Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Výměna e-booku za e-mail: které nástroje ideálně využít?
E-book je ideálním nástrojem k budování databáze e-mailových adres. Pokud ji chcete pravidelně rozšiřovat, nabídněte e-book zdarma… tedy – jak se to vezme. Odměnou vám za něj bude e-mailová adresa, s níž můžete dál pracovat. Poradíme vám, jaké nástroje k propagaci e-booku použít.
Jak jsme zmínili, e-book je dokonalým lead magnetem. A cílem lead magnetů je právě sběr e-mailových adres. Základním stavebním kamenem vaší e-mailové databáze je nabídka čehokoliv, co váš cílový zákazník ocení, co mu bude užitečné nebo mu poskytne novou informaci. Jestliže se vám to povede, bude ochoten přistoupit na výměnný obchod – za váš lead magnet vám dá svůj e-mail. Kromě e-booku bývá dobrým lákadlem nabídka slevy, poštovného či dopravy zdarma, VIP členství s určitými výhodami nebo třeba poradenství výhradně pro registrované.
E-book zdarma a na co si dát pozor
E-book je vhodné využít na tematicky úzce zaměřených webech. Pokud máte web obecnějšího rázu, pravděpodobně konkrétněji zaměřený e-book nezaujme úplně všechny čtenáře, kterým ho nabídnete. Vyskakovací okno s nabídkou nerelevantního obsahu pro ně může být dokonce obtěžující. Existuje ale řešení. Jaké? Čtěte dál.
GDPR není strašák, ale buďte obezřetní
Ochrana osobních údajů hraje v rozesílání zpráv odběratelům nemalou roli. Poradíme vám ale 2 možné cesty, jak nabídnout e-book výměnou za e-mailovou adresu, aniž byste se dostali do potíží se zákonem:
- Dejte uživatelům slevu – svůj e-book nabídněte za určitou sumu nebo zdarma, pokud se uživatel přihlásí k odběru vašich e-mailů. Tím se stane vaším zákazníkem a vy ho již na základě oprávněného zájmu můžete obeslat.
- Zkuste double opt-in – za e-mail zašlete pouze e-book. Až poté, co uživatel projeví zájem a dá vám svou e-mailovou adresu, mu pošlete checkbox s tlačítkem, kde bude mít možnost odsouhlasit zasílání vašich dalších zpráv.
Doručení obsahu za e-mail na vašem webu a jak na to
Obsah, který nabízíte za e-mail, můžete doručit zájemci hned několika způsoby.
Placený plugin Thrive Leads – slušné funkce v luxusnějším balení
Tady budete muset nějakou kačku investovat. Pokud to s budováním e-mailové databáze myslíte vážně, těch pár dolarů, které za licenci zaplatíte, se vám brzy vrátí.
Co umí:
- Široká nabídka nejrůznějších šablon pro formuláře, vyskakovací okna, lišty…
- Možnost přidat content upgrade na jakoukoliv stránku vašeho webu s přesným cílením.
- Jednoduchý drag & drop editor pro úpravu šablony – tu si můžete „nastylovat“ kompletně podle sebe.
- Posílá soubor v PDF nebo jiném formátu rovnou na e-mail – nemusíte obsah nahrávat k sobě na web a z e-mailu odkazovat na stránku se souborem ke stažení.
- Díky tomu, že používá pro doručení spolehlivé aplikace (Mandrill), má vysoké procento doručených e-mailů.
- Hodně „vymakané“ možnosti A/B testování.
Hlavní výhody:
- Cenová politika – jednorázový poplatek za nákup pluginu.
- Automatické nasazení vítěze A/B testu.
- Jednoduché ovládání.
- Vizuálně zajímavé šablony a široké možnosti úprav vzhledu.
Neomezujte se na WordPress, zkuste Leadpages
Asi největším plusem Leadpages jsou landing pages. Až se do nich pustíte, zjistíte, že jde v podstatě o intuitivní jednoduchou práci, kterou zvládnou i méně zkušení uživatelé. Leadpages je jeden z nejoblíbenějších nástrojů, který dříve jako jediný uměl zařídit stažení bonusového obsahu za e-mailovou adresu. Pravda, konkurenci už má, ale stále patří mezi špičku v oboru.
Co umí:
- Vyskakovací okna s formulářem pro sběr e-mailů.
- Vytváření děkovných stránek, prodejních stránek, stránek pro pořádání webinářů.
- Jednoduché propojení s MailChimp, GetResponse a dalšími e-mailingovými nástroji.
- Segmentace získaných kontaktů díky pokročilým nastavením.
- Přímé doručení souboru e-mailem přes Mandrill aplikaci – vysoká míra doručených e-mailů.
- Hostování stránek na subdoméně Leadpages nebo přímo na vlastní doméně.
- Jednoduchá integrace i do webů, které neběží na WordPressu – řádek kódu a už to fičí.
- A/B testování.
Hlavní výhody:
- Hodně možností využití – více funkcí.
- Jednoduchost obsluhy, široké možnosti propojení, skvělá funkčnost.
- Přednastavené šablony – nezdržujete se tolik vzhledem.
Hlavní nevýhody:
- Skvělé pro prodej služeb, příliš se ale nehodí pro prodejce produktů (e-shopy).
- Omezené možnosti úprav vzhledu a textů – musíte se vejít do předpřipravené šablony.
