Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
10 situací, kdy kvalitní článek prostě nevytvoříte… ani kdybyste se na hlavu postavili!
Noční můra každého copywritera? Prázdný textový dokument! Jasně – každý z nás nemá zrovna vždycky svůj den, existují ovšem situace a stavy, kdy je vytvoření kvalitního obsahu nad naše síly. O které situace se jedná? V jakých chvílích je lepší věnovat se něčemu jinému než copywritingu? A jak se s jednotlivými situacemi vypořádat, aby nepřišel k úhoně copywriter ani zadavatel zakázky? Nahlédněte spolu s námi do komplikovaného světa copywritera a vyhněte se následujícím situacím:
1. Nedostatek inspirace
O nedostatku inspirace jsme se zmínili v jednom předchozím článku a směle můžeme tvrdit, že bez inspirace zůstanete nad prázdným Wordem sedět hodně dlouho. Jak tuto situaci změnit? Buďto se můžete nechat inspirovat těmito tipy nebo zkrátka Word zavřete a vydáte se do víru velkoměsta. Dlouhá procházka podzimní krajinou, návštěva kina, divadla nebo muzea – to jsou činnosti, díky nimž se nejen skvěle odreagujete, ale také načerpáte spoustu energie a nových nápadů.
2. Špatně pochopené či nedostatečné zadání a nevhodné podklady
Dobře, uznáváme – nedostatečné či chybně uvedené zadání není tak úplně chyba copywritera, jeho špatné pochopení může souviset s chybným zadáním, ale i nesprávnou interpretací. Co se týče podkladů, ty si obvykle copywriter dohledává sám. Poskytnutou mu je ovšem může i zadavatel, který by měl odpovídat za jejich faktickou správnost.
3. Chybějící motivace
Nedostatek motivace? Paráda! Prázdný dokument na sebe nenechá dlouho čekat. Pokud vás práce nebaví, nemůže vás ani motivovat. Jestliže se potýkáte s neustálou kritikou, můžete mít občas pocit marnosti. Je-li kritika neoprávněná, není třeba se jí zabývat, v opačném případě připojujeme pár rad, jak s ní účinně bojovat a nezbláznit se.
4. Špatný zdravotní či psychický stav
Rozchod po několika letech? Těžká angína? Stavy, kdy nám není zrovna do smíchu a už vůbec ne do práce. V takovém případě se vyplatí vzít si pár dnů volna a dát se dohromady. Pokud byste se snažili psát i přes psychické či fyzické vyčerpání, nic smysluplného stejně nevyplodíte. Tak proč to zbytečně lámat přes koleno a trápit se? Pokud vám to stávající situace dovoluje, vezměte auto, sedněte na letadlo nebo do autobusu a opusťte místo, které vám připomíná smutnou událost. V případě nemoci nasaďte odpovídající léčbu, nechte se hýčkat a dejte se co nejrychleji dohromady.
5. Nevhodné pracovní prostředí
Kvalita pracovního prostředí úměrně ovlivňuje výkon zaměstnance. Pokud pracujete z domova nebo z kanceláře, pracovní místo, potažmo prostředí, v němž máte kvalitní texty vytvářet, upravte k obrazu svému. Někomu vyhovuje chaos, někdo potřebuje absolutní pořádek a perfektní organizaci. Pomoci může při tvorbě také hudba. Někdo dává přednost hlasitému metalu, jiný tvoří při tklivých melodiích nebo opeře.
6. Syndrom vyhoření
Tak jestli se během své kariéry propracujete až k syndromu vyhoření, dopustili jste se řady více či méně závažných chyb, které ohrožují nejen vaši pracovní pozici, ale zejména psychiku. K propuknutí syndromu vyhoření může dojít hned z několika důvodů. Buďto jste si na svá bedra nabrali více, než dokážete unést, nebo jste zapomínali na nezbytnou relaxaci. Ať tak či tak, nyní toho příliš nenapíšete. Opět pomůže opuštění pracovního prostoru a daleké vycestování za hranice republiky i všedních dnů.
7. Prokrastinace
O téhle zrádné mrše jsme se zmínili v tomhle článku. Pokud vás uchvátí do svých spárů, můžete se jí poddat nebo se s ní utkat se vší ctí a parádou. Prokrastinací trpí čas od času každý z nás, abychom se jí ovšem oddávali pravidelně, to není příliš žádoucí. Pokud víte, že na vás tahle potvora „leze“, nenechte se jí lapit. Vytvořte si denní plány, harmonogramy, vyzbrojte se barevnými tužkami a nedejte jí šanci!
8. Stres
Pokud jste v permanentním stresu, nejen, že se dříve či později propracujete k syndromu vyhoření, také s největší pravděpodobností nevytvoříte natolik kvalitní text, který byste vytvořili za pohodových podmínek. I v tomto případe ovšem záleží na tom, zda se k maximálnímu pracovnímu výkonu vybičujete pouze těsně před deadlinem nebo je pro vás stres demotivačním faktorem.
9. Nechuť ke copywriterskému řemeslu
Víte, jak si řada „nezasvěcených“ představuje práci copywritera? Tak, že sedí celé dny u PC a bere za to lákavou odměnu. Ti, kdo se copywritingu věnují, nám ovšem dají za pravdu, že vymyslet přitažlivý titulek, opravdu dobrý text nebo firemní slogan, je práce, od které si mile rádi odpočineme třeba u skládání dvou metráků uhlí nebo odhazování mokrého sněhu z naší střechy i střechy sousedů.
10. Usnuli jste „na vavřínech“
Na závěr zmíníme, že ani ten nejlepší copywriter nesmí usnout na vavřínech a musí se snažit o neustálé sebevzdělávání. Čtěte odborné publikace, zajděte si na přednášku kapacity ze svého oboru a hlavně pište! Jedině tak se propracujete mezi úspěšné copywritery, jejichž texty opravdu prodávají!
A na závěr opět jeden motivační citát – tentokrát od samotného Tomáše Bati:
„Neříkej, že to nejde, raději řekni, že to neumíš!“
0 komentářů k zobrazení