Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingProměňte svou značku v magnet na zákazníky

Proměňte svou značku v magnet na zákazníky

Vědět, co přesně uživatele vede ke kliknutí na reklamu, otevření e-mailu nebo koupi produktu, je svatý grál každého obchodníka. Není nedosažitelný, ale klasické přístupy na něj nestačí. Proto existuje disciplína, která zkoumá, jak lidské chování, emoce a rozhodování ovlivňují úspěch marketingových kampaní. Nazývá se behaviorální marketing.

Co je behaviorální marketing

Behaviorální marketing je přístup, který využívá data o chování uživatelů k lepšímu zacílení marketingových aktivit. Namísto spoléhání na demografické údaje, jako jsou věk, pohlaví nebo lokalita, se tento přístup zaměřuje na to, jak se zákazníci chovají – co hledají, na co klikají, co si ukládají do košíku nebo jaké stránky opouštějí bez nákupu. Cílem je vytvářet personalizované zážitky, které vedou k vyšší spokojenosti zákazníků a zároveň k lepším obchodním výsledkům.

O behaviorální marketingu se někdy mluví jako o „přístupu dat s lidskou tváří“, protože tato metoda propojuje tvrdá data s lidskými emocemi. Zaměřuje se totiž také na porozumění tomu, jak lidé jednají. 

Prakticky řečeno jde o to, pochopit například: 

  • Proč někdo opustí nákupní košík těsně před zaplacením. 
  • Čím a pro koho je určitá značka přitažlivější. 
  • Jaké maličkosti rozhodují o tom, zda reklama vzbudí pozornost. 

Behaviorální marketing nabízí odpovědi na tyto a podobné otázky.

Proč byste se o behaviorální marketing měli zajímat

Na současném přesyceném digitálním trhu je klíčové vyniknout. Spotřebitelé jsou každodenně bombardováni stovkami marketingových sdělení – a právě zde může behaviorální marketing přinést konkurenční výhodu. Každá firma má o svých zákaznících spoustu dat a behaviorální marketing pomáhá tato data efektivně analyzovat a převádět je do praxe pro lepší cílení a personalizaci kampaní.

Dnešní zákazníci přímo očekávají, že značky budou rozumět jejich potřebám a přáním. Podle studií 80 % spotřebitelů s větší pravděpodobností nakoupí u značky, která nabízí personalizovaný zážitek. Behaviorální marketing vám pomůže identifikovat a nabídnout přístup, který je pro vaše zákazníky relevantní. To zvýší nejen pravděpodobnost konverze, ale také následnou loajalitu. 

Díky přesnějšímu zacílení můžete optimalizovat své marketingové rozpočty a dosáhnout lepších výsledků s menšími náklady. Dělejte lepší marketingová rozhodnutí díky vychytané behaviorální metodice.

Jak může mít i menší značka velký příběh

Tušíte správně, že pomocí behaviorálního marketingu. Jak přesně na to, ví Vojtěch Prokeš – spoluzakladatel a ředitel výzkumu společnosti Behavio Labs, která se zabývá aplikací behaviorálních věd v marketingu a dalších oblastech. Vojta má za sebou stovky výzkumných projektů s tématem značek, analýzy trhu nebo testování kampaní pro české i světové firmy, v rámci nichž díky moderním metodám odhaluje, co zákazníky skutečně motivuje k nákupu. A přijde nám to povědět na Kafe a marketing.

Během rozhovoru s Vojtou uvidíte a uslyšíte:

  • Praktické příklady značek, které díky pochopení své cílové skupiny zazářily.
  • Vysvětlení, co nám data říkají o zákaznících a jejich potřebách.
  • Přehledný postup, jak vybudovat silnou značku: povědomí, význačnost a věrnost zákazníků.
  • Ukázky marketingových výzkumů a strategií, které vedly k úspěchu.
  • Doporučení, kdy a jak využít testování kampaní a brand tracking pro maximum výsledků.
  • Tajemství úspěšné retence zákazníků.

Ať má i vaše značka skvělý příběh

Z akce si odnesete inspiraci od firem, které díky datům a výzkumům dosáhly úspěchu, a hlavně konkrétní tipy a strategie, které můžete aplikovat na svůj brand. Kafe a marketing ale není jen o přednášce – je to příležitost potkat lidi, kteří řeší podobné výzvy jako vy, a získat od nich nové podněty pro váš byznys. Ať už jste marketér, nebo podnikatel, začátečník, či pokročilý, nenechte si ujít inspirativní rozhovory u šálku dobré kávy.

Přijďte na únorové Kafe a marketing

Sejdeme se ve čtvrtek 13. 2. 2025 v 19:00 v kavárně Crepes&Coffee v Praze. Kapacita je omezená, proto si své místo včas rezervujte. Těšíme se na vás!

Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové texty, čte nemarketingové knihy. Obě činnosti provádí zásadně s dobrou kávou po ruce – nebo rovnou v ruce.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco […]
Přečíst článek
Dělat na sociálních sítích Meta reklamy, které vedou na web, není bez Meta […]
Přečíst článek
Aktualizovaná databáze kontaktů by měla být naprostá samozřejmost. Seznam čítající tisíce kontaktů sice […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení