost – je vnímána jako počet návštěvníků, kteří zavítali na vaši webovou prezentaci

Jak správně predikovat kvalitní zdroj návštěvnosti

Jednoduše se zamyslete. Víc hlav, víc ví – poraďte se s přáteli či kolegy, buďte kreativní. Nejlepší zdroj návštěvnosti je takový, kde se nachází alespoň jeden váš ideální zákazník. Víte, kdo jsou vaši ideální zákazníci? Představte si je, vytvořte si persony a uvidíte, že časem vás napadnou i místa v online světe, kde se tito lidé nachází.

  • Prodáváte stylové nádobí? Ideální návštěvnost hledejte na stránkách pro gurmány či na diskuzích pro milovníky designu a vaření.
  • Prodáváte rybářské potřeby? Podívejte se na stránky pro rybáře. Možná zjistíte, že v řadách rybářů je velké množství příznivců piva, zejména značky Braník. Zkuste svůj vliv a obsah zacílit také na ně.

Pokud se vám podaří na vaši stránku přilákat kvalitní návštěvnost, máte z poloviny vyhráno. Zbytek práce je na vašich textech, designu, obsahové strategii a spoustě dalších věcí. Abyste svého návštěvníka přeměnili v zákazníka, neuspěchejte to. Návštěvníci se zákazníky nestanou pouhým lusknutím prstu.

Analýza kvality návštěvnosti za pomoci Google Analytics

Nejjednodušší cestou, jak kvalitu návštěvnosti měřit, je používat vlastní přehledy v Google Analytics.

Díky nim můžete výsledky měření dle svých potřeb jednoduše sortovat, ukládat či editovat. Prostě když se naučíte používat vlastní přehledy, tak si ušetříte spoustu času. Přemýšlíte, jak takový report vytvořit? Nemusíte, můžete si ho rovnou naimportovat do svého GA profilu.

Nastavení reportů si samozřejmě můžete upravit dle svých vlastních požadavků. Reporty se Vám zobrazí v Google Analytics v záložce přizpůsobení. Viz obrázek níže:

 

Následující vlastní přehled vypadá například takto:

Již vytvořené vlastní přehledy si můžete naimportovat na těchto stránkách:

Shrnutí:

Zaměřte se na kvalitní zdroje návštěvnosti, které vám přináší konverze, a neplýtvejte svoji energii na zdroje, které vám žádný užitek nenesou. V přehledech byste měli sledovat 3 hlavní metriky: celkový počet konverzí na jeden zdroj, celkový obrat na jeden zdroj (pokud ho měříte) a jestliže jste majitel e-shopu, tak by vás měl zajímat ještě objem získaných tržeb rozpočítaný na jednu návštěvu.

Jak podpořit konverze z běžných zdrojů návštěvnosti

Diskuzní fóra a různé online komunity

Nejlepším způsobem, jak zvýšit popularitu svých produktů a služeb, je přímé zapojení se do diskuzních fór. Pokud budete vystupovat v diskuzích, tak vždy účinkujte pod svým pravým jménem. Mějte prozákaznický přístup. Hezkým příkladem může být česká hostingová společnost Wedos.cz, kdy její ředitel často sám odpovídá na dotazy klientů a píše komentáře v online komunitách.

Blogování

Blogování je jedním z elementárních zdrojů kvalitní, organické návštěvnosti. Uvědomte si, že váš blog je motorem celé vaší prezentace na internetu. Díky němu získáváte nové návštěvníky. Platí zde pravidlo, že čím kvalitnější a relevantnější obsah vytvoříte, tím máte větší šanci přilákat dostatek kvalitní a relevantní návštěvnosti. Pište pro vaše návštěvníky. Zamyslete se, co by je mohlo zajímat a naučte je to.

Guestblogging

Celá myšlenka guestbloggingu je jednoduchá. Najděte někoho, kdo již má vybudovanou silnou posluchačskou základnu a požádejte ho, zda byste pro něj nemohli bezplatně psát kvalitní obsah.  Guestblogging je výhodný pro obě strany. On získá zdarma kvalitní článek a vy, pokud budete mít štěstí a někoho zaujmete, získáte relevantního posluchače. Postupně se můžete díky guestbloggingu vypracovat na vlastní kvalitní informační zdroj.

Vždy mějte na paměti – nejdůležitější je relevance.

Sociální sítě

U sociálních sítí platí obdobný postup jako u diskuzních fór. Čím více se zapojíte, tím lépe. Téma sociálních sítí je docela rozsáhlé a budu se mu samostatně věnovat v jednom z následujících článků.

Google Adwords, Sklik – PPC reklama

Chcete získat kvalitní návštěvnost skrze PPC inzerci? Nejdříve byste si měli ujasnit pár věcí:

  • Kolik můžete investovat do jednoho návštěvníka přivedeného placenou reklamou? Vyplatí se vám to?
  • Hodláte poslat návštěvníky na cílené landing pages a ne pouze na hlavní stranu?
  • Udělali jste detailní analýzu klíčových slov, víte, jaká se vám vyplatí a která nikoliv?

Určitě bychom vymysleli i další příklady, ale pro znázornění toho, co vám chci říci, to stačí. U Adwords jsou vidět výsledky brzy. Rychle můžete na své kampaně reagovat, rychle můžete o své peníze přijít. Nastavte strop svých rozpočtů a testujte. Bez testování se vám ppc reklamy nevyplatí.

Přirozená konvertující návštěvnost z vyhledávačů

Budete-li používat vlastní přehled, který vám zobrazí nejlépe konvertující klíčová slova z vyhledávačů, tak máte první část úkolu za sebou. Jak byste ale měli s informací naložit dál?

  • Snažte se  optimalizovat svoje texty pro obdobné long tailové výrazy
  • Použijte tato slova na svých landing pages

Závěr

Nejlépe konvertující návštěvnost se nachází tam, kde jsou vaši ideální zákazníci. Vymyslete relevantní zdroje, vytvářejte relevantní a kvalitní obsah a návštěvnost, která na váš web zavítá, bude výborně konvertovat. Nezapomeňte, že konverze v této fázi nemusí znamenat nákup/prodej. Pokud chcete, aby konverzní poměr vašeho webu rostl, mělo by být vaším dlouhodobým cílem přivádění co nejkvalitnějších návštěvníků a zejména budování vztahu s nimi. Snažte se, aby se jednoho dne proměnili ve vaše věrné zákazníky, nejlépe spokojené a dlouhodobě se vracející. Odjakživa platí, že nejlepší reklama je spokojený zákazník. Investujte do této strategie čas a peníze. Vyplatí se vám to.

Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho. Díky za přečtení.

Sdílejte:

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top