Průzkumy říkají, že prim hraje v reklamách na sociálních sítích vizuál. Obrázky, videa, bannery nebo…
Jak na příspěvky na Facebooku
Facebook není jako reklama nebo webová stránka, která může být po svém vytvoření ponechána „ladem“. Je to něco, co je třeba plnit, aktualizovat a udržovat v pravidelné aktivitě. Jak často je pravidelně? To záleží na vás, podle vašeho času a dostupnosti nového obsahu a nápadů. Dobré pravidlo je zkusit profil updatovat vždy za několik dní – alespoň jednou týdně, i když více je lepší.
Jak vypadá úspěšný příspěvek
Pokud vaše firma prodává jídlo nebo produkty, kvalitní obrázky doprovázené krátkým textem, který zaujme, tvoří velmi úspěšné facebookové příspěvky. A jak napíšete příspěvky, které získávají odpovědi? Vsaďte na jednoduchost. A zajímavost. A nebojte se oslavit úspěch – ale ne moc často. Stejně jako v životě se i zde přece nechcete příliš vychloubat.
Můžete také na svém facebookovém profilu sdílet odkazy. Můžou to být odkazy na vaše blogové příspěvky nebo konkrétní stránky na vašem webu. Nebo můžete sdílet odkazy na jiné firmy a jiná témata, která nějakým způsobem s vaším oborem souvisí. Vždy přiložte jeden až dva řádky textu, aby lidé věděli, co a z jakého důvodu to s nimi sdílíte.
Nejčastěji (v 75 % případů) sdílejí firmy obrázky, jak můžete vidět na tomto grafu. Následují odkazy (10 %) a statusy (4 %).
Průměrné interakce na jeden příspěvek je vidět na následujícím obrázku. Čím více fanoušků má stránka, tím je úspěch příspěvku samozřejmě větší, což graf hezky zachycuje.
Social Bakers dále uvádí, že fotografie stále podněcují nejvíce k akci. A že mají před dalšími druhy obsahu opravdu náskok, zabírají drtivou většinu (87 %)!
Jaké druhy příspěvků publikovat
Přemýšlíte-li, co na své facebookové stránce sdílet, zamyslete se nejprve nad tím, co vaše facebookové příznivce zajímá, jaké mají problémy a skrz jaký obsah byste s nimi mohli nejlépe komunikovat. Usilujte o publikování různého obsahu včetně fotografií, komiksů, odkazů na relevantní videa nebo infografiky, statistky (o něčem důležitém pro vaše fanoušky) nebo otázky k zamyšlení, které u nich můžou vyvolat debatu, a všelijaké vhodné průzkumy apod.
Vhodné druhy obsahu
Následující formy obsahu by se měly nejčastěji objevovat ve vaší strategii marketingu na sociálních sítích. Všechny níže popsané typy příspěvků budou pro vás nejúspěšnější formy obsahu na sociální síti Facebook – nemusíte používat všechny a pořád, ale je vhodné je alespoň občas střídat, aby byla vaše tvorba zajímavá. Především tak čiňte na začátku tvorby obsahu na vašem profilu, abyste zjistili, jaký obsah mají vaši fanoušci nejraději.
- Nové produkty
- Vlastní obsah
- Ze zákulisí
- Soutěže
- Dotazy zákazníků
- Citace
- Otázky
- Tipy
- Přitažlivé obrázky
- Doplňte slovo do věty
- Otázka buď, anebo
- Otázka na aktuální téma
- Reference a pozitivní zkušenosti
- Videa
- Speciální nabídky a promo akce
Kdy příspěvky publikovat
Velmi častá otázka každého, kdo spravuje nějakou facebookovou stránku: v jaké časy byste měli příspěvky postovat? Podle letošního článku na time.com je pátek dnem, kdy je největší pravděpodobnost, že budou uživatelé lajkovat, komentovat nebo sdílet příspěvky, které se objeví na nějaké firemní stránce. A to zřejmě proto, že lidé na konci pracovního týdne začínají myslet na víkend a objevují se na Facebooku, aby komunikovali s přáteli a rodinou. Konkrétní čísla studie můžete vidět zde:
Co se týče typů příspěvků, zatímco video je v současné době prudce na vzestupu a texty jsou naopak, takříkajíc, za „zenitem“, obrázky se v nynější době ukazují jako ty nejefektivnější příspěvky (jak již bylo ostatně řečeno výše).
Studie Adobe, kterou Time cituje, dále ukazuje, že nejhůře si vedou příspěvky publikované v neděli. Neznamená to však, že byste měli své fanoušky zahlcovat jen v pátek! Spíše je dobré tento fakt mít na paměti a případně na tento den soustředit významnější události. Ale opět: neplatí to tak vždy a pro všechny stránky, je nutné to vyzkoušet v praxi.
Závěr
Cílem tohoto článku bylo vám naznačit, jaký obsah je vhodné publikovat na Facebooku a kdy a jak často na Facebook takto přispívat. Příště se s vámi podělím(e) o tipy na práci s Facebookem. Mějte se pěkně a brzy na viděnou. 🙂
Dobrý deň! Chcel by som sa spýtať, či by ste publikovali články, či prieskumy svojej priamej konkurencie?
Na margo dni publikovania: Počul som, že nedeľa – pondelok.
A druhú verziu od pondelka do stredy a potom až nedeľa.
No videl som aj štúdiu, kde boli rozobraté segmenty trhu a okrem utorka sa darilo každý deň 🙂 v závislosti na segment.
Dobrý deň! Chcel by som sa spýtať, či by ste publikovali články, či prieskumy svojej priamej konkurencie?
Na margo dni publikovania: Počul som, že nedeľa – pondelok.
A druhú verziu od pondelka do stredy a potom až nedeľa.
No videl som aj štúdiu, kde boli rozobraté segmenty trhu a okrem utorka sa darilo každý deň 🙂 v závislosti na segment.
My zatim zaciname ale zatim se nam nejlepe projevil prispevek v nedeli, nicmene budeme dale testovat:)
My zatim zaciname ale zatim se nam nejlepe projevil prispevek v nedeli, nicmene budeme dale testovat:)