Často se na mě obrací lidé, kteří nemají nebo naopak mají vysokou návštěvnost, ale stránky jim neplní cíle podle jejich vlastních představ. V minulých článcích jsem se soustředil na on-page faktory ovlivňující konverze návštěvníků, kteří na stránky již zavítali. Dnes se zaměřím na to hlavní, a tím by měla být vaše snaha přilákat takové návštěvníky, jejichž představy a požadavky plní cíle vašeho webu. Často budu opakovat slovo relevance, protože to by mělo být vaší mantrou při efektivním získávání kvalitních návštěvníků.
Konverzní poměr je přímo úměrný kvalitě návštěvnosti plynoucí na váš web. Než začnu uvádět jednotlivé příklady, tak byste si měli ujasnit následující pojmy:
Jednoduše se zamyslete. Víc hlav, víc ví - poraďte se s přáteli či kolegy, buďte kreativní. Nejlepší zdroj návštěvnosti je takový, kde se nachází alespoň jeden váš ideální zákazník. Víte, kdo jsou vaši ideální zákazníci? Představte si je, vytvořte si persony a uvidíte, že časem vás napadnou i místa v online světe, kde se tito lidé nachází.
Pokud se vám podaří na vaši stránku přilákat kvalitní návštěvnost, máte z poloviny vyhráno. Zbytek práce je na vašich textech, designu, obsahové strategii a spoustě dalších věcí. Abyste svého návštěvníka přeměnili v zákazníka, neuspěchejte to. Návštěvníci se zákazníky nestanou pouhým lusknutím prstu.
Nejjednodušší cestou, jak kvalitu návštěvnosti měřit, je používat vlastní přehledy v Google Analytics.
Díky nim můžete výsledky měření dle svých potřeb jednoduše sortovat, ukládat či editovat. Prostě když se naučíte používat vlastní přehledy, tak si ušetříte spoustu času. Přemýšlíte, jak takový report vytvořit? Nemusíte, můžete si ho rovnou naimportovat do svého GA profilu.
Nastavení reportů si samozřejmě můžete upravit dle svých vlastních požadavků. Reporty se Vám zobrazí v Google Analytics v záložce přizpůsobení. Viz obrázek níže:
Následující vlastní přehled vypadá například takto:
Již vytvořené vlastní přehledy si můžete naimportovat na těchto stránkách:
Zaměřte se na kvalitní zdroje návštěvnosti, které vám přináší konverze, a neplýtvejte svoji energii na zdroje, které vám žádný užitek nenesou. V přehledech byste měli sledovat 3 hlavní metriky: celkový počet konverzí na jeden zdroj, celkový obrat na jeden zdroj (pokud ho měříte) a jestliže jste majitele-shopu, tak by vás měl zajímat ještě objem získaných tržeb rozpočítaný na jednu návštěvu.
Nejlepším způsobem, jak zvýšit popularitu svých produktů a služeb, je přímé zapojení se do diskuzních fór. Pokud budete vystupovat v diskuzích, tak vždy účinkujte pod svým pravým jménem. Mějte prozákaznický přístup. Hezkým příkladem může být česká hostingová společnost Wedos.cz, kdy její ředitel často sám odpovídá na dotazy klientů a píše komentáře v online komunitách.
Blogování je jedním z elementárních zdrojů kvalitní, organické návštěvnosti. Uvědomte si, že váš blog je motorem celé vaší prezentace na internetu. Díky němu získáváte nové návštěvníky. Platí zde pravidlo, že čím kvalitnější a relevantnější obsah vytvoříte, tím máte větší šanci přilákat dostatek kvalitní a relevantní návštěvnosti. Pište pro vaše návštěvníky. Zamyslete se, co by je mohlo zajímat a naučte je to.
Celá myšlenka guestbloggingu je jednoduchá. Najděte někoho, kdo již má vybudovanou silnou posluchačskou základnu a požádejte ho, zda byste pro něj nemohli bezplatně psát kvalitní obsah. Guestblogging je výhodný pro obě strany. On získá zdarma kvalitní článek a vy, pokud budete mít štěstí a někoho zaujmete, získáte relevantního posluchače. Postupně se můžete díky guestbloggingu vypracovat na vlastní kvalitní informační zdroj.
Vždy mějte na paměti - nejdůležitější je relevance.
U sociálních sítí platí obdobný postup jako u diskuzních fór. Čím více se zapojíte, tím lépe. Téma sociálních sítí je docela rozsáhlé a budu se mu samostatně věnovat v jednom z následujících článků.
Chcete získat kvalitní návštěvnost skrze PPC inzerci? Nejdříve byste si měli ujasnit pár věcí:
Určitě bychom vymysleli i další příklady, ale pro znázornění toho, co vám chci říci, to stačí. U Adwords jsou vidět výsledky brzy. Rychle můžete na své kampaně reagovat, rychle můžete o své peníze přijít. Nastavte strop svých rozpočtů a testujte. Bez testování se vám ppc reklamy nevyplatí.
Budete-li používat vlastní přehled, který vám zobrazí nejlépe konvertující klíčová slova z vyhledávačů, tak máte první část úkolu za sebou. Jak byste ale měli s informací naložit dál?
Nejlépe konvertující návštěvnost se nachází tam, kde jsou vaši ideální zákazníci. Vymyslete relevantní zdroje, vytvářejte relevantní a kvalitní obsah a návštěvnost, která na váš web zavítá, bude výborně konvertovat. Nezapomeňte, že konverze v této fázi nemusí znamenat nákup/prodej. Pokud chcete, aby konverzní poměr vašeho webu rostl, mělo by být vaším dlouhodobým cílem přivádění co nejkvalitnějších návštěvníků a zejména budování vztahu s nimi. Snažte se, aby se jednoho dne proměnili ve vaše věrné zákazníky, nejlépe spokojené a dlouhodobě se vracející. Odjakživa platí, že nejlepší reklama je spokojený zákazník. Investujte do této strategie čas a peníze. Vyplatí se vám to.
Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho. Díky za přečtení.
Žádný komentář k zobrazení