skip to Main Content
e-mail-marketing-jako-soucast-nakupniho-cyklu-zakaznika

Výměna e-booku za e-mail: které nástroje ideálně využít?

E-book je ideálním nástrojem k budování databáze e-mailových adres. Pokud ji chcete pravidelně rozšiřovat, nabídněte e-book zdarma… tedy – jak se to vezme. Odměnou vám za něj bude e-mailová adresa, s níž můžete dál pracovat. Poradíme vám, jaké nástroje k propagaci e-booku použít.

Jak jsme zmínili, e-book je dokonalým lead magnetem. A cílem lead magnetů je právě sběr e-mailových adres. Základním stavebním kamenem vaší e-mailové databáze je nabídka čehokoliv, co váš cílový zákazník ocení, co mu bude užitečné nebo mu poskytne novou informaci. Jestliže se vám to povede, bude ochoten přistoupit na výměnný obchod – za váš lead magnet vám dá svůj e-mail. Kromě e-booku bývá dobrým lákadlem nabídka slevy, poštovného či dopravy zdarma, VIP členství s určitými výhodami nebo třeba poradenství výhradně pro registrované.

E-book zdarma a na co si dát pozor

E-book je vhodné využít na tematicky úzce zaměřených webech. Pokud máte web obecnějšího rázu, pravděpodobně konkrétněji zaměřený e-book nezaujme úplně všechny čtenáře, kterým ho nabídnete. Vyskakovací okno s nabídkou nerelevantního obsahu pro ně může být dokonce obtěžující. Existuje ale řešení. Jaké? Čtěte dál.

GDPR není strašák, ale buďte obezřetní

Ochrana osobních údajů hraje v rozesílání zpráv odběratelům nemalou roli. Poradíme vám ale 2 možné cesty, jak nabídnout e-book výměnou za e-mailovou adresu, aniž byste se dostali do potíží se zákonem:

  1. Dejte uživatelům slevu – svůj e-book nabídněte za určitou sumu nebo zdarma, pokud se uživatel přihlásí k odběru vašich e-mailů. Tím se stane vaším zákazníkem a vy ho již na základě oprávněného zájmu můžete obeslat.
  2. Zkuste double opt-in – za e-mail zašlete pouze e-book. Až poté, co uživatel projeví zájem a dá vám svou e-mailovou adresu, mu pošlete checkbox s tlačítkem, kde bude mít možnost odsouhlasit zasílání vašich dalších zpráv.

Doručení obsahu za e-mail na vašem webu a jak na to

Obsah, který nabízíte za e-mail, můžete doručit zájemci hned několika způsoby.

Placený plugin Thrive Leads – slušné funkce v luxusnějším balení

Tady budete muset nějakou kačku investovat. Pokud to s budováním e-mailové databáze myslíte vážně, těch pár dolarů, které za licenci zaplatíte, se vám brzy vrátí.

Co umí:

  • Široká nabídka nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna, lišty…
  • Možnost přidat content upgrade na jakoukoliv stránku vašeho webu s přesným cílením.
  • Jednoduchý drag & drop editor pro úpravu šablony – tu si můžete „nastylovat“ kompletně podle sebe.
  • Posílá soubor v PDF nebo jiném formátu rovnou na e-mail – nemusíte obsah nahrávat k sobě na web a z e-mailu odkazovat na stránku se souborem ke stažení.
  • Díky tomu, že používá pro doručení spolehlivé aplikace (Mandrill), má vysoké procento doručených e-mailů.
  • Hodně „vymakané“ možnosti A/B testování.

Hlavní výhody:

  • Cenová politika – jednorázový poplatek za nákup pluginu.
  • Automatické nasazení vítěze A/B testu.
  • Jednoduché ovládání.
  • Vizuálně zajímavé šablony a široké možnosti úprav vzhledu.

Neomezujte se na WordPress, zkuste Leadpages

Asi největším plusem Leadpages jsou landing pages. Až se do nich pustíte, zjistíte, že jde v podstatě o intuitivní jednoduchou práci, kterou zvládnou i méně zkušení uživatelé. Leadpages je jeden z nejoblíbenějších nástrojů, který dříve jako jediný uměl zařídit stažení bonusového obsahu za e-mailovou adresu. Pravda, konkurenci už má, ale stále patří mezi špičku v oboru.

Co umí:

  • Vyskakovací okna s formulářem pro sběr e-mailů.
  • Vytváření děkovných stránek, prodejních stránek, stránek pro pořádání webinářů.
  • Jednoduché propojení s MailChimp, GetResponse a dalšími e-mailingovými nástroji.
  • Segmentace získaných kontaktů díky pokročilým nastavením.
  • Přímé doručení souboru e-mailem přes Mandrill aplikaci – vysoká míra doručených e-mailů.
  • Hostování stránek na subdoméně Leadpages nebo přímo na vlastní doméně.
  • Jednoduchá integrace i do webů, které neběží na WordPressu – řádek kódu a už to fičí.
  • A/B testování.

Hlavní výhody:

  • Hodně možností využití – více funkcí.
  • Jednoduchost obsluhy, široké možnosti propojení, skvělá funkčnost.
  • Přednastavené šablony – nezdržujete se tolik vzhledem.

Hlavní nevýhody:

  • Skvělé pro prodej služeb, příliš se ale nehodí pro prodejce produktů (e-shopy).
  • Omezené možnosti úprav vzhledu a textů – musíte se vejít do předpřipravené šablony.

OptinMonster – skvělý nástroj, za který si ovšem připlatíte

OptinMonster začínal jako plugin do WordPressu, dneska se ale jedná o plnohodnotnou cloudovou aplikaci. Stejně jako Leadpages, i tento nástroj využijete na webech, které neběží na WordPressu; plugin ale i tak v nabídce zůstal.

Hlavní výhodou tohoto řešení je, že umí mnohem víc než jenom sbírat e-maily. Jedná se hlavně o tzv. lead generation nástroj – tedy takový, který pomáhá webům konvertovat návštěvníky pomocí chytře nastavitelných, cílených a personalizovaných prvků, jako jsou různé druhy vyskakovacích oken. Na rozdíl od Leadpages je OptinMonster díky širokým možnostem nastavení cílení a personalizace vhodný i pro e-shopy.

Co umí:

  • Drag & drop editor pro tvorbu formulářů, které vypadají přesně tak, jak chcete.
  • Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů.
  • Možnost vkládání formulářů přímo do článku (inline formuláře).
  • Cílení a nastavení chování podle lokality, na základě akce na webu apod.
  • A/B testování.
  • Přehledné statistiky a napojení na Google Analytics.
  • MonsterLinks – ty nechají vyskočit okno s nabídkou content upgrade po kliknutí na odkaz. Ten je možné schovat i do obrázku, takže můžete vytvářet neodolatelné výzvy k akci.
  • Pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení.
  • Předpřipravené profi šablony formulářů pro snadné použití.
  • Možnost nastavit různé prvky pro konkrétní podstránky webu na základě URL adresy – např. speciální nabídka pro všechny, kteří čtou článek z určité kategorie blogu, nebo pro všechny, kteří v e-shopu prohlíží konkrétní druh zboží. A to je boží!
  • Detekce zdroje návštěvnosti – můžete nastavit různé zprávy pro návštěvy ze sociálních sítí, z odkazu na webu apod.
  • Samozřejmostí je integrace se všemi nejpoužívanějšími e-mailingovými nástroji (včetně GetResponse a MailChimp).

Hlavní výhody:

  • Téměř neomezené funkce – všechno, co potřebujete, v jednom balíčku.
  • Vhodný pro použití i v e-shopech.

Hlavní nevýhody:

  • Cena.

Tip: Zajímá vás OptinMonster ve srovnání s další alternativou čistě pro použití ve WordPressu? Tomáš Cirkl tento nástroj postavil proti pluginu Bloom. Přečtěte si, který z nástrojů pomyslný souboj vyhrál.

SmartEmailing – když chcete, aby uměl česky

SmartEmailing je u nás hodně rozšířený nástroj pro rozesílání e-mailů. Pochází z dílny Davida Kirše a je součástí portfolia jeho chytrých marketingových nástrojů. Umí mnohem víc než jen rozesílat e-maily: mimo jiné právě i nabídnout bonusový obsah výměnou za e-mail a doručit jej.

Co umí:

  • Vytvářet pop-up okna a formuláře pro sběr e-mailů.
  • Nastavit vzhled.

Hlavní výhody:

  • Je srozumitelný, intuitivní, navíc prostředí je české.
  • K dispozici máte českou podporu.
  • Umí sbírat kontakty, nabídnout lead magnet – tedy přesně to, co potřebujete.
  • Integrované řešení je přímo v nástroji pro rozesílání e-mailů. Nepotřebujete další pluginy, neplatíte další peníze.
  • Lze použít na jakémkoliv webu, nejen na WordPressu.
  • Má další funkce, například segmentaci kontaktů.

Hlavní nevýhody:

  • Chybí pokročilejší funkce – jde zkrátka o jednoduchý nástroj bez nadstandardních funkcí, který ale splní svůj účel.

Pro který nástroj se rozhodnout?

Pokud potřebujete pouze technicky vyřešit stažení e-booku nebo jiného obsahu oproti e-mailu, a další funkce a možnosti konfigurace jsou vám ukradené, sáhněte po možnostech e-mailového nástroje – například po SmartEmailingu.

Jestli vás zajímá také vizuální stránka věci (potažmo jste zatížení na branding) a hledáte jednoduché a hezké řešení, které zprovozníte na WordPressu, zkuste Thrive Leads.

Jestli nejste příznivci redakčního systému WordPress, pak se zaměřte na Leadpages a OptinMonster.

Leadpages oceníte, podnikáte-li ve službách nebo nabízíte infoprodukty. Kromě skvělého nástroje, kdy vyskakovací okno vytvoříte a zprovozníte na jakémkoliv webu na pár kliknutí, získáte i ultimátní nástroj pro tvorbu a hostování prodejních stránek nebo webinářů.

Pokud provozujete e-shop a hledáte komplexní řešení pro svůj web, lepší než OptinMonster na trhu zřejmě nenajdete. Tento všestranný nástroj vám dovolí jednoduše připravit a otestovat, cokoli si jen usmyslíte.

Jaké nástroje využíváte vy? Máte nějaké zkušenosti s těmi, které jsem v článku zmínila? Napište mi do komentářů, ráda článek upravím nebo doplním. Třeba o odkaz na váš vlastní zajímavý článek.

Sdílejte:

Patnáctiletá praxe v tvorbě různých textů mluví za vše. Copywriterka Lenka dokáže pomocí textů „prodat" vše od zápalek až po nové BMW. Textařinou žije už od střední školy, kdy propadla novinařině, psaní knihy a následně i marketingu.

3 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top