OptinMonster – skvělý nástroj, za který si ovšem připlatíte
OptinMonster začínal jako plugin do WordPressu, dneska se ale jedná o plnohodnotnou cloudovou aplikaci. Stejně jako Leadpages, i tento nástroj využijete na webech, které neběží na WordPressu; plugin ale i tak v nabídce zůstal.
Hlavní výhodou tohoto řešení je, že umí mnohem víc než jenom sbírat e-maily. Jedná se hlavně o tzv. lead generation nástroj – tedy takový, který pomáhá webům konvertovat návštěvníky pomocí chytře nastavitelných, cílených a personalizovaných prvků, jako jsou různé druhy vyskakovacích oken. Na rozdíl od Leadpages je OptinMonster díky širokým možnostem nastavení cílení a personalizace vhodný i pro e-shopy.
Co umí:
- Drag & drop editor pro tvorbu formulářů, které vypadají přesně tak, jak chcete.
- Vyskakovací okna, scroll boxy, lišty a další typy formulářů pro sběr e-mailů.
- Možnost vkládání formulářů přímo do článku (inline formuláře).
- Cílení a nastavení chování podle lokality, na základě akce na webu apod.
- A/B testování.
- Přehledné statistiky a napojení na Google Analytics.
- MonsterLinks – ty nechají vyskočit okno s nabídkou content upgrade po kliknutí na odkaz. Ten je možné schovat i do obrázku, takže můžete vytvářet neodolatelné výzvy k akci.
- Pop-up okna speciálně pro návštěvníky z mobilních zařízení.
- Předpřipravené profi šablony formulářů pro snadné použití.
- Možnost nastavit různé prvky pro konkrétní podstránky webu na základě URL adresy – např. speciální nabídka pro všechny, kteří čtou článek z určité kategorie blogu, nebo pro všechny, kteří v e-shopu prohlíží konkrétní druh zboží. A to je boží!
- Detekce zdroje návštěvnosti – můžete nastavit různé zprávy pro návštěvy ze sociálních sítí, z odkazu na webu apod.
- Samozřejmostí je integrace se všemi nejpoužívanějšími e-mailingovými nástroji (včetně GetResponse a MailChimp).
Hlavní výhody:
- Téměř neomezené funkce – všechno, co potřebujete, v jednom balíčku.
- Vhodný pro použití i v e-shopech.
Hlavní nevýhody:
- Cena.
Tip: Zajímá vás OptinMonster ve srovnání s další alternativou čistě pro použití ve WordPressu? Tomáš Cirkl tento nástroj postavil proti pluginu Bloom. Přečtěte si, který z nástrojů pomyslný souboj vyhrál.
SmartEmailing – když chcete, aby uměl česky
SmartEmailing je u nás hodně rozšířený nástroj pro rozesílání e-mailů. Pochází z dílny Davida Kirše a je součástí portfolia jeho chytrých marketingových nástrojů. Umí mnohem víc než jen rozesílat e-maily: mimo jiné právě i nabídnout bonusový obsah výměnou za e-mail a doručit jej.
Co umí:
- Vytvářet pop-up okna a formuláře pro sběr e-mailů.
- Nastavit vzhled.
Hlavní výhody:
- Je srozumitelný, intuitivní, navíc prostředí je české.
- K dispozici máte českou podporu.
- Umí sbírat kontakty, nabídnout lead magnet – tedy přesně to, co potřebujete.
- Integrované řešení je přímo v nástroji pro rozesílání e-mailů. Nepotřebujete další pluginy, neplatíte další peníze.
- Lze použít na jakémkoliv webu, nejen na WordPressu.
- Má další funkce, například segmentaci kontaktů.
Hlavní nevýhody:
- Chybí pokročilejší funkce – jde zkrátka o jednoduchý nástroj bez nadstandardních funkcí, který ale splní svůj účel.
Pro který nástroj se rozhodnout?
Pokud potřebujete pouze technicky vyřešit stažení e-booku nebo jiného obsahu oproti e-mailu, a další funkce a možnosti konfigurace jsou vám ukradené, sáhněte po možnostech e-mailového nástroje – například po SmartEmailingu.
Jestli vás zajímá také vizuální stránka věci (potažmo jste zatížení na branding) a hledáte jednoduché a hezké řešení, které zprovozníte na WordPressu, zkuste Thrive Leads.
Jestli nejste příznivci redakčního systému WordPress, pak se zaměřte na Leadpages a OptinMonster.
Leadpages oceníte, podnikáte-li ve službách nebo nabízíte infoprodukty. Kromě skvělého nástroje, kdy vyskakovací okno vytvoříte a zprovozníte na jakémkoliv webu na pár kliknutí, získáte i ultimátní nástroj pro tvorbu a hostování prodejních stránek nebo webinářů.
Pokud provozujete e-shop a hledáte komplexní řešení pro svůj web, lepší než OptinMonster na trhu zřejmě nenajdete. Tento všestranný nástroj vám dovolí jednoduše připravit a otestovat, cokoli si jen usmyslíte.
Jaké nástroje využíváte vy? Máte nějaké zkušenosti s těmi, které jsem v článku zmínila? Napište mi do komentářů, ráda článek upravím nebo doplním. Třeba o odkaz na váš vlastní zajímavý článek.
Skvelý článok. Díky sa dobré tipy. 🙂
Díky za zajímavé tipy.
Rádo se stalo, těší nás, že vám článek pomohl 🙂
S pozdravem
Lukáš
tým Včeliště